Wie kan me helpen? Wanneer testen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Poezenmama, 13 feb 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poezenmama

6 feb 2023
    44
    1
    8
    Vrouw
    Hey dames!

Ik heb jullie hulp nodig, ik heb afgelopen jaar 2x mét de pil een miskraam gehad. 1x in april en 1x in september, ik nam de pil maar was door de pil heen zwanger geworden, en dan vrij laat erachter gekomen, en telkens een miskraam gehad. Nu sinds dat gebeurd is ben ik erg voorzichtig met de pil, mijn kinderwens is echt énorm groot, liever gister dan vandaag een kindje. Bij m'n vriend is dit helemaal anders.. het bekende: "ik ben er nog niet klaar voor" :roflmao: nu zit de situatie dus zo: 25 januari is de 1e dag van mijn laatste menstruatie, wat betekend dat ik 1 februari terug gestart ben met de pil. 3 februari hebben we seks gehad en ben ik ziek geworden, enorme diarree (sorry voor de info).. ik denk of buikgriep of iets verkeerd gegeten, nu dacht ik dat ik er vanaf was dus hebben we de 5e februari terug seks gehad en je kan het al wel raden: weer enorme diarree. Nu had ik toch wel een beetje "bang" dat mijn pil niet goed was opgenomen, ik heb naar de huisarts gebeld en ze vertelde me dat als je de 1e week na de stopweek je pil vergeet, of ziek word dat je dan juist het vruchtbaarst bent. En dat er toch wel iets meer dan 50% kans is dat ik zwanger ben. Nu ben ik natuurlijk énorm benieuwd en ben ik sinds dat telefoontje gestopt met de pil te nemen (ivm de vorige miskramen) en ben begonnen met magnesium en foliumzuur innemen (voor de zekerheid) het liefst wil ik zo snel mogelijk weten of ik zwanger ben, want dan zou ik dolgelukkig zijn (of ik er nu alleen voor sta of niet...) :) maar vanaf wanneer denken jullie dat ik kan beginnen testen? Ik heb de Kruidvat 2 voor €5 in huis en de early van clearblue. Pas de 20e feb kan ik naar de dokter voor een bloedtest, omdat ze zei dat het pas vanaf dan echt zichtbaar zou zijn in het bloed. Zeggen jullie afwachten? Of kan ik al eerder testen? Ik heb trouwens sinds het stoppen met de pil nog geen bloeding gehad.
    Alvast heel erg bedankt!
    Groetjes

2. Melissert

Melissert Bekend lid

3 jul 2021
    762
    589
    93
    Vrouw
    Als je niet weet wanneer je eisprong is geweest is het onmogelijk om te weten wanneer je kan testen .. als je überhaupt een eisprong hebt gehad rond die tijd. Je hebt toch echt een eisprong nodig als je zwanger wil worden. Heb je ooit ovulatie testen gedaan? Weet je hoelang je cyclus gemiddeld is? En misschien is het handig om een goed gesprek met je vriend te hebben als je echt heel graag een kindje wil en hij niet.....

Suzi98 en Poezenmama vinden dit leuk.
  3. WWJD

WWJD Niet meer actief

Stel je zou de 5e of net erna een eisprong hebben gehad omdat de pil niet goed werkte en je zou er zwanger van zijn geworden kan je in principe rond 19 februari testen, dan zou je rond 4 weken zitten.

Poezenmama vindt dit leuk.
  4. Poezenmama

6 feb 2023
    44
    1
    8
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie!
    Ik ben al sinds mijn 13 aan de pil omdat ik enorm heftige menstruatie had en menstruatieklachten. Wat ik wel heb gehad is 7 februari heeeel licht roze bij het vegen.. maar geen bloed, het was echt licht roze. Ik heb dus ook geen ovulatietesten gedaan. En ja weet ik, ik wou gewoon nog even afwachten tot ik zou weten of ik zwanger ben en dan zien hoe hij zou reageren.. mss draait hij nog wel bij, mss niet..

5. Poezenmama

6 feb 2023
    44
    1
    8
    Vrouw
    Heel erg bedankt voor je reactie! Dat word nog spannend afwachten. Zoals ik hierboven zei heb ik enkel de 7e februari heel licht roze verlies gehad bij het vegen.. geen idee wat dit was..

6. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.966
    15.605
    113
    Nabij Utrecht
    Weet je vriend dat je nu eigenlijk best bezig bent met echt zwanger worden??
    Afgelopen donderdag was je al aan het testen omdat je zei toen 7 dpo te zijn.
    Dat klinkt niet als iemand die aan de pil is om een zwangerschap te voorkomen, maar als iemand die bezig is met juist het omgedraaide.
    (Excuus alvast voor mijn aanname).

