macaroni in de blender

Discussie in 'Voeding' gestart door klaske, 27 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.819
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    wij gaven in plaats van macaroni eigenlijk vrij snel die schelpjes pasta. Makkelijker om zelf te eten, en ik vond ze net wat zachter en soepeler dan gewone macaroni.
    En wat iemand zei over de saus ;) dat vond onze dochter ook vrij snel leuk/lekker om uit de schelpjes te likken.

2. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    over macaroni gesproken, wat voor sausje doen jullie daarbij? want die normale macaroni/spaghetti saus lijkt me veel te veel gekruid... of heb ik dat mis?

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ligt eraan hoe je het kruid ;)! Gewone kruiden mag je gewoon geven. Alleen wanneer je er zout in doet dan is het gewoon een stuk minder natuurlijk gezien dat zout wel afgeraden word. Maar andere kruiden mogen/kunnen gewoon.

Maar ontopic, macaronie in de blender lijkt me echt heel erg onsmakelijk worden :) daarbij is het al (als je van die elleboogjes hebt) in kleine stukjes dus nog kleiner lijkt me niet nodig ;)!

4. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    nou wij gebruiken van die zakjes van Honig/Knorr/WeetIkWatVoorMerk. dat kan dus gewoon?

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Nee dat kan nou juist eigenlijk weer niet, daar zit namelijk erg veel zout in ;).

6. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    nou schiet mij maar lek :p wat voor sausje moet ik dan gebuiken? sry voor het zware offtopic gedoe

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Haha, ik maak het ingewikkeld? Nou, je zou kunnen kijken voor iets van tomatenpuree zonder toegevoegd zout. Of tomatenblokjes zonder zout ;)! Of je kan zelf tomatenpureeput maken van tomaten. En dan lekker kruiden met verse kruiden of ander potjeskruiden waar geen zout aan is toegevoegd.

Of je kiest ervoor om je kindje wel zout te geven, dat kan natuurlijk ook, keuze is aan jullie zelf :D!

8. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    zelf puree maken, is weer wat nieuws voor mij :D Nee geen zout hier! ben niet zo van dat zout en suiker gedoe voor kinderen. Zolang ik nog te zeggen heb wat zoonlief eet, komt er geen extra zou en suiker dingen in het eten :D

Dankje voor je hulp! Kga maar is zelf keertje tomaten puree maken

9. sofie28

sofie28 Fanatiek lid

30 okt 2008
    2.290
    0
    0
    deze middag heb ik er zelf een sausje bijgemaakt!
    1.5 tomaten ontvellen en ontpitten en een schel ham in de blender erbij en da maar mixen en daarna een heel klein beetje peterselie en wat provinciaalse kruiden erbij en wat mixen,letters afgekookt(die voor in de soep) en dan de saus eronder gemengd en ze heeft gesmuld!

10. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik heb een tijd lang tomatenpuree gebruikt. Die kun je gewoon in een blikje in de supermarkt kopen en er is geen zout aan toegevoegd. Dat hoef je dus niet zelf te maken als je niet moeilijk wil doen ;)

Vanaf 1 jaar gebruik ik trouwens wel gewoon de macaronikruiden.

11. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    oooooooooooooo :) nou nog ff en dan mag ie met ons mee eten

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dis staan stijf van het zout en de smaakversterkers. Dat zou ik niet zo snel aan een baby geven. Gewoon saus zelf maken, met tomaat en verse kruiden, is veel lekkerder ook nog!

13. Yukl

Yukl Niet meer actief

Bij pasta wel, maar ik vind dat dus niet bij de macaroni "horen". Zal wel een dingetje zijn die ik van huis uit mee heb gekregen, maar macaroni is alleen macaroni als ik het klaarmaak met de kruiden uit het zakje :p Wat overigens niet echt een saus te noemen is. Net zoals dat je nasi ook niet van een saus maakt, maar enkel van kruiden. Dus ook alleen uit een zakje (ik heb weinig zin om zelf al die kruiden bij elkaar te sprokkelen).

14. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    wat voor kruiden gebruik je dan uit een zakje?? ik vind die saus namelijk ook niet echt iets om van te juichen :p

15. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik gebruik kruiden van Honig. Maar voor zoonlief dus pas wel sinds ie 1 jaar is. Daarvoor voor hem speciaal heerlijke tomatenpuree :p (ik bereidde voor hem de groente en vlees in een apart pannetje)

Deel Deze Pagina