maatvoering van flessen

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door anira, 20 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anira

anira Actief lid

23 nov 2008
    191
    0
    0
    Ik geef borstvoeding en kolf om een voorraad op te bouwen voor als ik straks aan het werk ga.
    En ik kolf omdat Justin iedere avond voor het slapen een flesje mammamelk krijgt om aan de fles te wennen en gewent te blijven.
    Nu is het mij al een aantal keren opgevallen dat de maatvoeding op de flessen niet altijd gelijk is.
    Bij de ene fles zou dezelfde hoeveelheid 100cc zijn, bij de andere fles 90cc en bij weer een andere 110cc.
    Ik zie dit verschil bij het overgieten in flessen van het zelfde merk en bij het overschenken in flessen van verschillende merken.
    Bijvoorbeeld bij het overgieten van de ene fles van avent in de andere avent fles en als ik van avent over moet gieten in een difraxfles.
    Vind het nogal vreemd. Ik bedoel de hoeveelheid melk is gelijk, dan zou toch ook het aantal cc's in verschillende flessen gelijk moeten zijn?
    Hebben jullie dit ook en hoe weet ik nu precies hoeveel cc ik nu gekolfd heb?

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Geen idee, nooit op gelet. Denk dat die dingen ook gewoon een beetje af mogen wijken, denk ook niet dat die fabrikanten regels opgelegd hebben gekregen dat het precies goed moet zijn.

En hoe ik weet wat ik gekolfd heb? Ik kijk op het flesje onder mn kolf en zie dan dat het bijv tot de 130cc gevuld is, nou dan heb ik dus 130cc gekolfd en of het nu 125cc of 135cc is kan ik niet zo mee zitten eigenlijk. Er word toch van de flessen gewoon gedronken wat mevrouw (en eerst mevrouw en meneer) wil(len) dus maken mij die cc's weinig uit.

Maar ik zou het gewoon bij 1 flesje houden waar je dus steeds op kan kijken als je het wil vergelijken van wat je de vorige keer kolfde en wat je nu gekolfd hebt.

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Heb vandaag even geprobeerd omdat ik zelf toch wel een klein beetje nieuwsgierig geworden was ;)! Maar hier over gekiept van de ene difrax fles, in de tweede difrax fles, daarbij geen verschil. En van de tweede naar de derde difrax fles wederom geen verschil. Toen gestopt omdat ik toch wel overtuigd was dat het hier wel allemaal zo een beetje klopt :D haha!

4. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Dit is mij ook opgevallen bij de avent en de breastflow flessen. Ik houd gewoon de avent aan.

5. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Idd, de avent flessen en de Medela flessen wijken ook af. Als ik bij de Medela 100cc kolf, heb ik maar 90cc in de Aventfles... Jitte drinkt ongeveer 120cc uit de aventfles, dus houd ik dat maar aan...

Deel Deze Pagina