Machteloos, ik wil niet scheiden!

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door Starbucks90, 22 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. littleladybug

littleladybug Niet meer actief

He wat verwarrend voor je! wil je een dikke digiknuffel geven!!! Sterkte meid!

2. littleladybug

littleladybug Niet meer actief

En natuurlijk gefeliciteerd met je dochter!!

3. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Gefeliciteerd met de geboorte van je dochter en wat jammer dat het allemaal zo moet lopen!

Heel veel sterkte!

4. Edel

Edel Bekend lid

23 feb 2013
    794
    0
    0
    Schoten - België
    Hey, hoe gaat het nu met je?

5. zwangernr2

zwangernr2 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.082
    0
    36
    wat heftig allemaal.. mijn ex heeft me in mn 35e week alleen gelaten en ik zag toen ook tegen de kraamweek op.. maar het viel me gelukkig heel erg mee omdat ik mijn afleiding bij de kleine meid had. sommige dagen waren wel zwaar en verwarrend maar ik had gelukkig wel genoeg mensen waar ik mee kon praten over mijn gevoelens en emoties. ik hoop dat jij dit ook hebt. succes alvast met de bevalling en hoop dat je snel weer beter zult voelen als je je wondertje vast hebt

6. Summer1987

Summer1987 Bekend lid

18 apr 2012
    583
    0
    16
    Inderdaad.. zou het niet zo kunnen zijn dat ie alleen vriendelijk doet voor jullie kinderen? Om daar nou ruzie te gaan zitten maken waar ze bij is dat is natuurlijk ook niet goed, misschien is hij nog zover bij zn positieven dat ie dat wel snapt..
    En voor jou is het natuurlijk al helemaal verwarrend omdat jij niet wil scheiden.. als het dan nog bijna gezellig is ook, zou ik bij mezelf gaan denken: Er is toch nog iets??
    Maar goed, iemand die je zo behandelt, en vooral in een zwangerschap (je ziet wel wat voor gevolgen die stress kan brengen) verdien je niet, je verdiend beter!!

En natuurlijk gefeliciteerd met je dochtertje, gelukkig is het nog goed gekomen met dr.
    Hoe heb je de bevalling ervaren? Was je helemaal alleen of had je toch iemand bij je?
    En hoe is het nu?
    Veel sterkte, ik heb bewondering voor je, hoe je het oppakt allemaal..:)

7. Starbucks90

20 mei 2013
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo dames, bedankt voor jullie lieve reacties en felicitaties.

mijn ex had de afgelopen drie weken vakantie, en heeft me de hele dag door zitten smsen en complimentjes gegeven. Dat ik het allemaal zo goed doe etc. Ook zijn we samen op pad gegaan om voor onze dochter een spaarrekening te openen, en ik heb hem de afgelopen twee weken drie avonden laten komen in plaats van twee avonden. Het is onwijs gezellig. Wat het ook heel erg verwarrend maakt. Ik heb hem gevraagd of hij nog steeds de scheiding door wil zetten en dat wil hij graag. Ik snap het alleen niet, zijn woordvoerder heeft hem twee weken geleden gevraagd om een afspraak met de advocaat te maken omdat hij ons graag wil zien en spreken voordat hij het verzoekschrift indient. Dit heeft mijn ex tot op heden nog niet gedaan, terwijl hij zo graag wilde scheiden. Toen hij aangaf dat hij wilde scheiden heb ik wel tegen hem gezegd dat ik het contact dan echt wil minimaliseren, het is voor mij te verwarrend om elke dag met hem leuk te smsen en gezellig op de bank te zitten.. dus alleen het hoog nodige smsen en nouja die twee avonden per week.. daar kom ik niet onderuit. Hij respecteerde mijn wens wel. Maar nog blijf ik hoop houden dat misschien ooit..... hij gaf zelf ook aan dat hij het erg verwarrend vind als we gezellig op de bank zitten en hij dan weer weg moet.. maar blijkbaar niet verwarrend genoeg om samen aan onze "relatie" te werken. Ik heb al voorgesteld om het heel rustig om te pakken.. dat we bijvoorbeeld gewoon het ouderschapsplan na leven en hij ook gewoon nog opzoek gaat naar een woning maar dat we steeds een stapje verder gaan, dus met zijn tweeën of vieren iets ondernemen, een keer een avond blijven eten.. kijken hoe dat gaat. Hij komt hier nog op terug, maar ik denk dat ik het antwoord al wel weet. Ik wil het alleen zo ontzettend graag.. als ik naar onze kinderen kijk dan ben ik bereid om alles op te geven om ze in een gezin met twee ouders op te laten groeien en dat ze gewoon een fijne jeugd hebben.. en lekker op vakantie kunnen en dat ze het financieel gewoon goed hebben. Ik begrijp gewoon niet dat hij dat niet heeft..

@Summer1987
    Ik heb de bevalling als best zwaar ervaren.. ik heb gelukkig een vriendin die verloskundige is, zij heeft de bevalling begeleid in het ziekenhuis. Zonder haar.. pff had ik het niet gered. Ik vond het gewoon erg zwaar omdat ik eigenlijk niks voor deze bevalling wilde doen. ik wilde zo min mogelijk pijn en de baby er uit. Dit komt echt door de situatie.
    Nu voel ik me erg eenzaam, de verzorging van de kinderen gaat me prima in mijn eentje af.. maar ik mis echt een partner.. ik heb me nog nooit zo eenzaam gevoeld.

8. Oktober13

Oktober13 Actief lid

13 mei 2013
    254
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als nog van harte gefeliciteerd met je prachtige dochter.

Ik kan mij wel voorstellen dat het verwarrend is echter als iemand zo stellig er over is kun je diegene niet dwingen om te "blijven" Ik heb dit jaren meegemaakt met de vader van mijn 2 dochters en ja wij hebben het nog steeds gezellig alleen niet zoals het vroeger was. Wij waren eigenlijk jaren ongelukkig zonder dat we dat door hadden en nu zijn wij gelukkig met een mooi co-ouderschap en velen in onze omgeving geeft ons complimenten en vragen veel waarom wij ooit uit elkaar zijn gegaan. Soms is een goed relatie tbv de kinderen prima te regelen zonder dat de ouders samen leven. Zodoende zijn wij, de meiden, samen op vakantie geweest en papa is met de meiden op vakantie geweest!!! :) En zegt mijn oudste - dat is nou een voordeel van ouders uit elkaar! 2 keer op vakantie ;) Wij hebben nooit ruzie nu en wij hebben goede afspraken en blijven ten alle tijden ouders van 2 prachtige dochters maar verder geen liefdeskoppel.

Geheel tegenovergestelde in mijn situatie met de vader van mijn kindje waar ik nu zwanger van ben :( Zo jammer....

Heel veel sterkte. ik wou dit delen om te laten weten dat het soms ook anders kan gaan dan een bittere scheiding!!!

Groetjes Oktober13

Deel Deze Pagina