Maar als je donderdag 7 dpo was, ben je nu 11 dpo en is je nod uiterllijk over 3 dagen.
    Dus dan weet je ook wanneer je kan testen.

MamaIV, Suzi98 en bozoe vinden dit leuk.
  7. Poezenmama

6 feb 2023
    44
    1
    8
    Vrouw
    Ik dacht dat ik 7dpo was, maar heb opgezocht hoe dat nu allemaal juist zit met die dpo en eigenlijk weet ik niet juist wanneer en of ik een ovulatie gehad heb. Hij weet dat dit allemaal aan de gang is, en dat ik van de dokter ben moeten stoppen met de pil.. vandaar dat we erna ook geen seks meer gehad hebben. Maar het is niet m'n bedoeling geweest om zwanger te worden (als ik zelfs zwanger ben) ik kan er niet aan doen dat ik diarree heb gehad ofwel mss?

8. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.966
    15.605
    113
    Nabij Utrecht
    Dus je bent nu gestopt met de pil?
    Gebruiken jullie dan wel bescherming?

En nee, je kan idd helemaal niks doen aan diaree. Daar heb je helemaal gelijk in.
    Maar je kan wel een andere vorm van bescherming kiezen als je echt niet zwanger wilt worden en je bent aan de diarree waarbij je weet dat de pil dan minder goed kan werken natuurlijk ;)

Suzi98 en lorreke vinden dit leuk.
  9. Poezenmama

6 feb 2023
    44
    1
    8
    Vrouw
    Als ik nog aan de pil was zou ik de 21e terug mijn menstruatie moeten krijgen dat weet ik wel zeker. Maar ja, ben dus moeten stoppen met de pil dus alles is een beetje chaos.

10. Poezenmama

6 feb 2023
    44
    1
    8
    Vrouw
    We hebben sindsdien geen seks meer gehad, ik heb de 6e feb met de huisarts gebeld en moest stoppen dus heb de 5e de laatste pil ingenomen. We hebben geen extra bescherming gebruikt toen de afgelopen dagen dat ik aan de diarree was, omdat het was afgelopen (dacht ik...) maar dit was blijkbaar niet zo. Sorry het is een hele ingewikkelde situatie o_O

11. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.966
    15.605
    113
    Nabij Utrecht
    Op zich niet ingewikkeld hoor.
    Welke reden gaf de huisarts op dat je mowst stoppen met de pil?? In je eerste topic geef je aan dat je zelf gestopt bent ivm miskramen en juist nu foliumzuur slikt omdat je zo graag zwanger bent.
    Ik denk persoonlijk dat de kans heel klein is dat je nu zwanger bent. (Zonder pil is die kans 20-25%, dus bij jou met pil echt geen kans groter dan 50%)
    Je kan op 20 feb een test doen.
    Is deze negatief, dan kan je er vanuit gaan dat je echt niet zwanger bent.

Ik zou dan wel voor een andere vorm van anticonceptie gaan, want de pil is geen goede optie voor je blijkt.
    Wellicht het spiraal proberen (geen idee hoe oud je bent)

Suzi98 en Poezenmama vinden dit leuk.
  12. Poezenmama

6 feb 2023
    44
    1
    8
    Vrouw
    De huisarts vertelde me dat ik moest stoppen met de pil omdat ze de kans groot acht dat ik zwanger ben, en wegens de vorige miskramen mét de pil zei ze dat dit voorlopig (tot ik bloed heb laten nemen en de uitslag weet) de beste oplossing is, zodat er geen groter risico is op een eventuele miskraam. Ze zei ook dat ik direct kon beginnen met foliumzuur innemen en magnesium, dit zou beide blijkbaar heel goed zijn als je zwanger bent. Ik ben 23 jaar, heb al een spiraaltje gehad maar kon dit niet verdragen :/ ik neem ook al de zwaarste pil..

13. Melissert

Melissert Bekend lid

3 jul 2021
    762
    589
    93
    Vrouw
    Je cyclus kan sowieso in de war zijn van pil gebruik. Ik denk zelf dat de kans vrij klein is.. En nu je geen bescherming gebruikt zou ik als ik jou was toch echt met je vriend er over praten. Zo een kindje word er nml de dupe van. En dat gesprek hebben als je al zwanger bent is natuurlijk te laat.. en ik probeer niet gemeen te doen of wat dan ook ik vind alleen dat het wel een beetje klinkt alsof je zwanger probeert te worden terwijl je vriend er niet achter staat.. en sorry als het niet zo is maar als het niet zo is is het misschien wel tijd voor dat gesprek..

