Rapley: wanneer echt wat binnen krijgen?

Discussion in 'Voeding' started by Feye, May 10, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Feye

Feye VIP lid

Nov 26, 2013
    6,472
    3,929
    113
    Female
    Hoi!

Mijn zoontje is nu ruim 6 maand oud en sinds een paar weken zijn we hem d.m.v. rapley vaste voeding aan het aanbieden. De eerste week begon hij bij alles wat zijn lip raakte al te kokhalzen, maar inmiddels vindt hij het lekker om op bijv. een wortel, tomaat of appel te sabbelen. Maar de stukjes worden nog niet doorgeslikt, maar vakkundig naar buiten gewerkt :)
    Beetje geprakt eten slikt hij ook niet door. Helemaal fijn gepureerd hebben we nog niet geprobeerd.

Hoelang duurde dat bij jullie voordat er echt wat doorgeslikt werd? En hoe ging het daarna, kreeg hij/zij veel binnen of beetje bij beetje steeds wat meer?

2. tuc

tuc Niet meer actief

Hier was het zeker 2 weken, likken, sabbelen en op de grond gooien daarna ging er gelijk heel wat naar binnen bij de jongste. De oudste nam het toen nog wat meer mondjesmaat maar die at met 3/4 weken ook behoorlijk wat.

sindsdien eten ze beiden als bouwvakkers

3. fafa

fafa Niet meer actief

Hier ging er bij allebei meteen wel daadwerkelijk wat naar binnen (ongeveer 1 theelepel ofzo)

Echte hoeveelheden (1 stuk fruit, 1 boterham of 100 gram avondeten) begonnen bij de oudste pas na haar eerste verjaardag, jongste begint nu, met 9 maanden een beetje te komen.

4. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

Sep 23, 2013
    4,559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat wordt met de week meer!
    Ik heb filmpjes toen zoon 8 maanden was en toen at hij hele stronken broccoli en een hele peer en een hele volkorenboterham met roomboter!

5. AardbeitjeEL

AardbeitjeEL Actief lid

Feb 24, 2013
    295
    0
    0
    Amsterdam
    Tóen dacht ik 'ik hoef het niet op te schrijven hoe het allemaal gaat met eten, ik onthoud het wel' en nu weet ik het echt helemaal niet meer! :$

Ik weet wel dat ik het heel lang vond duren, zeker geen kwestie van een paar weken. Misschien dat er wel íets naar binnen ging, maar ik heb me echt wel een poos zorgen gemaakt over of ze genoeg voedingsstoffen binnen kreeg. We zijn tussendoor zelfs een tijdje overgestapt op prakken. Inmiddels eet ze al geruime tijd heel goed en hoofdzakelijk zelf, soms bijna volwassen porties ;)

6. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

Jan 11, 2012
    3,530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Aardbeitje, herkenbaar van 'ik onthoud dat wel' :).

Het is nogal verschillend per kindje, hier ging het wel vlot, na een paar dagen kreeg ze echt wat binnen (in de luier te zien). Ze ging geleidelijk aan, maar wel snel, meer eten en nu is het nog steeds een flinke eter.

7. Feye

Feye VIP lid

Nov 26, 2013
    6,472
    3,929
    113
    Female
    Bedankt voor jullie reacties! En zoals te verwachten: bij elk kind is het weer anders.
    Vanavond ging de bloemkool er goed in, maar ook weer heel makkelijk via de mond eruit ;) We blijven proberen :)

Share This Page