Ik begin morgen met het wassen van de kleertjes enzo want ik kan echt niet meer wachten haha Nou heb ik wat vragen .. Hoe sorteren jullie de was ? Welke kleuren bij elkaar enzo Laten jullie sommige kleren eerst weken ? En doen jullie alles op dezelfde temp ? Of de hydrofiele luiers enzo hoger ? Sorry ben echt een dummie wat wassen betreft..
Ik heb wit en hele lichte kleuren bij elkaar gedaan, roze en rood samen, en al het overige samen. Alles 2x gewassen (was er al heel vroeg bij met wassen, lees 25 weken) en heb ook alles gestreken.
Oke .. En ik heb bijvoorbeeld een rood jurkje van moppies maar die heeft witte mouwen ... Die kan gewoon met roze/rode was mee ?
Hmm jaa die is lastig. Heb zelf ook een truitje met rood en wit (qua verhouding evenveel) wist ook niet wat ik ermee aanmoest. Stond ook niks bij wasinstructies dus die heb ik eerst op de hand en daarna bij roze en rood gewassen.
Ik heb expres colour catcher doekjes gekocht, alles waar rood/roze/oranje in zit bij elkaar, alles waar blauw/groen/geel in zit bij elkaar. Colour catcher doekje erbij en wassen op 30 graden. Wit en wit met hele lichte kleurtjes bij elkaar. Ik heb Ariel sensitive wasmiddel gebruikt. Geen problemen ondervonden .
Hier precies hetzelfde en geen doorgelopen kleuren! Ik heb alles ook in de droger gegooid op delicaat programma zodat het lekker zacht is en dan sta je later niet voor verrassingen dat het alsnog gekrompen is. Waar ik nu nog over zit te twijfelen zijn de labels, knippen/tornen jullie overal de labels uit?
Oh ja, en strijken doe ik niet aan. Ik vouw alles heel netjes direct als het uit de droger komt en dan is strijken echt niet nodig. Hydrofiele doeken, heb ik gehoord, nemen minder vocht op als ze gestreken zijn...
Doen jullie het wel in de droger? Ben zo bang dat het krimpt dan. Hang het maar gewoon op. Maar baalde wel, dat hele zachte wat je nog hebt als het zo uit de winkel komt wordt echt anders. En op hoeveel graden doen jullie alle babykleertjes dan? Ik bedoel als je t voor de eerste keer wast en er eigenlijk nog geen vlek in zit. Wasverzachter mag niet toch? Of kan dat wel?
Hier al het hele lichte bij elkaar, roos rood paars bij elkaar, blauw groen geel etc Color catcher doekje erbij, alleen een zacht wasmiddel en alles op 30c. Alles in de droger, behalve evt wol. Strijken, behalve je hydrofielen, want die nemen dan minder vocht op. Succes!
Ik durfde de spullen trouwens niet in de droger te doen, misschien na één paar keer wassen, haha. Ben bang dat ik barbieformaat kleding overhoud .
Ik moet zeggen dat het er naar uit ziet dat niets gekrompen is, maar misschien komt dat omdat ik de droger op "delicaat" heb gezet, dan gebruikt hij minder warme lucht. Ik zou er zo van balen als ik straks 3-maanden kleertjes ga gebruiken en ik doe ze dan wél in de droger dat ze dan ineens te klein zijn, dan kun je ze echt niet meer gebruiken, dan kom ik er liever nu achter en ga ik ze eerder gebruiken. Maar nogmaals, volgens mij is niets gekrompen. Overigens, sokjes heb ik niet in de droger gedaan, omdat op de een of andere manier sokken altijd zo enorm krimpen. En een tip die ik hier ergens op het forum las, was de sokjes in een lingeriezakje, zodat ze niet in het mechanisme terecht kunnen komen. Ik heb alles op 30 graden gewassen, kort programma en 800 toeren.
Als je niet wil dat kleuren doorlopen moet je het even een nachtje in water en azijn zetten. Je kan het daarna gewoon bij elkaar wassen. Vooral rood vind ik supereng! Dus ik denk dat ik dat maar gewoon niet koop Wat doen jullie trouwens met kleertjes die je echt apart moet wassen? Gewoon bij de grote-mensen-kleding? Ik vind het zo zonde om de trommel aan te zetten voor één zo'n mini-shirtje.
Ik alles met neutral/ariel sensitive en ipv wasverzachter azijn (dood bacterieen en zorgt dat kleuren beter blijven) op 30 of 40 graden. Doe ik al al 1,5 jaar. De kleine maatjes gooide ik gewoon in de droger (t/m 68) maar daarna dragen ze de maatjes veel langer en vond ik dat na 20 keer wassen en drogen ze toch wat krompen, ook de rompers. Ik was nog steeds apart maar dat vind ik ook handiger met opvouwen enzo maar ook met de kleuren. Voor onszelf gebruik ik wel wasverzachter. Strijken van kleren ben ook nooit aan begonnen.
Hier donker en wit gescheiden en gelukkig niks doorgelopen.. Heb het op 30 graden kort programma gewassen.. tis toch nog niet vies.. Heb alles lekker buiten op het droogrek gehangen, niet in de droger.. Lakentjes en hydrofielen wel in de droger gedaan.. Heb alles gestreken, echt wat nesteldrang niet met je doet. Ik strijk normaal NOOIT, alleen vriendliefs blousjes die echt moeten Lekker geurbuideltjes van Zwitsal in de kast.. Echt elke keer genieten als die kast opengaat
Ik was het op wit, zwart, donkerroze/rood en lichtroze. Als ik geen volle was krijg.. dan was ik ik het samen met de kleding van mijn dochter of die van ons. Gewoon met ons eigen wasmiddel, zonder wasverzachter.. daarna ophangen en strijken (ja, ik strijk ALLES)
Ik heb licht en donker gescheiden, op 30 graden met color catcher doekje, ging prima, alles opgehangen. Droger doe ik alleen met handdoeken. Als ik nu nog wat krijg gewoon met de grote was mee, zet de machine niet aan voor een klein pakje!
Wit met wit ,kleur bij kleur of roze met roze , wat moest op 30 graden heb ik dat ook gedaan , overige op 40 graden , een wasje gedraaid met hydrofiel luiers op 40 graden , denkens en beden goed en handoeken en overige gedaan wat op de label stond , alles opgehangen , behalve al de rompertjes heb ik gewoon in de droger gedaan , gebrek aan ruimte omdat ik alles in een dag heb gewassen niks gestreken , want niks was gekereukeld , alles is klaar .