Nee, ik heb ze altijd van 500 gram. Gewoon zo'n zak Grand'Italia pasta of van de eigen merk DekaMarkt.
500 gram gehakt,500 gram pasta en zeker een kilo groenten, los van de tomaten in de tomatensaus. meestal kop ik 2 zakken van 400 gram roerbakgroentes en een doos kastanjechampignons en een paar uien soms ook nog uitgebakken spekjes, of een gebakken ei is ook heerlijk erdoor
Dat is bij ons met spaghetti. Bij macaroni serveer ik meer een soort ratateulle, vlees/berg groente/beetje saus
Nu had ik door jouw topic zoveel zin in macaroni tuc.... En bedankt he Tis een beetje roeien met de riemen die ik heb, Anderhalve prei, een rode paprika, een halve courgette, een gewone ui, 2 rode uien, bakje kastanjechampignons, 250 gram gehakt, een pakje ontbijtspek in stukken geknipt. En mn zelfgemaakte tomatensaus pruttelt op een ander pitje Dit is ongeveer wat hier per dag gegeten wordt qua portie...
Het valt mij vooral op dat er heel veel pasta wordt gegeten. Wij hebben echt genoeg aan 50 gram per keer (1 volwassene, 2 kinderen) Ik doe ook heel veel groente en maar weinig saus. We eten het meeste van het groentemengsel dus. Maar groente is bij ons altijd het grootste deel van de maaltijd.
Hier gaat er een pond pasta op een pond vlees en 1,5 kilo groentes. En dan een basis tomaten saus. Een klein deel voor de dag zelf en de rest gaat de vriezer in. Ik eet zelf geen pasta dus voor mij komt er dan sla bij de groente saus
Dat valt toch mee? De meeste schrijven 3/4 zak, dat is gemiddeld 300gram en dan zijn het meestal 4 of 5persoonsgezinnen. Wij koken voor ons 5en ong 400gram ongekookte pasta, en dat is dan voor 2 dagen.
Mijn man eet altijd eigenlijk wel 2 borden flink vol, ik eentje, kids alledrie een kinderbordje vol dus zijn zo al 6 bordjes. 500gram vind ik dan niet zo gek veel. Ik begreep namelijk altijd dat je zo'n 75-100gram ongekookte pasta rekent p.p. (wel volwassenen). Groente is hier nog steeds het belangrijkste onderdeel van de pasta-maaltijd, maar 50gram hoef ik niet bij mijn man mee aan te komen
Hier circa 350gr pasta, 300gr gehakt of 2 kipfilets Tomatensaus met basilicum Een rode ui, een courgette en een aubergine. En absoluut geen champignons, brrr ik ril als ik eraan denk haha.
Portie voor 2 dagen: 500 gram gehakt 400 gram macaroni/spagettigroente 1 grote ui Knoflook (doe maar wat, wel veel) Champignons, 1 bakje 1 eetlepel gedroogde oregano 1 blikje tomatenpuree 1 blik gepelde tomatenblokjes Maak totaal ongeveer 200 gram ongekookte pasta voor ons drie. Wij zijn niet zulke grote eters.
Wij zijn kleine eters maar eten wel heel weinig pasta als ik dit topic zo lees. Als we bij mijn ouders spagetti eten hebben we ruim genoeg aan 1/3 pak, ongeveer 150 gram, dan blijft er echt nog over. En dan eten we dus met 3 volwassenen en 2 kinderen. Door de saus gaat zeker wel 1,5 kilo groente en 500 gram gehakt en dat gaat wel voor meer dan de helft op.
150 gram voor 3 volwassenen en 2 kinderen is idd wel weinig denk ik. Wij zijn met zn viertjes..kindjes wel erg goede eters maar wij eten ook wel zo' n 250 gram weg hoor
Ach maakt uiteindelijk niets uit toch, als het maar smaakt Mijn man is best een idioot grote (avond)eter, kids zijn gek op pasta dus dan tikt het ook wel lekker aan haha.