wat is een normale hoeveelheid wat een peuter van drie moet eten met het avondeten ze zeggen bijvoorbeeld 2 aardappels en 1 eetlepel groente maar met macaroni hoe zit dat dan dan zit alles doorelkaar onze zoon eet heb het laats gewogen ongeveer 100gram eigelijk best weinig maar lees ook vaak dat sommige kinderen maar twee lepels eten en hij eet heel slecht dus ben al blij als hij 100 gram eet
De goede hoeveelheid is de hoeveelheid die een kind eet zonder gehuil en gezeur om een boterham na het eten.
In grammen zie ik het even niet voor me, 100 gram, hoeveel opscheplepels zijn dat denk je?? Hier ongeveer van die alles-door-elkaar-dingen 4 opscheplepels, van die grote en soms wat extra's. Maar moet daar eerlijk bij zeggen dat wij qua warm eten een goede (vr) eter hebben.
Dit vind ik een mooie De ene keer eten ze wat meer, de andere keer wat minder. Soms eet hij de macaroontjes eruit, soms het gehakt, soms de groente.. En als we een week wat meer mix-eten (nasi, pasta etc) eten, dan gooi ik bij de lunch een stuk komkommer en paprika naast de boterham, of maak ik een salade naast het eten.. Maar zat kinderen die uberhaupt niks eten 's avonds, dus ik zou me om die ene maaltijd niet druk maken..