Zijn hier ook dames met hooikoorts? Wat zijn je klachten?en in welke maanden heb je er het meest Last van?
Boompollen allergie Meestal eind februari t/m mei Niezen, jeuk ogen, benauwd Neem Loratidine tabletjes en dit helpt redelijk.
ik heb een allergie voor van alles en nog wat: Bomen, huisstofmijt, aardbei, kiwi, melk, katten (maar heb er 3 en gaat prima met regelmatig stofzuigen) en de allerergste: appel- en hazelnotenallergie. Hier vaak last van jeukende ogen, daar krijg ik druppels voor en ik haal als het niezen en snotteren te erg wordt tabletten. Heb vorige week op de radio een stuk gehoord over dat als je in een week tijd een pot honing eet van een imker die het dichtst bij je woont (dus eigen leefomgeving) dat dan de meeste klachten een stuk minder worden. Dat wil ik graag proberen, weet alleen nog geen imker hier bij mij in de buurt.
Hier ook.... brandende, jeukende ogen. Loopneus. Niesen! Laatste weken is het weer begonnen bij me. Moet zeggen dat t al 2 dagen rustig is.
Ik heb de afgelopen weken heel veel last gehad (waarschijnlijk door de berk die toen bloeide), het is nu al een week veel rustiger gelukkig. Ik heb een kruisallergie en kan in deze periode ook geen appels, peren, hazelnoten etc eten dan krijg ik ook meteen klachten. Ik heb altijd vroeg in het seizoen klachten dus ik hoop dat ik het ergste nu heb gehad.
Ik ben allergisch voor bloeiend gras. Normaal gesproken van eind mei tot half september. nu door het vroege seizoen heb ik nu al last van de eerste klachten. Ik zal mijn hooikoorts medicatie langzaam maar op gaan bouwen...
Ik heb helaas altijd last, niks helpt behalve Kestine een beetje. Al 2 neusoperaties gehad helpt geen zak, alle allergie behandelingen geprobeerd van injecties tot 5 jaar lang druppels onder de tong, het helpt niks. Helaas mag ik nu mijn medicatie ook niet nemen dus ben blij als het weer mag pff Als je nou echt wanhopig word kan je altijd nog een pissebed eten
De afgelopen weken veel last gehad, ik haal dan neusspray (op recept) maar omdat dat bij mij altijd ruim een week duurt voordat dat werkt gebruik ik dan ook gewone neusspray om mijn neus los te houden. Voor de rest branderige en tranende ogen en veel hoofdpijn. Nu begint het weer een beetje minder te worden (geloof dat het berkenseizoen bijna over is)
Ik heb vooral last van boombloesems en grassen. Word echt helemaal gek sinds een paar weken!! Is erger dan de afgelopen jaren.
Bij mij is het dit jaar ook veel heftiger dan andere jaren. Denk doordat het zolang al droog is en alle pollen maar blijven rondzweven. Vandaag trouwens nergens last van terwijl ik bijna de hele ochtend buiten ben geweest dus hopelijk wordt het inderdaad nu beter.
Ik! Maar sinds ik zwanger was geen last meer gehad, en nu nog steeds niet! *klopt af* Ik ben allergisch voor graspollen, de berk en de hazelaar. Ook een huisstofmijt allergie. Het werd met het jaar erger en erger. Veel niesen (100x per dag, soms een heuse niesaanval van 20x achter elkaar, geloof me, na 10x KAN je niet meer niesen en dan moet je toch... ) dus uiteindelijk laten testen bij de huisarts. Van de 5 gradaties viel ik in de 3e. Ik gebruikte Prevalin neusspray. Best vervelend spul want kreeg er een droge neus van. Maar liever dat dan niezen en jeukende ogen.