Ja,ja weer een topick over sinterklaas ik heb al inkopen voor de sint en kerst gedaan maar nou heb ik voor de middelste een lager berag (30 euro) ik wil eigenlijk niets meer kopen omdat er al zoveel speelgoe is) Ze krijgen voor 5dec. 50 euro maar zij heeft 20 euro omdat ik nog 2de hands speelgoe voor haar heb gekregen hebben ze all 3 even veel en evengrote cadeaus. zouden jullie die 30 euro op haar rekening storten of toch meer kopen maar dan heeft ze wel meer cadeaus als de andere 2 kinderen.
Ik denk dat het de kinderen vooral om aantallen gaat en niet om bedragen. Denk niet dat ze zich al bewust zijn van de kosten. Ik zou die 30 euro dus lekker in je zak houden.
Ik zou zelf denk ik niet naar het geld kijken maar naar de aantal kado's... Als het nou pubers zijn is het wat anders
Niks meer kopen, Als je voor ieder het aantal het zelde kadootjes hebben. Anders krijg je van, hij had 5 kado's en ik maar 3...
Ze weten toch niet wat het gekost heeft. Dus als ze maar even veel kadootjes krijgen allemaal is dat geen enkel probleem. Het zal misschien ook wel eens andersom uitkomen en dat de middelste dus eens een iets duurder kado krijgt. Hier krijgt de jongste ook voor minder geld aan kadootjes. Gewoon omdat we alles al hebben voor hem. Nu maken hier de aantallen gelukkig ook nog niet uit, maar als ze dat eenmaal door hebben is dat het belangrijkste. En natuurlijk of ze iets erg graag willen hebben of niet.
Inderdaad, als je maar zorgt dat het aantal pakjes hetzelfde is voor alledrie. Die kleintjes maakt de waarde van de kado's nog niet zo veel uit als het goed is.
ik zou het zo houden. Ze weten als ze klein zijn echt nog niet wat iets waard is. Ik zou die 30 euro dan liever besteden aan kleding als ze dat nodig zijn of zoiets.
Dan laat ik het lekker zo de jongste heeft trouwends maar 3 cadeautjes hij is nog zo klein en dingen voor zijn leeftijd zijn duurder als voor de meiden.
Ik zou het lekker zo laten, kinderen hebben nog geen idee van geld maar wel van cadeau's en de grootte ervan Zo wilde ik vroeger altijd muntgeld en geen briefgeld want met munten kreeg je veeeel meer
Zal je nog iets vertellen haha, ik heb nog nooit speelgoed voor mn zoontje gekocht haha. Hij krijgt gewoon oud speelgoed van mn dochter wat ik ergens tevoorschijn haal, is voor hem weer nieuw!
Precies. Weet je hoeveel zooi aan speelgoed hier namelijk voor de eerste al stond? Ik ben misschien praktisch ingesteld, maar mijn dochter kreeg dus voor dr eerste verjaardag een buggy kado van ons. Tja we hadden er 1 nodig. Ik geloof niet dat ze er een trauma aan over houd TS Ik zou het gewoon lekker hierbij laten, geen extra kadoos oid.
Hihi dat doe ik zelfs bij mn zoontje. Ik haal speelgoed van zolder dat ik hem weer geef, en hij weet niet eens meer dat ie daar al eerder mee gespeeld heeft
Hier ook. Emma krijgt meer als Julia. Die snapt sinterklaas nog niet. Maar voor de leuk hebben we wel wat gehaald. Heb op mp wat gescoord en in de speelgoedwinkel
Ik zou het ook zo laten. Je kinderen zijn toch nog niet bezig met wat iets kost? Joh, t is een feest voor de aardigheid en moet niet al te zeer verplichtingen scheppen...