Hoe gaat het bij jullie? Hier man en twee kinderen en een baan van 32 uur. Seksleven is niet spetterend zeg maar. Nu alweer 15 rondes verder voor nog een kindje. Zou weinig seks de vruchtbaarheid kunnen aantasten? Zoiets wordt toch gezegd over spermacellen? Laatste keer seks is meer dan 2 weken geleden nu. Vruchtbare dagen komen eraan. Binnen nu en 5 dagen. Maakt het uit denken jullie als er weinig gesekst wordt? Optimaal is natuurlijke vanaf vanavond om de dag? Is drie dagen achter elkaar dan weer teveel? Soms weet ik het ook allemaal niet meer hoor Al dat gegoogle werkt meer verwarrend dan verhelderend lol
Het is hier ook periodes zo geweest dat we er niet aan toe kwamen en door de hectische tijden ook veel minder behoefte. Probeer het te jumpstarten, af en toe een vluggertje als de kids tv kijken met een kom chips ed..Dan kom het er weer in de flow en kun je proberen gewoon om de dag sex te hebben de hele maand. Lukt het dan eens een dagje of 2 niet is dat ook geen ramp
zou vanavond wel proberen en dan vanaf vanavond om de dag. als de spermacellen gewoon goed zijn, is elke dag ook niet erg
Ja die flow huh.. pfff. Maarrr we gaan morgen op vakantie. Hopelijk wat meer relaxt. Kids op de kidsclub een uurtje en dan kijken of het vuur weer aangewakkerd kan worden Lol.
Zo Zo herkenbaar, deze vragen! Mijn man heeft een laag libido, eens in de paar weken is wat hem betreft genoeg. Toen we voor een tweede gingen heb ik me ook zo’n zorgen gemaakt om de spermakwaliteit! In de week van de eisprong deden we het een keer of 3, dan vaak drie weken niet. Uiteindelijk kwam het bij ons aan op IUI. Spermakwaliteit bleek dik in orde. De 3 rondes die we er voor nodig hadden hebben we amper seks gehad gedurende de maand, maar alle 3 de keren was de spermakwaliteit top. Hopelijk stelt dit je een beetje gerust! En is het snel raak voor jullie natuurlijk. 15 rondes is niet niks.
28 rondes is helemaal hel! En dan na 3 rondes IUI toch zwanger! Gelukkig! Gek toch hoe dingen gaan. Ja bedankt voor je bericht, we gaan het zien de komende weken weer...
Gelukkig is het deels waar wat men zegt, achteraf is het het allemaal waard! Ik ben het verdriet van het lange wachten echt nog niet vergeten, maar het slijt wel en de dankbaarheid dat het toch zo heeft mogen zijn overheerst. Toevoeging op mijn vorige bericht; we zorgden er wel altijd voor dat een dag of 3-7 voor de IUI we nog een keer seks hadden. Weet dus niet wat het met de spermakwaliteit doet als het langer dan 7 dagen geleden is. Nogmaals heel veel succes en op naar een voorjaarskindje!
Ik heb me hierin verdiept, omdat we ook geen spetterend seksleven hadden (en hebben) en mijn man niet altijd tot een hoogtepunt komt wanneer we wel seks hebben. Ik heb me best wel druk gemaakt elke keer voorafgaand eisprong om eerst seks te hebben om de oude zaadjes weg te krijgen zegmaar en daarna nog een keer seks voor de goede zaadjes vlak voor eisprong. Maar ik vond een artikel die inderdaad wel zegt dat de kwaliteit achteruit gaat door minder zaadlozingen, maar niet zo drastisch dat er geen kans op zwangerschap meer is. Ik denk niet dat ik hem snel terug kan vinden. Maar het gaat om bijvoorbeeld een reductie van 95 naar 90% beweeglijk of een zelfde soort daling mbt de vorm van zo'n spermacel. Mocht je er toch over in zitten en de druk niet al te veel willen verhogen en je man evt wel gemakkelijk de hand aan zichzelf legt, zou ik daar evt een oplossing zoeken. Het moet ontzettend frustrerend zijn om al zoveel rondes op weg te zijn. Sterkte daarmee, en hopelijk een fijne vakantie!
Geen idee eigenlijk of ie de hand aan zichzelf legt hahah. Neem aan van wel Dank je wel en jij succes met de laatste loodjes! Hoop dat je een vlotte bevalling hebt en een fijne kraamtijd