Sorry maar ik moet even mijn frustraties kwijt! Ik wordt gek van de term "ontpillen" "ow dat komt door "ontpillen" ow dat is normaal dat is "ontpillen" Alles lijkt tegenwoordig op ontpillen gegooid te worden zelfs al is iemand al 5 - 6 maanden van de pil af! gek wordt ik er van! Want zowel mijn huisarts als de gynaceoloog als de arts assistent zeggen allemaal dat dat ontpillen helemaal niet bestaat! De hormonen zijn er in principe vrijwel meteen uit... Maar als je altijd al problemen heb gehad met je menstruatie voordat je aan de pil begon (lees: onregelmatig, lange cyclussen, tussenbloedingen) dan is de kans groot dat je dat nu weer krijgt en dus langer moet wachten op je cyclus... Of dat je daardoor onregelmatig wordt! Wat betreft klachten als buikpijn, misselijk, pijnlijke borsten en alle andere klachten die kunnen duiden op zwangerschap: Dat heeft helemaal NIKS met ontpillen te maken, zo is het vrouwelijke lichaam gewoon en doordat je ermee bezig bent gaat je lichaam onbewust toch klachten aanmaken... Vergelijk het maar een beetje met schijnzwanger zijn... Bovendien kun je al die klachten ook krijgen door de menstruatie dus niet door het stoppen met de pil maar dat komt puur door de menstruatie of er onbewust toch erg mee bezig zijn! Nooit geen onregelmatige cyclus gehad maar nu ineens na het stoppen met de pil wel? Ja dat kan! Vrouwen veranderen namelijk af en toe nog weleens van cyclus door de jaren heen, dat is heel "normaal" alleen vervelend voor jezelf natuurlijk... Dit zuig ik niet uit mijn duim maar dit is wat ze tegen mij hebben gezegd (en ik heb al van meer mensen gehoord dat hun gynaceoloog / huisarts of welke dokter dan ook heeft gezegd dat dat ontpillen niet bestaat) Of je er in geloofd of niet dat moet jezelf weten maar ik moest even mijn frustraties kwijt over dat hele ontpillen gedoe..... Want idd ik geloof er niet (meer) in...
Haha, assertieve dag vandaag Maar ik snap je frustratie, op deze site wordt alles onder het kopje ontpillen geschoven en ook ik geloof daar niet zo in. Ik denk dat je eerste paar cyclussen misschien even spannend zijn en sowieso ook erg wennen voor jezelf, maar om het nou altijd daar op te gooien...
Ben het ook met je eens kleintje! Als je net een weekje van de pil afbent oke, maar na een paar mnd is het echt geen ontpillen meer, die stofjes uit de pil blijven volgens mij net een week in je lichaam na het stoppen met de pil en dan moet je lichaam het weer gewoon zelf overnemen, bij de een gaat dit snel, bij de ander niet
De meeste mensen geven iets of iemand anders de schuld als dingen niet zo gaan zoals ze willen dat het gaat. Een klein deel van de mensheid geeft zichzelf de schuld als iets niet naar plan verloopt.. Is de aard van het beestje Dus ontpillen is ook gewoon een fenomeen.. Een reden die mensen hebben bedacht omdat het zwanger worden niet wil lukken, en ze toch iets op de kop moeten geven, iig de eerste 6-12 maanden *Goh, heb ook nog es iets opgestoken bij m'n psychologie lessen *
Ik heb ook lang moeten ontpillen haha (geintje) Ik snap wel wat je bedoeld, iedereen gooit alles maar op ontpillen. Mijn Ha vertelde ook dat ontpillen niet bestaat.
