Macaroni maken zonder zakje?

Discussie in 'De lounge' gestart door void, 3 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Zie de titel.

Mijn macaroni zakjes van knorr zijn op.

Nu heb ik nog macaroni/spagetti zakjes van honig, alleen dacht ik ruimte te besparen door ze individueel uit de verpakking te halen en ben vergeten erop te schrijven wat er in zit. Want een foto maken van de achterkant van de doosjes had ik wel gedaan..

Nu heb ik dus soep, hachee en macaroni kruiden door elkaar..

En ik wilde eigenlijk niet de zakjes open gaan maken tot ik het juiste zakje vind.. Want ik weet begod niet hoe ik deze zakjes weer kan sluiten/opbergen zonder dat ze te snel weg-gooi-baar worden.

Dus als iemand weet hoe ik dat moet doen! Sehr gerne! Maar als je een goed recept hebt om de saus een beetje na te mimicken dan ben ik je ook voor eeuwig dankbaar.. Ik heb zo'n honger en zo'n zin in mijn wekelijkse macaroni, ik kan echt niet wachten tot of nieuwe zakjes heb gekocht of mijn lieve mama die op wil sturen! Help me!

2. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Heb je een specifieke smaak die je wilt hebben? Als je voor meerdere smaken open staat - Internet staat er vol van. Bijvoorbeeld:

Pasta Zonder Zakjes Of Pakjes recept | Smulweb.nl

Maar zelf op smaak en gevoel wat kruiden door elkaar mikken doet de truc ook wel. ;)

3. puissant

puissant Niet meer actief

Ik doe altijd macaronisaus maken met gehakt of boterhamworst, zo wie zo ui, maar je kan ook groente doen. De saus is uiteindelijk blikjes tomatenpuree 4 kleine of 2 grote, en die eerst garen door bij het vlees/groente te laten mee bakken, wel goed roeren bakt snel aan, en dan verdunnen met bouillon. de dikte van de saus kun je zelf bepalen door meer tomatenpuree erin te doen, zal hij dikker van worden, bouillon verdunt weer dus ook de hoeveelheid saus kun je eraan aanpassen, even een paar keer doen, maar ik neem geen zakje meer. Denk dat als er meer ideeën van anderen komen je kan combineren of je eigen smaak eruit kunt halen. Straks gebruik je geen zakje meer van vind je het zonder saus met eigen kruiden/producten beter.... Succes!! ;)

4. penseel

penseel Niet meer actief

Ik maak macaroni spaghetti nooit met zakjes zo on nodig.

Ui paprika wat groenten gehakt of kipfilet of varkenslapje klein snijden.

Blik tomatenpuree wat soja saus zout peper paprika poeder... Mix van maken en hoppa hier is je saus. Zak je is echt zeer on nodig in een gerecht als macaroni.

5. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Ik vind het zo heerlijk maar het zal vast ook wel iets met mijn verslaving van ongezonde E-nummers en MSG liggen :)

Ik zal dat met purree een keer uitproberen dat verkopen ze hier gewoon in een spuit tube of grotere blikjes! Nog nooit aangedacht omdat aan te lengen met een boullionnetje!

Maarja ik ben best specifiek met smaak, ik ben gewoon lastig! Het is ook echt alleen met m'n macaroni voor een spagetti saus of een lasange maak ik ook rustig een basisje met hoe heet dat spul nou.. Errr.. Gezeefde tomaten, t heeft een naam maar kom er even niet op. Volgens mij wat iets van 400mls (2 pakjes) leut tomaten purree erin, scheut azijn en wat peper, zout en oregano/italiaanse kruiden. Maar dat is echt een gladde mix, ook meer iets voor pizza dan voor macaroni.

6. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Hier maak ik hem zo:

Ui en knoflook fruiten, paprika erbij.
    dan kruiden met paprika poeder,peper,italiaanse kruiden etc.
    klein blikje tomaten puree en wat ketchup.
    hamblokjes erdoorheen, eventueel geraspte kaas dit warmen tot het gesmolten is en klaar is het. Eet nooit met zakjes meer..

7. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Bedoel je passata?

Deel Deze Pagina