hallo dames, ik wil vandaag graag een soort van macaroni ham kaas ovenschotel maken. maar ik weet niet precies hoe en wat. als ik op internet naar recepten zoek krijg ik allerlei dingen waarbij je ook tomaten en groente enzo toe moet voegen... maar dit wil ik dus niet. ik wil een beetje simpel zonder veel poespas, maar wel lekker en áls er iets van een sausje door zit moet het wat romig zijn...(ik weet et, niet super gezond) ik heb in huis: macaroni, hamreepjes, geraspte kaas... iemand een idee? xx
niet voor in de oven maar heel simpel voor in de pan, macaroni koken, uitje snijden en glazig bakken, hamblokjes net even aanbakken, macaroni afgieten strooikaas uien hamblokjes en beetje paneermeel toevoegen en roeren.. evt op bord op smaak brengen met tomatenketshup of chilisaus, heel simpel en snel klaar
hmm dat klinkt al wel lekker en makkelijk... alleen wil ik het dan iets romig... ik las op internet ook iets met cremefraiche... iemand daar een variatie mee?
Ik maak het altijd zo: Macaroni koken dan in een 'mix' van melk, room culinair, eitje, peper, zout, evt andere kruiden, hamreepjes, geraspte kaas en goed doorroeren. Dan in ovenschaal en nog wat geraspte kaas bovenop en even in de oven. Heel simpel maar erg lekker! Bij mijn ex-schoonouders ( heb k t recept ook van) aten ze t altijd op met een beetje ketchup erbij. Dacht eerst van bah, maar is erg lekker!
250g macaroni koken en afgieten 500 ml melk in een kookpot doen met 50g bloem, op een hoog vuur en blijven roeren tot het kookt (dikt dan in) kruiden met peper en zout naar smaak (ev. nootmuskaat kan ook erbij) gemalen kaas erbij (hoeveelheid naar smaak) ham in blokjes erbij, samen met de macaroni Hier eten wij met 2 personen van (en zoonlief ). De melk kan je ook wat room indoen, dan heb je een romigere saus.
ah dat klinkt lekker... room culinair is dat een soort van kookroom? ik ga straks een poging wagen, dankje!
Mijn schoonmoeder maakt altijd macaroni met ham en kaas en die is echt heerlijk. Uitje aanbakken samen met de ham, macaroni koken, oude kaas raspen. Daarna de kaas door de macaroni roeren, ham&ui erdoor en als laatste een beetje ketjap erdoorheen. Is echt lekker! ALs je het iets pittiger wil, kun je er naar smaak nog wat sambal bij doen.
Oooo, krijg er flink trek van! Ik vind altijd de macaroni carbonara mix van knor heel lekker. Staat precies op wat je toe moet voegen: nchampignons, ui, ham, macaroni en melk. Kaas hoeft er niet bij want het is een kaassausje... Niet heel culinair uit een zakje maar wel erg lekker! Vroeger aten we regelmatig macaroni met ham en kaas bij opa en oma. Zo lekker!! Was echt fan, hihi. Helaas kan ik niet meer navragen hoe oma dat maakte, ze heeft alzheimer. En opa leeft niet meer, maar denk dat hij het ook echt wel aan zijn vrouw overliet
Yep, zo hoort ie! ik wilde het al schrijven, maar je was me voor Ik doe alleen eerst boter smelten, dan bloem erbij, even bruinig laten worden (goed roeren) en dan de melk erbij, koken tot hij dik wordt, kaas erbij en over de macaroni. Ik doe er zelf geen ham, maar groenten en gedroogde tomaatreepjes bij.