Ik had ergens op een topic gereageerd en vermeld dat ik zoveel dagen overtijd was en nega testte. Werd mij ook gezegd dat het ontpillen was bij mij, omdat ik pas in ronde 2 zou zitten. Nou ik ben al eens eerder gestopt met de pil, en toen heb ik 3 of 4 keer om de 28 dagen mijn ongi gehad en daarna kreeg ik mijn oude "onzekere" onregelmatige terug. Nu had ik in ronde 1 al een cyclus van 39 dagen. Dus ik wist dat mijn lichaam niet meer aan het wennen was. Ik was zelf ook best pissed op die reactie en heb ook niet meer gereageerd in dat topic daarom. Ik word zelf ook zo "pissed" om die term.
Ik vind het alleen jammer dat ik 2 weken geleden de HA assistente sprak, zij begon over ontpillen. En vandaag ben ik bij de huisarts zelf geweest en zij vond dat hele ontpillen ook bull. Dus wel jammer dat die assistente het dan weer wel loopt te verkondigen. Ik zat daar echt jankend dat ik een afspraak wilde, en die assistent wilde weer over dat het ontpillen was beginnen.
Ik geloof ook niet in ontpillen. Ik denk wel dat als je er heel veel mee bezig bent, je zwangerschapsverschijnselen krijgt terwijl je niet zwanger bent en je daardoor ook onbewust je menstruatie uitstelt. Ik ben 3 jaar geleden gestopt met de pil omdat ik 'm beu was en ik had toen nergens last van... geen zwangerschapsverschijnselen en geen extreme onregelmatigheid. Ik stop een aantal maanden geleden en de eerste ronde nog niet bezig... gewoon normaal ongesteld. De tweede ronde wel bezig en ik had overal last van... Ontpillen werd er gezegd... Nee, ik was er gewoon veel te veel mee bezig, want de 3e cyclus ging het wel gewoon goed. Ik sluit me bij je aan kleintje, ontpillen is onzin! Misschien hooguit de 1e en/of 2e cyclus.
@kleintje88: ik ben het met je eens! maar wat ik wel raar vind is dat ik hier boek heb (jaja dacht koop eens een boek..) 'Zwanger worden', daar wordt dus constant gesproken over ontpillen. mijn huisarts heeft gezegd dat het verstandig is om eerst 2 maanden te 'ontpillen'.
Ja ik denk dat het ook vooral is dat je er zo mee bezig bent! Ik merk het zelf ook de eerste ronde erg mee bezig geweest (tja toen zat ik ook met dat ontpillen in mijn hoofd want iedereen hier zei dat je dat kon krijgen en ja ik geloofde dat toen) ik had ook allerlei vage klachten en werd na 31 (ik twijfel eigenlijk of het er ook niet 32 waren maar oké) netjes ongesteld.... 2de ronde was ik er minder mee bezig en had bijna geen klachten.. Nu de 3de ronde hoopte ik ook te erg en had weer wel wat lichte vage klachten maar ik wist dat ik waarschijnlijk niet zwanger zou zijn dus de klachten waren minder dan in de 1e ronde... Dus ja dat is zeker waar als je ermee bezig bent dat je dan klachten krijgt!
bedoelen ze dan niet ontpillen in de trant van: Kijken hoe je cyclus is zonder de pil (zonder pil = ontpillen) zodat je daarna beter kan bepalen hoelang je zwanger zou zijn etc ?
gaat over als je stopt met de pil en als je vage klachten hebt, kan het daarmee te maken hebben! maar goed, je voelt je zoals je je voelt. vorige maand had ik tegen mijn menstruatie alleen maar vage dingen.. nu heb ik alleen zere (.)(.) en af en toe misselijk.. dus denk dat je lichaam gewoon steeds veranderd.. geen idee! maar aug 2008 zijn we 'begonnen', dus denk dat het ontpillen (mits dit dus bestaat he) wel over moet zijn..
nou ja ik weet niet wie of wat dat boek heeft geschreven? maar volgens velen doktoren bestaat dat ontpillen dus niet...
dan ben je overtijd..dan heb je last van iets.. en gelijk wordt er gevraagt hoelang ben je gestopt met de pil? meschien kan het wel een onpilling zijn! me zo iets ken je me de kast op jagen ...grrrr.