Vaccinatie weekje uitstellen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Shades, 17 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shades

    Shades Actief lid

    25 dec 2016
    202
    9
    18
    Ik heb een klein dilemma
    Ons zoontje van 1.5 krijgt morgen zijn bmr vaccinatie. We hebben dit al even uitgesteld omdat het gewoon ongelukkig uitkwam, ziek, waterpokken, kiesjes, oorontsteking, allemaal achter elkaar waardoor ikzelf en het cb er geen goed gevoel bij hadden om hem zijn bmr prikjes te geven en het dus een paar keer uitgesteld is. Nu is hij op een klein beetje verkouden na, prima in orde.
    Maar.. nu zitten mijn man en ik allebei volgende week in een mega drukke week en is het moeilijk voor ons om vrij te nemen, dus mocht ons zoontje er heel ziek van worden (waar ik wel van uit ga, gezien zijn reacties op zijn vorige vaccinaties) dan is het voor ons lastig om bij hem te zijn.
    Ik wil het nu eigenlijk een weekje uitstellen zodat hij in de week ziek wordt waarin we vakantie hebben. Maar.. nu las ik gisteren een hele grote kop 'mazelen zijn terug' en nu ben ik toch wel een beetje bang voor aankomende week. Ik geloof dat ik een beetje gerustgesteld moet worden, haha. Dat weekje zal het m ook niet meer doen toch?
     
  2. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.334
    113
    Doen waar je je zelf goed bij voelt. Als jij je beter voelt met een weekje wachten, gewoon doen. Dat weekje doet het hem ook niet. Ik zou echter niet nog heel lang wachten, zeker niet als je naar het buitenland op vakantie gaat, in Italië enzo zijn al grote uitbraken.
    De reactie op de bmr is vaak anders dan op de dktp. Ook is de reactie vaak later, kan van 1 tot 2 weken na de vaccinatie zijn.

    Hier trouwens helemaal geen reactie op de bmr gehad. Ik vond het ook een spannende vaccinatie omdat je er zulke gekke dingen over hoort. Maar er was dus niks aan de hand.
     
  3. Shades

    Shades Actief lid

    25 dec 2016
    202
    9
    18
    Ja dat van Italië had ik idd ook gelezen.. en dat is ook wat me bang maakt
    We gaan niet naar het buitenland, maar er komen nu natuurlijk ook een hoop mensen terug naar NL die in Italië zijn geweest..

    Ik hoop ook heel erg op geen reactie of niet zo heel erg ziek. Maar van de vorige werd mijn zoontje behoorlijk ziek, vandaar dat ik er nu ook voor vrees. En een week na morgen komt dat echt heel slecht uit. Ik wil dan graag zelf bij hem zijn of mijn man, n niet opa of oma..
     
  4. Shades

    Shades Actief lid

    25 dec 2016
    202
    9
    18
    Ik lees nu
    Hoe was bij jullie de reactie op de dktp?
    Niet dat het ook maar iets zegt.. maar geeft me misschien een beetje hoop
     
  5. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.334
    113
    Eerste keer koorts, en heeeeeel moe.
    Tweede keer nergens last van behalve wat vermoeider.
    Derde keer weer koorts, hangerig.
    Maar niet echt ziek van geweest verder.
     
  6. Victoria30

    Victoria30 Fanatiek lid

    1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Mijn oudste werd tussen de 5 en 10 dagen na de prik ziek. Voor hem was het de zwaarste vaccinatie tot nu toe. Maar alleen koorts. Normaal als hij koorts heeft krijgt hij stuipen en dat kreeg hij hierbij niet.

    De jongste (nog wel aan de borstvoeding op dat moment) is er helemaal niet ziek van geworden.
     
  7. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.583
    1.204
    113
    randstad
    Hier kwam de reactie op de bmr na 7 dagen dus dan zou t wel goed uitkomen denk?
     
  8. Betsy

    Betsy Niet meer actief

    Een reactie op de bmr komt tussen de 5 en 10 dagen. Dus als hij morgen de prik krijgt kan het over 6 dagen feest zijn. Maar dikke kans dat het dus in je vakantie valt.
    Succes!
     
