Hoi allemaal! Een tijdje geleden heb ik ook al een keer om jullie hulp gevraagd: welke meisjesnaam op ons lijstje jullie het leukste vonden. Toen was ons lijstje echter nog een stuk langer. Inmiddels twijfelen we nog tussen 2 namen: Noor en Fien. Eigenlijk ben ik degene die nog twijfelt, mijn vriend is er inmiddels wel over uit dat het Fien moet worden haha. Ik zou heel graag willen weten welke van deze 2 namen jullie het leukste vinden! Ik heb namelijk het idee dat Noor wat gangbaarder is/dat de meeste mensen dat wel een leuke naam vinden, terwijl je van Fien "moet houden", je vind het mooi of niet. Verder zijn mijn twijfels dat Noor misschien wat "hard" klinkt en Fien juist weer wat "boers"? Oh ja onze oudste dochter heet trouwens Saar!
Ik vind het beide leuke namen, maar Fien net wat leuker. Saar en Noor klinkt ook wel een beetje Jut en Jul in mijn oren. Saar en Fien dan leuker wat mij betreft!
Ik vind Saar en Noor heeel erg jut en jul en Noor komt komt een beetje m'n neus uit... Ik ben team Fien!
Oh echt? Ik vind Saar en Suus juist heel erg "jut en jul" (even als voorbeeld). Bij Saar en Noor had ik dat zelf helemaal niet, maar fijn dat je het zegt!
Dat komt door de dubbele letters in het midden en dezelfde -r klank. Misschien is het een tic van mij hoor, dat kan maar ik vind Fien veel leuker in ieder geval.
Fien! Noor/Nora/Nore hoor je echt heel veel, veel meer dan Fien\Fiene. En ik vind Fien ook leuker bij grote zus klinken.
1000% Fien! Helemáál niet boers juist (itt. Pien)! Maar fris en vrolijk. Team man dus. Noor vind ik heel nasaal en hard, klinkt hierdoor als een onaardige naam. Ook veel te veel voorkomend en veel te saai. En daarnaast een woord (inwoner van Noorwegen). Vergeet ik nog bijna te noemen dat het voor mij veel te jut en jul is met de naam van grote zus! Douze points voor Fien dus voor mij.
Ik vind het allemaal wat afgekorte namen (van Sara, Nora, Fiene/Feline/Josefien) maar bij Saar vind ik Fien het leukste passen en ook de leukste naam!
Alhoewel ik Fien niet mooi vind en boers, past het wel het best bij grote zus. Hier gebruiken wehet woordFien voor bepaalde mensen, maar die noemen hun kinderen ook Saar of Fien. Noor vind ik alleen mooi als Norah.
Ik vind Noor mooier. Maar Saar & Noor of Saar & Fien vind ik sowieso veel op elkaar lijken, ik zou dan eerder voor bv Fiene of Nora gaan.
Ik heb niet gestemd, vind het beide namelijk erg leuke namen dus jan wat dat betreft niet kiezen. Bij Saar vind ik Noor misschien net iets leuker. Heb je ook gekeken wat het prettigst klinkt met de achternaam? En met jullie namen?
Ohh wat fijn om te horen! Fris en vrolijk, daar gaan we voor! Dat had ik gehoopt, dat mensen die associatie erbij zouden hebben (en dus niet "boers") Bij Noor ben ik idd ook wat bang dat de naam erg "hard" klinkt. Daar bevestig je mijn gevoel in!
Beide namen passen evengoed bij de achternaam vind ik. Verder heb ik beide namen even ingevuld op een website die kijkt of je babynaam "matcht" met de andere namen in je gezin, en dan zegt hij bij Fien: redelijk goed met mijn naam, goed met de naam van mijn man en perfect met naam van zusje Saar. Bij Noor zegt hij goed (bij mijn naam), goed bij naam van man en heel goed bij naam van zusje. Haha
Fien! Ik ken één Fien en die heeft niets boers. Moeder leerkracht, vader ook HBO, kantoorbaan. Daarnaast vind ik de ie-klank mooier dan de oo-klank, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.
Noor gestemd, sterke voorkeur voor. Maar had er Fiene gestaan, ipv Fien dan was mn voorkeur niet zo duidelijk. Ik vind Fien wat 'hard'.