Mijn zoon is nu 10 maanden oud en sinds oktober slaapt hij slecht. Hij word gillend wakker last van krampen en laat dan scheten. In het begin dacht ik doorkomende tandjes ( is mijn 2e kindje dus wel ervaring met slapeloze nachten) Na 1.5 maand naar huisarts gegaan die zei nog even afwachten tot dat de tandjes helemaal zijn doorgekomen. Toen 2 weken later merkte ik dat hij niet meer op zijn rug wou liggen huilen krijsen ( hij is zoiezo een buikslaper) en naar zijn oortjes greep weer naar arts oorontsteking. Antibiotica gekregen en we dachten dit was het waarschijnlijk maar nee hoor nog steeds heeft het arme ventje snachts last! Door de antibiotica had hij weer een schimmel vet rode billen daar ook weer een zalf voor gekregen nu is dat over maar nog steeds zit hij niet lekker in zijn vel met name snachts. Hij heeft ook uitslag soort eczeem waaraan hij krabt. Nu dacht ik aan een allergie want sinds oktober oom begonnen met ander eten. De arts heeft me doorverwezen op mijn aandringen naar het ziekenhuis voor controle maar dat is pas eind maart. Herkent iemand deze klachten ik zit er echt doorheen ben al zolang bezig en het Arme ventje heeft gewoon last! Alvast bedankt
De gemakkelijkste manier om dat te achterhalen, is gewoon stoppen met de voeding die hij sinds oktober extra krijgt.
Kan je een soort van voedseldagboek bijhouden? Kijken wat hij eet per dag, hoe zijn ontlasting is en wanneer hij huilt. Dan kan je wellicht achterhalen waarom en van wat hij huilt.
Komende tijd doen wat tompoes zegt en dan de afspraak met de arts en kijken wat die zegt/adviseert. Een van de meest voorkomende allergien/intolleranties bij babys/jonge kinderen is koemelkallergie. In overleg met de arts zou je eens alle koemelk kunnen elimineren om te zien wat dat doet.
Hallo, Mijn tip: stop met alle bijvoeding voor een week in elk geval een aantal dagen. Kijk of het beter gaat en ga dan 1voor1weer vast voedsel introduceren. Hier een dochter van 9,5 maand die tot nu toe alleen erwten en witte bonen eet en kan verdragen (gedroogde en biologisch dus ik week ze zelf en kook ze zelf) Brood gaat niet goed daar krijgt ze exceem van, buikpijn, humeurig, en vreemde ontlasting en rode kont verkoudheid, oorpijn, benauwd etc.... Net zo met rijst, boekweit en koemelk is helemaal niet doen. Fruit gaat ook niet goed, ze krijgt daar waterdunne ontlasting van. Ofwel ze heeft een heel gevoelige spijsvertering. Hiervoor zijn we ook door gestuurd hoor. Maar je zou hem gerust even terug kunnen zetten op alleen melk. Enige nadeel is dat hij dan vaker zal willen eten maar het is niet erg hoor! Ik hoop dat je er wat aan hebt. Sterkte! Én volg je gevoel!
Nee soms is het lastig, maar het is een groot voordeel dat ze een super zonnig karaktertje heeft! Ik had dan ook graag haar BV gegeven ook omdat dit de derde is en de eerste twee ook al allergieën hadden , maar helaas is samen met de kraamverzorgster en de lactatiekundige geconcludeerd dat ik niet genoeg klierweefsel heb om BV te geven. 1voordeel daar van... Ook geen stuwing gehad.... Maar ik had dat graag als nadeel gehad sorry was even off-topic Maar mijn ervaring tot nu toe is dat je als mama heel vaak al weet dat er iets is en heel vaak ook al wat er is! Voordat er door iemand anders iets opgemerkt word. Dus ik blijf het zeggen! Vertrouw op je gevoel!
Bedankt voor alle reactie's hier kan ik wat mee! Superlief ik ga gelijk beginnen hopelijk levert het wat op
De symptomen die jij beschrijft had mijn zoontje ook. Hij staat intussen op Nutramigen voor koemelkallergie en de symptomen zijn verdwenen (op wat eczeem in zijn gezichtje na). Dus mijn eerste idee is ook koemelkallergie! Succes!
Mocht je twijfelen over een koemelkallergie, dan kan je ook kiezen voor brood zonder melk en avondeten zonder melk. Bij de lidl heb je veel keus in brood zonder melk (en zonder soja). Gewoon even de ingredientenlijst lezen. Maar je kan daar in ieder geval al kiezen voor donkermeergranenbrood, tijgerwit, tijgerbruin, zonnebloempittenbrood. Bakboter kan je in avondeten voorlopig vervangen door olie. Melk door havermelk of rijstemelk. Zo pak je in principe niet snel mis. Mijn zoontje heeft een aantal allergieën (waaronder koemelk), en zijn favoriete eten is een boterham met ham.