Even hier de vraag stellen. Ikzelf heb een pinda-allergie en mag niets van noten. De kinderen mogen tot 4 jaar van de ka geen noten en moeten dan getest worden. Nu wil zoonlief graag macarons maken, staat in zijn kinderbakboek en ze zien er uiteraard heerlijk uit Alleen, wij mogen geen gemalen amandel of amandelpoeder. Iemand een idee waardoor ik die amandel kan vervangen? Dat de smaak verandert ben ik me uiteraard bewust van. Bij pipoos hebben ze poeder voor bavarois te maken. Heb die eens meegebracht. Maar zou ik het amandelpoeder hierdoor kunnen vervangen?
Nut Free Macaron Recipe | substitute almond flour | HowToCookThat : Cakes, Dessert & ChocolateHowToCookThat : Cakes, Dessert & Chocolate er staat hier uitgelegd dat hetgene waar je het mee vervangt rijk aan vet en proteïne moet zijn. in dit recept wordt witte chocolade gebruikt.
Of bij de action de pakken voor whoopies halen. Lijkt er erg op en voor zover ik op de ingredienten na kan gaan, is die notenvrij
Jaaaa!!! Super!! Witte chocolade mag ik wel (als ze geen sporen van noten bevatten). Heb ook nog smeltchocolade van de jumbo liggen dus dan hebben ze gelijk een kleurtje Bedankt voor de tip! Heb er mij namiddag onnozel achtet gezocht.
Whoopies zijn idd nootvrij. Koop zelden kant en klaar mixen omdat die vaak resten van noten bevatten. Maar in zoonlief zijn kookboek staat het recept ook, die wil hij ook nog maken Poohbear: dat recept was ik ook al tegengekomen maar kokos mag ik ook niet. Toch bedankt om mee te denken!
Daar ben ik me van bewust maar zoek een alternatief omdat zoonlief het gewoon erg graag wil maken. Las op internet ook dat ik dan beter een meringue kon maken. Maar of dat zo mooi gespoten kan worden als een macaron weet ik niet.
Ja dat kan. Het macaronproces duurt namelijk erg lang voor een kind. Zelf maak ik ze s avonds in alle rust.. Ik zou idd schuimpjes spuiten in de macaronvorm en er wat jam of chocopasta tussen doen.
Moet nog eens kijken in mijn boek wat ze zeggen, kwam op internet 1u in de oven op 100gr. Ze moeten uitdrogen he... Misschien dat ik ze 's morgens maak als zoonlief naar school is.