Hallo dames, Ongeveer 2 maanden geleden heb ik voor de 2 E keer metv14 weken ons kindje verloren. Ik moet binnenkort bloed prikken om te kijken of er iets zou kunnen zijn met bloedstolling. De andere onderzoeken waren goed. Na dit onderzoek zouden we weer voor een zwangerschap kunnen gaan. Alleen het is zi dubbel. Aan de ene kant zo ik heel graag zo snel mogelijk Zwanger willen worden, maar aan de andere kant ben ik zo bang dat het weer misgaat. Jemand Zelfde meegemaakt? Hoe blijf je Positief ??
Hoi, wat erg dat je het op die termijn moet meemaken. Mijn 1e mk was met 13,5 wk, maar toen wist ik al 1.5 week dat het vruchtje niet meer leefde. Het is een verschrikkelijke ervaring. Daarna in principe weer doorgegaan voor een kindje, maar dat was vaak ontzettend moeilijk, omdat ik veel problemen heb gehad met het mentaal verwerken. Je moet daar echt de tijd voor nemen en veeeeeeeeel praten. Mij persoonlijk heeft het miskraam forum vele geholpen, omdat je in je omgeving tegen een muur aan kan lopen, of je sluit jezelf ook een beetje af. Een klein jaartje later pas weer zwanger, helaas hier een missed abortion, ontdekt bij 8 wkn echo. Dus niet zo laat als bij jou. En nu dus weer zwanger, morgen 7 weken. In de 5e week had ik het even heeeeeel zwaar, maar ik realiseer me goed dat het niet in mijn handen is. Voor nu heb ik even rust (heb van de week echo gehad, die was goed). Ik concentreer alleen op het nu: een positieve test, een positieve echo en probeer niet teveel vooruit te denken. De verloskundige is ook heel relaxt en vraagt hoe snel ik weer een echo zou willen. Als je aangeeft dat je er sinds je mk heel erg mee zit, dan word je daar echt wel bij geholpen. Succes met het herstel en verwerken.