Ik gebruik een halve kg gehakt, paprika, champions, ui of prei en hamblokjes en zo'n zakje(knorr of c1000 vinden wij het lekkerste). Macaroni is bij mij een simpele snelle maaltijd, dus ik gebruik voorgesneden paprika die ik heb ingevroren(koop meestal 3 van die zakken met 3 paprika's, die snij ik fijn en verdeel ik over een heel stel boterhamzakjes en hup...de vriezer in). Prei kun je ook snijden en invriezen, maar ik gebruik meestal een ui, omdat ik prei niet lekker vind in de macaroni. Daarnaast heb ik ipv verse champions altijd een aantal potjes met gesneden champions vd Aldi in de kast staan. Ook hamblokjes kun je invriezen. Meestal maak ik voor 3 portie's macaroni, zodat ik altijd 1 portie in kan vriezen voor "het geval dat". Wij zijn grote eters dus ik gebruik 1 klein koffie-kopje macaroni per persoon(net als met rijst). Als de macaroni op tafel staat vind ik het persoonlijk erg lekker om er geraspte kaas, een klein beetje ketchup en soms wat zilveruitjes door heen te doen. Veel succes en eet smakelijk!
Hele easy peasy snelle macaronisaus: Een roux maken, op smaak maken met bouillonblokjes, blikjes tomatenpuree erbij naar smaak (veel proeven dus) en klaar. Als de saus indikt weer wat melk erbij. En ik gooi er altijd veeeel geraspte kaas doorheen, zodat je lekker draadjes kaas krijgt
ik heb twee versies, de uitgebreidere versie met tomatensaus, groentepakket e.d. Maar ook een hele simpele wat de kids heel lekker vinden, vaak doe ik dat met dora en diego pasta gewoon tomatensaus met kruiden, knoflook, kipfiletreepjes, kaas erdoor (als een soort mac and cheese) dan in de schaal, wat kaas erover en gebakken uitjes en dan nog even de oven in. En dan eten we augurken erbij. Dat is meer de snelle versie die mijn man ook KAN maken hihi De eerste is wat gezonder maar als ik mijn kast soms een beetje leegmaak en geen boodschappen heb gedaan kan deze altijd..
Leuk om te lezen hoe het ook anders kan. Ik heb ook nog nooit macaroni gemaakt sinds ik op mezelf woon, ik heb namelijk een trauma over gehouden aan de macaroni van m'n moeder die bestond uit elleboogjespasta, tomatenpuree, smack boterhamworst en gesnipperde ui. De horror!