  9. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Ik zou het eerlijk gezegd gewoon zsm doen denk ik. Het loopt vaak toch niet zoals gepland. Ik was ook bang voor zijn reactie maar hij heeft helemaal niks ervan laten merken, het is idd een hele andere dan de eerdere vaccinaties hè..
     
  10. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Ons zoontje reageerde op alle prikken behalve op de BMR gek genoeg. Hoeft dus niet. En vaak komt dat dan pas na 2 weken.

    Maar als je je er prettiger bij voelt zou ik het uitstellen hoor!
     
  11. Shades

    Shades Actief lid

    25 dec 2016
    202
    9
    18
    Dank jullie wel voor de reacties! Ik heb besloten om morgen toch gewoon door te laten gaan. Het klinkt misschien overdreven maar het voelt een beetje alsof hij in die ene week toch net iets kan oplopen en had ik het dan maar wel gedaan..
    wat kan ik hierdoor in tweestrijd zitten zeg, kon de hele dag alleen maar hier aan denken. En idd @Paardenbloem het loopt vaak toch anders dan gepland
    Je zult net zien dat hij hier ook helemaal geen last van heeft

    Hoe werkt dat trouwens, stel een kindje heeft een hele goede weerstand, merkt hij dan minder van de inenting/het ziek worden, is zijn lichaampje dan beter opgewassen tegen de verzwakte ziektekiemen(noem je dat zo?)

    @Hopsatee ik ga heel hard duimen dst dat hier precies zo gaat
    Ik ben er toch echt wel een beetje bang voor.. gek he
     
    Hopsatee vindt dit leuk.
  12. Shades

    Shades Actief lid

    25 dec 2016
    202
    9
    18
    In mijn vakantie zou perfect zijn! We gaan toch niet weg, dus kan hij lekker thuis uitzieken
    Dankjewel!

    Weet iemand hoe lang kindjes er gemiddeld ziek van zijn?
     
  13. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Nee niet zo gek hoor! Ik was er ook bang voor zeker omdat ons zoontje het eerste 1,5 jaar sowieso veel ziek was (en ook na elke vaccinatie) en dan is de bmr ook nog degene waar men van zegt dat die het meeste last geeft. Dus best logisch. Maar wij werden positief verrast dus:: jullie hopelijk ook!
     
  14. Shades

    Shades Actief lid

    25 dec 2016
    202
    9
    18
    Ik hoop het zo.. ik moet zeggen dat ik wel erg opgelucht ben nu hij ze heeft gehad, maar het wel een vervelend gevoel vind om nu te zitten wachten op... op niks hopelijk dan
    Geen weg terug meer in ieder geval en hij is de hele dag super vrolijk geweest dus dat doet me dan weer goed, de pijn van vanochtend al snel weer vergeten :)

    @Hopsatee ik zie je banner nu, spannend!!!
     
  15. TiToTam

    TiToTam Bekend lid

    8 feb 2017
    699
    400
    63
    Vrouw
    Wat je eventueel nog kan doen is zijn weerstand nog wat ondersteunen met vitamine C. Dat doe ik rond elke vaccinatie en of het daaraan ligt of aan het feit dat ie sowieso al weinig ziek is (of allebei), hij heeft hier helemaal niet gereageerd op de BMR. Maar reageerde sowieso weinig, alleen van de pneumokokken een zeer been. Fijn dat je er iig zelf blij mee bent dat ie er in zit!
     
  16. Shades

    Shades Actief lid

    25 dec 2016
    202
    9
    18
    Dankjewel voor de tip @TiToTam !
    Hoe doe jij dit? Geef je dan druppeltjes vitamine C? Of bedoel je voedingswaren waar dit in zit?
     
  17. TiToTam

    TiToTam Bekend lid

    8 feb 2017
    699
    400
    63
    Vrouw
    @Shades ik heb deze: https://jacob-hooy.nl/vitamine-c-pure-food.html Dit is nl. echt puur vitamine C, zonder toegevoegde suikers of andere middelen. Ik los een beetje op in water en geef dat met een pipetje. Vindt zoon niet echt lekker maar hij accepteert het goed, daarna snel iets anders er achteraan. Het is maar net waar je je goed bij voelt maar wellicht is een vitamine bij de drogist vandaan ook een optie. Heb alleen niet zo goed gekeken wat ze daar hebben voor kinderen, maar daar kunnen ze je vast adviseren!
     

Deel Deze Pagina