Mixing Medium is een substantie waarmee de applicatie van losse pigment poeders intenser wordt MAC Fix+ Spray is in feite gewoon glycerine spray. Ik vind het altijd een beetje onzin, maar er zijn een hoop meiden die er gek op zijn. Het haalt de poederige finish van make-up weg. Als je het vooraf sprayt, dan hecht vloeibare foundation beter aan je huid (vanwege de glycerine). MAC kwasten zijn een investering, maar ze zijn oprecht geweldig en gaan (als je ze goed verzorgt) jaren mee De 239, 217 en 272 (ik weet niet zeker of die nog verkocht wordt) zijn mijn favorieten. En verder...poeh, even nadenken hoor, ze hebben zoveel Lipstick is persoonlijk, maar de prettigste finish vind ik zelf de Lustres. Cremesheen is ook goed, maar droogt toch altijd m'n lippen ietwat uit. Favo kleuren: Creme Cup, Hug Me, Plumful. Oogschaduw aanraders: Blanc Type, Vanilla, Jest, Wedge, Tilt, Satin Taupe, Phloof!, Parfait Amour, Contrast. Oogpotloden e.d. koop ik nooit van MAC. Die van GOSH, Catrice en Essence (de long lasting eye pencils zijn geweldig) zijn net zo goed en een fractie van de prijs. Foundation van MAC staat er bekend om pukkeltjes te veroorzaken. Was bij mij helaas ook het geval Waarom weet ik niet, misschien een hoge hoeveelheid comedogene ingrediënten? Vond het heel jammer, want ze hebben zoveel goede kleuren. Hopelijk heb je daar iets aan
Ik ben gek op de Sisley Phyto Teint Expert. Dekt precies goed en geeft gewoon een hele mooie glow. Maar ook de BB van Guerlain ( lingerie de peau ) vind ik super. Vooral omdat die ook goed dekt, maar niet te, en 'makkelijk' is op de blote huid. Goede spf, veel verzorging en mooie glans. Ik draag trouwens alleen foundation als ik witter ben. Van oktober tot april/mei of zo haha. Voor nu werk ik plekjes bij met concealer.