Dochter wil bij de lunch geen melk meer

Discussie in 'Voeding' gestart door Polletjepiek, 24 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Hoi,
    Onze dochter wil sinds een weekje tijdens de broodmaaltijd, tussen de middag geen melk meer drinken, niet uit een beker, niet uit een tuitbeker en zelfs niet uit de fles. Nu doe ik er 's ochtends en 's avonds maar wat meer in. Heeft iemand tips om haar weer melk te laten drinken tussen de middag? Of zal ik haar iets anders aanbieden tussen de middag?

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Als ze een jaar is, heeft ze maar 300cc aan zuivel nodig per dag. Als je 's avonds en 's ochtends wat geef + een toetje zit je daar snel op..

Wij geven soms ook thee, water of sap bij de boterham (eigenlijk erna, want anders eet hij slechter)

3. Polletjepiek

De arts hier op het CB zei dat de ondergrens bij 350cc ligt qua zuivel. Anders kreeg ze 3x 100cc + vla of yoghurt. Dus zo'n 400 á 450cc per dag.

4. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    ik zou er niet te moeilijk over doen, dan geef je toch wat sap of thee..

5. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    idd gewoon wat anders geven...en als ze bij de andere momenten meer wil drinken......dan geven!

Oh wat hier ook voor zuivel inname gaat is de brinta die ik in de ochtend geef.......krijgt ze toch wel 200 ml binnen.....

En de melk misschien iets lekkerder maken? Ik heb een tijd een heeeeel klein beetje cacao poeder erin gedaan en de melk wat opgewarmd....steeds iets minder opwarmen en wat minder cacao poeder...en ineens dronk ze wel melk (voorheen helemaal niet)

6. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Weer een apart cb heb je... Het is toch echt 300 cc zuivel. Dit is inclusief melk, kaas boter en toetje. Daar zit je echt zo aan.

7. Polletjepiek

Ik ben best tevreden over het cb waar wij heen gaan. De arts zei dat er zelfs kindjes zijn die 500 of zelfs 600 cc zuivel krijgen. Zolang ze niet naar overgewicht neigt, was dat geen probleem zei ze. Maar daar gaat het ook niet over.;)

Het gaat er dus om dat ze eerst tussen de middag 100cc melk kreeg en dat nu ineens niet meer wil, terwijl ze wel graag melk lust! Vanmiddag overigens wel weer.

8. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Eigenlijk heb je een hele verstandige dochter.
    Kalkproducten remmen namelijk de opname van vitamines van ander voedsel. Dus melk bij brood, toetje na het avondeten...eigenlijk helemaal niet slim.

Geef haar ´s avonds voor het slapen gaan een beker melk, kalk wordt namelijk ´s avonds het beste opgenomen.

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    500cc is voor ons CB de max, en volgens mij is dat redelijk algemeen. Zuivel, vooral melk vult best wel. Dus als ze veel melk krijgen, is er weinig plek voor ander voedsel zoals boterhammen en groente..

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    300cc is genoeg, 500cc is de max. En zuivel liever niet combineren met ander eten omdat het de opname van voedingsstoffen remt.
    Vitamine C stimuleert de opname juist en daarom is het goed om na een maaltijd fruit te eten of bij een maaltijd een sap met vitamine C.

Zoals Jongles al zegt: je dochter is heel slim.

11. Polletjepiek

Goedemorgen dames,

Wat fijn dat jullie onze dochter slim vinden;):D. Qua zuivel doen we het dan nog niet eens zo verkeerd dus. We doen het altijd al zo bij de hoofdmaaltijden:

Ontbijt: boterham + 100 halfvolle melk
    Lunch: boterham + 100 halfvolle melk
    Avondeten + toetje(yoghurt, vla of appelmoes)+ mandarijn
    En dan nog voor ze naar bed gaat 100-120 halfvolle melk

Maar omdat ze vorige week dus helemaal geen drinken wilde bij de lunch, maakte ik me een beetje zorgen, vandaar mijn vraag. Gister heeft ze wel weer melk gedronken bij de lunch.

12. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Hier ook precies zo gehoord.

13. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter (anderhalf jaar) drinkt sinds enkele dagen helemaal geen melk meer, naja dan toch niet :)
    Ben daar zo makkelijk in, ze heeft denk even een periode warme thee want daar vraagt ze om.
    Ze zal nu denk aan 100-150 zuivel komen op de dag?
    Ze regelt het zelf wel hoor denk ik en voor de rest eet ze en drinkt ze super dus is even een kwestie van 'geen smaak naar melk'.

14. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    het is heel verschillend hier, gisteren dronk ze bijna 500 cc aan melk en vandaag zal ze het niet halen.
    Ze krijgt nu smorgens een boterham als ontbijt met een flesje melk van 125 cc en dat is binnen no time leeg. tussen de middag zit ze rond de 80 cc en dan de avond fles van 250 cc.

Ach ik ben er ook groot mee geworden..

Deel Deze Pagina