Graag zou ik eens willen weten hoe jullie band is met je zus (of broer). Ik heb er een poll bij gemaakt omdat ik eens heel benieuwd ben of er nu meer mensen zijn die een (redelijk) goede band hebben of meer mensen die juist géén goede band of misschien helemaal geen contact meer hebben. Enerzijds zie of hoor je verhalen van mensen die samen gaan winkelen, logeerpartijtjes neefjes/nichtjes etc. hebben anderzijds zie en hoor je verhalen van mensen waarbij de band juist helemaal niét goed is (extreem: familiediner-verjalen !). 1. Mijn band is close, ik zie/spreek mn zus/broer vaak het is gezellig en voelt goed 2. Mijn band is goed maar we zien elkaar gemiddeld, maar er zijn nauwelijks irritaties of wrijvingen 3. Mijn band is neutraal; niet diepgaand of heel goed, maar ook niet slecht en ik erger me verder niet 4. Mijn band is matig; ene keer beter dan andere keer. Vooral zijn er ook veel irritaties, begrijpen we elkaar gewoon niet goed. We zien elkaar wel maar vooral op verjaardagen etc. 5. Mijn band is zo slecht dat we nauwelijks of wellicht helemaal geen contact (meer) hebben
Een poll zie ik niet maar ik heb sinds 2013 al geen contact meer met mijn broer door omstandigheden net als met mijn ouders.
Ha ha jij bent snel Ik was nog met de poll bezig maar doe dit voor de eerste keer en het is dus duidelijk niet gelukt
Ik ga voor optie 2. We zien en spreken elkaar niet heel erg vaak, maar we hebben wel een goede band met elkaar. Ik kan altijd op hem rekenen en hij ook op mij .
Ik denk 2. Ik ben een expat, dus zie mijn broers zo'n elke 6 maanden ofzo? De band is goed. Mijn ouders zeggen altijd dat niet anders mogelijk is, want we zien mekaar niet genoeg om mekaar te irriteren haha! Maar zonder gein, de band is goed. Niks op aan te merken.
Met mijn zusje is de band super hecht, ze is mijn beste vriendin en ik zie haar meerdere malen in de week. Met mijn halfbroertje (moeder) is de band ook goed, hij is wel een stuk jonger dan ik en is nu flink aan het puberen. Met mijn andere half zusje en broertje (vader)heb ik helaas geen contact (toen waren ze nog heel klein), hoop dat dit veranderd als ze wat ouder zijn.
Ik zie mijn broertje vrij weinig. Maar we hebben wel een onwijs hechte band met elkaar. Het is ook echt dat hij vrij ver woont en we dus niet even voor een dagje op en neer gaan.
Ik kies voor optie 1. Ik heb 1 zus en we zien elkaar meerdere keren per week en bellen of appen bijna elke dag..
Ik heb 1 (half)zusje en 1 (half)broertje. Ik zie beiden niet wekelijks, mijn broertje minder dan mijn zusje. Maar áls we elkaar zien is het altijd leuk, gezellig en lachen. Nooit irritaties en/of wrijvingen. We hebben het gewoon allemaal druk met werk, kinderen etc. en dus niet zoveel tijd om af te spreken. Maar we houden allemaal heel veel van elkaar en ik zou ze echt niet kunnen missen.
Ik heb drie zussen. Met mijn oudste zus en jongste zusje heb ik erg goed contact. Optie 1 dus. We delen altijd alles met elkaar en accepteren elkaars buien enz. Met mijn zus boven mij is het contact ook zeer zeker goed maar in veel mindere mate. We zien elkaar heel af en toe maar gesprekken zijn dan altijd goed en gezellig. Optie 2 dus! Heb verder geen broers. Vind het altijd best bijzonder hoe wij als zussen zo goed met elkaar overweg kunnen en ben ook erg trots op mijn zussen!
Het verschilt; ik heb 2 broers en 2 zussen - bij 3 van de 4 moet ik een 5 plaatsen - de band is zo slecht dat er bijna geen contact is. En bij de laatste is het 3/4. Het is lastig als je niet samen opgevoed bent, en het is nog veel lastiger als je dat wel bent; naar mijn beleving. Soms gebeuren er zoveel dingen in een mensenleven dat je beter af bent in je eigen kringen en ieder voor zich gaat. Dat is hier namelijk gebeurt en daardoor kunnen we elkaar wat beter luchten. Behalve bij 1 zus; ik ben dood voor haar - omdat ik haar haar zin niet gaf. Ik moet er nog steeds een beetje om lachen. Wat heeft zij zich laten kennen. Het is voor mijn gevoel 'goed', want ik heb verder niks met haar maar ook niet tegen haar, maar de manier waarop ze zich de laatste keer gedroeg als een stampvoetend verwend mens dat haar zin niet kreeg omdat ze niet meer de baas kon spelen vond ik zo grappig. Ik moet er gewoon weer om lachen als ik er aan denk. Dat iemand zich zo druk kon maken om zoiets onzinnigs en basaal (wat voor mij belangrijk was, vergis je niet!), daar moet ik echt om lachen. Iedereen zou ineens uit het conflict stappen, realiseren dat haar reactie 'niet oké' is, om er vervolgens hard om te moeten lachen. Zelfs/vooral professionals.
Dank voor jullie snelle antwoorden Veel opties 1 en 2 tot nu toe. Ook het idee dat een band met een broer makkelijker is, maar dat is mijn eigen conclusie/gedachte. Benieuwd naar de rest
Ik heb 1 zusje (27 jaar) en onze band is erg goed. We zien elkaar niet heel vaak, zij haar eigen leven met vriend en ik mijn eigen gezin. Maar gelukkig hebben we eindelijk een relatie die goed bij ons past. Wij hoeven elkaar niet veel te zien om te weten dat we er altijd voor elkaar zijn, en dat als we elkaar nodig hebben, de ander daar tijd voor vrij maakt. Dit was vroeger wel anders. We zijn begonnen met een goed relatie, dat ging naar een dieptepunt (ook omdat we zo ontzettend anders zijn) en toen weer naar goed en nu naar erg goed. We weten dat we anders zijn en behandelen elkaar(s) (mening) met respect. Ben erug blij met mijn zussie!
Optie2. Maar we kunnen ook botsen hoor. Schelen niet veel in leeftijd, maar wel 2 hele verschillende karakters en totaal verschillende levensfases.
Hmm, twijfel tussen optie 1 en 2. We hebben wel een hele goede band, maar zien/spreken elkaar veel minder dan we zouden willen, omdat we allebei heel druk zijn met combi werk en gezin.