Suzi98 vindt dit leuk.
  14. Poezenmama

6 feb 2023
    44
    1
    8
    Vrouw
    Had zelf inderdaad ook gelezen dat het allemaal wat tijd nodig heeft om terug "inorde" te komen, wat mij erg onzeker maakt nu.. omdat de dokter het tegenovergestelde zei en de kans wel groot acht dat ik zwanger ben :/ en geloof me meid, ik heb al vaak met hem gebabbeld maar dit eindigt altijd in ruzie omdat hij het (nog?) niet wil. Hij zei ook moest ik zwanger zijn dat hij me buiten zou zetten. Daar heb ik dan al maar vrede mee genomen...

15. Melissert

Melissert Bekend lid

3 jul 2021
    762
    589
    93
    Vrouw
    Echt heel erg slecht idee om dan aan kinderen te beginnen met hem.. vooral als die zegt dat die je buiten zet. Je hebt overduidelijk niet de zelfde dromen.. Dat is prima dat kan geloof me ik weet als geen ander hoe sterk het verlangen naar een kindje kan zijn! maar misschien is het dan beter om iemand te zoeken die wel kinderen wil?

MamaIV, lorreke en Suzi98 vinden dit leuk.
  16. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.966
    15.605
    113
    Nabij Utrecht
    Maar waarom, als je echt niet zwanger wilt worden, gebruik je dan geen extra vorrbehoedsmiddel naast de pil.

Kijk, als 1 van ons echt geen kind wil en ik ben al 1x door de pil heen zwanger geraakt, dan zorg ik er voor dat het geen 2e keer gebeurd. En dus condoom erbij ofzo.
    Wat je nu al die tijd doet is russisch roulette met voor jou de continuë hoop dat hij op zwanger valt.

Ik hoop dat er nu geen zwangerschap zit, want dit is geen goede manier om een kindje op de wered te zetten.
    Daar moet je echt beide mee akkoord gaan en dat is niet op deze manier dus.

Suzi98 vindt dit leuk.
  17. Poezenmama

6 feb 2023
    44
    1
    8
    Vrouw
    in het begin van onze relatie was alles anders, hij wou echt zeker kinderen met mij. Dit is gewoon ineens het laatste halfjaar helemaal omgeslagen naar "ik weet het allemaal niet".. ik hou heel erg veel van hem, maar zou nooit mijn droom opgeven voor iemand begrijp je? Maar het is zo ingewikkeld. We wonen samen, ik hou van hem, kan hem niet zomaar dumpen :(

18. Poezenmama

6 feb 2023
    44
    1
    8
    Vrouw
    Dat had de dokter ons ook aangeraden bij de laatste miskraam, maar meneer wil geen condoom gebruiken dus sorry dat ik het zeg maar vind het dan ook een beetje zijn eigen schuld. Hij weet dat er 1 van ons erg vruchtbaar is als ik zelfs door de pil zwanger geraak.. voor mij zou het echt niet uitmaken, ik zou juist dolgelukkig zijn en super goed voor het kindje zorgen.. of dat nou met of zonder hem is.

19. Suzi98

Suzi98 Fanatiek lid

30 mei 2022
    4.337
    4.001
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Maar ‘door de pil’ is meestal niet door de pil. De kans is ontzettend klein als je hem elke dag inneemt op hetzelfde tijdstip.
    Een keer ‘vergeten’ vergroot de kans natuurlijk wel.
    Mag ik vragen waarom je geen morning after hebt genomen bijvoorbeeld? Dit werkt dan wel alleen als je nog geen ovulatie hebt gehad maar goed dat weet jij niet.
    Ik hoop ook echt dat je heel goed in ziet dat dit niet de juiste basis is om voor een kindje te gaan. Jullie zijn nog erg jong, wellicht dat hij er daarom nog niet klaar voor is.
    Wellicht is een prikpil oid een betere optie voor je als je die op tijd haalt.

EDIT:
    Daarnaast zie ik je op je test topic reageren ‘wachten duurt lang altijd he’ alsof je dus wel vaker test. Is dit ook zo?

bozoe vindt dit leuk.
  20. Poezenmama

6 feb 2023
    44
    1
    8
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie! ik heb wel netjes mijn pil elke dag genomen en altijd om 21u (wekker staat dan) dus het is denk ik wel echt door de pil gebeurd.. ben in die periodes voor zover ik me herinner de pil ook niet vergeten in te nemen! Door mijn wekker gebeurd dit echt zelden. Bedoel je deze keer van die morning after pil? Hij is trouwens bijna 29 dus een stukje ouder dan mij, maar dat kon je natuurlijk niet weten :)
    En ja heb ook gehoord dat een prikpil wel iets goed is!

Suzi98 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina