Iemand er verstand van? via Internet kom ik er zo niet uit. Partner werkt fulltime, ik kan eindelijk weer eens beginnen met een bijbaantje ( verdienste nog geen 2500 per jaar) hoe zit het nu met de belasting? Ik krijg dit bruto uitbetaald ,dat je het moet opgeven weet ik maar lees eerst dat ik dit belasting vrij verdien, maar ergens anders lees ik weer wat anders, iemand een idee? Ik wil hier in geen fouten maken en we eind van het jaar de pineut zijn
Bellen wilde ik nog doen, maar omdat het werk nog niet zeker is ( gesprek komt nog ) dacht ik wacht eerst het gesprek even af , en hier vragen , kon zijn dat mensen hetzelfde hebben gehad , partner fulltime en jij een bijbaantje ( of anders om )
Je moet de inkomsten sowieso opgeven bij de aangifte inkomstenbelasting onder 'inkomsten uit overige werkzaamheden'. Omdat het zo'n laag inkomen is hoef je er geen belasting over te betalen maar als je maandelijks de algemene heffingskorting krijgt kan het daar wel invloed op hebben. Aangezien de te betalen belasting wordt gecompenseerd met de algemene heffingskorting. Je kunt de algemene heffingskorting maar 1x ontvangen of verrekenen.