Let op: colaflessen ontploft

Discussie in 'De lounge' gestart door SeaShell, 5 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Hey meiden

wij hebben oa een koelkast en vriezer in de schuur, en binnen ook een koelast en vriezer.

Nu hebben we in de koelkast in de schuur oa een grote voorraad frisdrankflessen staan, en niet alleen in de koelkast, maar ook op een bureau in de schuur

nu komt mijn man net de schuur binnen en alle colaflessen op het bureau zijn ontploft :p doordat het Cola light is en geen suiker inzit zijn ze dus bevroren en het ijs is gaan uitzetten waardoor ze zijn geknald

gek genoeg zijn de sinas en cassis light niet geknapt

let dus echt op met bevroren frisdrankflessen. Blijkbaar is het zo hard gegaan want de flessen zijn echt in honderden stukken gespat

gelukkig zaten er geen colaflessen in de koelkast zelf, anders was die nu ook kaduuk

laat staat dat zo'n fles in je hand ontploft :$

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier inderdaad alle spullen die in de kelder stonden in de bijkeuken gezet om dit te voorkomen :)!

Overigens hebben wij dus ook een oude koelkast in de schuur staan en daar had ik nog wat overgebleven eten van gister avond in gezet, ging dat er vandaag uithalen en dat was gewoon helemaal bevroren :$! Het vriest gewoon IN die oude koelkast, haha!

Succes iig met een ander plekje zoeken voor je flessen frisdrank, lijkt me niet zo een veilig plan ze daar te laten staan!

Liefs Hanneke.

3. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Niet zo gek met deze temperaturen haha. Een vriezer heb je buiten even niet nodig. Je vlees kan je even in je auto laten, Het bederft toch niet meteen haha.:)

Sinas heeft natuurlijk van naturen wel iets van suiker misschien dat ze daarom niet geploft zijn??

4. tulip

tulip Niet meer actief

oe jeetje, das ook wat... gelukkig had je hem idd niet zelf vast.

5. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ow wat jammer van de cola :(

ik heb even vraagje wij hebben ook frisdrank en koffiemelk in de schuur staan. Ik denk dat die ook bevroren zijn, maar kan ik die laten ontdooien en gebruiken? Want ik had aardappels in de schuur en die waren echt net steen helemaal bevroren, die kan ik zeker ook niet meer gebruiken?

6. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Nee bevroren aardappel zijn niet meer te eten denk ik. Natuurlijk kan je dipvries patat kopen en dat soort dingen maar die zijn voorgekookt en daarna heel snel ingevroren denk dat dat het verschil is.

Laten ontdooien en aan de dieren geven. ( kinderboerderij of eendjes vogels)

7. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

De frisdrank kan je idd laten ontdooien en drinken, maar ik zou het niet riskeren ivm ontploffingsgevaar als je ze van extrem kou naar warm verplaatst

man had de overgebleven flessen die al ijsvorming hadden in de grijze bak gegooid, maar die slimmerik had niet in de gaten dat het buiten nog kouder is als in de schuur en dadelijk m'n grijze bak ontploft! Hij heeft ze nu dus mooi eruit moeten halen en in de tuin gelegd, daar kan toch niks stuk :p

8. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

thanks voor de waarschuwing!!! ik drink geen light, of heb mijn frisdrank in de schuur..maar dit zijn dingen die wil je niet meemaken..

9. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    @ Silla, de frisdrank kan je denk ik gewoon laten ontdooien, al is de prik er dan misschien wel af? De koffiemelk durf ik niets over te zeggen en aardappels, zie hierboven al weet ik het ook niet zeker maar dat denk ik.

10. Sila24

Sila24 Niet meer actief

het is gewoon frisdrank zonder prik van die fruitdrankjes

en pnirmal misschien domme vraag kan ik ze gewoon met schil en al aan de eendjes voeren?:)

11. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Aha, dan zou ik het gewoon proberen, weggooien kan altijd nog!

12. fafa

fafa Niet meer actief

rauwe aardappel uberhaupt NIET aan dieren voeren!

13. Sila24

Sila24 Niet meer actief

oww oke dan gooi ik ze gewoon weg:):):)

14. lenka

lenka Bekend lid

13 aug 2009
    754
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tis daarom dat ik met dit weer gebruik maak van mijn tuinhuis om mijn diepvriezer de ontdooien; Ik leg de inhoud van de vriezer in mijn tuinhuis zodat de beestjes der niet aan kunnen zitten en alles blijft lekker bevroren en kan ik mijn vriezer op het gemak uitkuisen zonder te forceren

15. fafa

fafa Niet meer actief

Ik zou ze zelf gewoon nog opeten :). Kan me niet voorstellen dat het kwaad kan? Maar dat weet ik niet zeker...

16. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

11 feb 2010
    2.273
    0
    0
    bevroren aard. zijn niet te eten ze worden zeer zoet blegh
    hier cola op de plank waar t ijs ook al zat in het hok en dat is geen light cola

17. Sila24

Sila24 Niet meer actief

owja das een goeie tip , misschien doe ik dat zelf ook morgen lekker op je gemak diepvries schoonmaken!

18. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

11 feb 2010
    2.273
    0
    0
    hmm hoe ontdooi je die dan met dit weer???

19. lenka

lenka Bekend lid

13 aug 2009
    754
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn vriezer staat binnen in huis, die heeft geen last van de vrieskou buiten

20. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

:( had wel eens gezien dat varkens aardappelen aten met schil en al en zeker niet gekookt of ben ik nu gek???:)

Anders kook je ze toch even en geef je ze daarna:)

Deel Deze Pagina