Maccaroni of Spagetti

Discussion in 'Voeding' started by ssgerundt, Jan 12, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ssgerundt

ssgerundt Bekend lid

Jul 10, 2006
    970
    0
    0
    Verplegster
    Mijn dochter is gek op alles met pasta uit een potje, maar nu wil ik het graag zelf gaan koken maar hoe moet ik dat doen? Hebben jullie tips?

2. pim

pim Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    3,970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik neem altijd fusili of van die vlinderoni omdat ze die goed zelf kan vastpakken. Macaroni is wat klein en spaghetti onhandig.

Je kunt gewoon een pot rode pastasaus pakken, maar ook lekker is een blik gepelde tomaten met een blikje totatenpuree. Ik doe er vaak een aangefruite ui (zou ik met 9 mnd nog niet doen) en even meegebakken blokjes courgette en wat rul gebakken gehakt doorheen.

Wat ook lekker is, is pasta met een kaassausje van smeerkaas en (opvolg)melk gemaakt. Ook daar een ui, courgette en wat kleine stukjes kipfilet doorheen doen.

Pim

3. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Bram eet zijn vingers bijna op bij macaroni met broccoli en een kaassausje gemaakt van opvolgmelk en geraspte kaas.
    Dat is een receptje uit het boek 'Opperdepop' van de Appie Heijn, een aanrader als je zelf wilt kokkerellen voor je kleintje.

4. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

Oct 9, 2006
    2,351
    0
    0
    overijssel
    vanaf welke leeftijd morgen ze pasta hebben dan? Is zeker vanaf 8 maand..

5. lintjezuur

lintjezuur Actief lid

Nov 5, 2006
    430
    0
    0
    Ik maak voor Sven ook vaak pasta. Hij vindt het echt heerlijk. En hij kan het echt heel goed zelf eten. Ik gebruik ook fussili. Dat slobberd hij zo naar binnen.

Verse tomaten fijnsnijden en roerbakken, klein beetje ui erbij, groene kruiden (peterselie, bieslook) stukjes wortel, broccoli. En dan een klein beetje roomkaas. Soms met en soms zonder gehakt.

Pasta mag met 8-9 maanden, met volkoren langzaam beginnen.

6. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

Oct 9, 2006
    2,351
    0
    0
    overijssel
    Thanx! :D Voorlopig nog maar even niet dan!

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ja, i.v.m. gluten.

Share This Page