Per persoon ongeveer een koffiekopje macaroni. soms ietsjes meer. Dan de saus. Een grote zak van Bertolli. Qua groenten gebruik ik 2 paprika's, een courgette, champignons, soms een half uitje en 2 of 3 tomaten en een zakje pasta/nasi groentenmix. (daar zitten ook groenten in, prei enzo.) En altijd 500gr gehakt. Kruiden erbij. Flinke schep pesto en soms een kwak heinz tomatenketchup als ze het zoet willen hebben.
Ik heb tegenwoordig een vast receptje voor de saus, omdat de oudste dit goed eet. Voor 3 keer(invriezen) Pondje gehakt, klein bakje spekjes, 4 a 5 stengels bleekselderij, 2 courgettes, 2 a 3 winterpenen(of een zooi andere wortels) 2 a 3 uien, 2 blikken tomaten blokjes(of verse), 2 blikjes tomaten puree, aantal tenen knoflook, bouillon en peper en zout naar smaak. Alle verse groente gaan door de hakmolen. Pasta eten we in verhouding weinig 1/3 tot een halve zak volkoren pasta met zijn 4'en Soms bakken we apart nog champignons en gaan die er zo bij, daar is ze gek op de oudste.
In mijn spaghetti gaat 400 gram runder gehakt. 1 a 2 paprika's, een half bakje champignons, een bosje lente ui en een grote gewone ui. Oh en een stuk of 5 tomaten. Oh en knoflook en oregano ( vers ).
Voor een flinke pan, helft gaat in vriezer. 300 gram gehakt Grote zak gesneden roerbak groenten, 750 gram geloof ik Fles saus, 500 ml. 3 tomaten in stukjes. Dat was de simpele. Extra soms erbij. 1 rode ui. Bak champignons 500gr. En whatever....boontjes spinazie vanalles kan erin....
Hier gaat gemiddeld: - 500gram gehakt of kipfilet - 2 courgettes - 3 spreien - 2 grote paprikas - halve brocolli - 2 uien - knoflook - een grote blik gepelde tomaten of 4-5 grote tomaten - kruiden enz Dit is voor 2 dagen pastasaus. Pasta iets meer dan een halve zak voor 1 maaltijd, voor 2 volwassenen en 3 kinderen.
Ongeveer 600 gram gehakt 2 uien Een wortel of 3 à 4 3 à 4 paprika's 250 à 500 gram champignons 2 bokalen spaghettisaus zonder vlees Wat rode wijn Kruiden en 1 groentenbouillonblokje 2 pakken spaghetti van 500 gram / pak Als 't saus zonder gehakt is, gaat er nog 1 courgette en wat overschot prei in. En een ui meer. Saus maken voor 1 dag lukt mij hier gewoon nooit. Heb sowieso altijd teveel. Dus dan maar ineens genoeg "teveel" en voor 2 à 3 dagen saus. Hier gaat er overigens echt wel één pak spaghetti per dag door (2 personen). Met minder zou mijn man - grote eter - toch echt wel behoorlijk zielig naar een lege pot zitten staren. ("Spaghetti" wisselt hier overigens af tussen sprieten, krollen en pijpjes - penne.)
hier afhankelijk van de koelkast en welke saus. Bij carbonara vind ik niet alle groente lekker. Dat is vaak alleen met ui, champignons, paprika. verder gebruik ik gezeefde tomaten, knoflook, extra uitje van de soort, kruiden en vaak een zak met variërend 300/700 gram xelfgesneden ingevroren groente. vind het fijn om een berg groente te snijden en dan in zakjes in de vriezer te hebben. zoals paprika, champignons, prei, meerdere soorten ui, kool, wortel. ik vind zelf trouwens echt verse tomaten zonder te blancheren niet lekker door de saus. Net als die kleine blikjes tomaten puree. Maar dat is mijn smaak. �� ergens tussen de 200/500 gram runder gehakt. En een halve zak pasta ongeveer. zoon eet overigens geen saus dus dit is voor 2 volwassenen 1 meisje die pasta eet als een volwassene��. Soms saus over. Soms niet. hmm niet erg duidelijk he qua hoeveelheden .. ��
250 gr macaroni 1 blikje smac (klein blikje) 1 pakje honig mix 250 tot 300 gr fijn gesneden groenten 1 blikje tom.puree
Een zak pastasaus (460 gram geloof ik) gaat 1 courgette, 1 bak champignons, 1 paprika, 1 ui en 1 prei. Pasta doe ik op gevoel, geen idee hoeveel
vind er in de reacties trouwens ook nog veel verschil zitten. Wat iedereen aan vlees en groenten erin doet.
Dat is voor iedereen natuurlijk persoonlijk 😃 wij houden ervan dat er in pasta vooral veel vlees zit. Sommigen gooien er 2x zoveel groente in. Zou gewoon kijken naar wat jullie lekker zouden vinden.
500 gram gehakt 500 gram groente spekjes 1 blikje tomaten puree 1 blik tomaten stukjes 1 of 2 pakken gezeefde tomaten kruiden vers of gedroogd soms wat water nog soms wat rode wijn maak het nooit helemaal hetzelfde maar dit zal het zo ongeveer zijn wat mij opvalt is dat er weinig `saus` wordt gebruikt als ik het zo lees mijn groente drijft in de tomatensaus
haha ieeee bah ja ik gebruik ook heel weinig saus...tenminste bij macaroni...dan maak ik alles in 1 pan en zie je dus geen saus, zit wel wat doorheen. Met spaghetti doe ik de saus los van de pasta en dan giet je dus wel echt saus over de spaghetti
Op 500 gram gehakt: Groot bakje champignons 1 wortel Groene paprika Kilo tomaten stengel bleekselderij (als ik het in huis heb) 3 rode uien 1 stengel prei Mijn meiden zijn slechte groente eters als het echt op zo'n bordje ligt van links aardappels midden vlees rechts groente. In de wekelijkse pasta prop ik dus zowat de groentes voor de hele week. Zelfde met wraps
Hmm. Ik doe volgens mij 500 gram macaroni, 500 gram gehakt(?), een groentepakket uit de winkel en dan zo'n honig pakje. Hier kunnen wij met zijn tweeën drie keer van eten.
Serieus?? eet ik dan veel of jij heeeel weinig? Mijn pan gaat in 1 max 2 avonden echt op.. En ik ben de enige volwassen eter.
Hmm. Ik eet wel echt flink, vind ik zelf. Ik heb de hele wokpan echt vol zitten als ik het zo maak. En dat verdeel ik in drie bakken.
Voor 2 volwassenen en twee kinderen. - 250gr rundergehakt - ongeveer 500gr groenten (net wat ik in huis heb; courgette, wortel, ui, champignons, prei, tomaat) - 225gr ongekookte pasta - blikje tomatenpuree - zakje mix
Wij zijn met 2 volwassenen en 2 kinderen (die beide flinke eters zijn) Ik doe 3 kwart zak pasta, 500 gram gehakt en een hoop groenten. Hangt er net vanaf wat ik in huis heb, maar meestal is het: 1 ui, een geraspte wortel, half bakje champignons, halve courgette, een halve groene en een halve rode of gele paprika, 2 tomaten. 1 blikje tomatenblokjes, 1 teentje knoflook en kruiden.