Hey meiden, Even een vraagje, mijn dochtertje heeft sinds 2 weken haar eerste ondertandje. Daar toen niet echt veel last van gehad alleen maar hele vieze stinkende dunne luiers. (ze is trouwens bijna 9,5 maand) Zondagnacht werd ze helemaal in paniek wakker, 40 graden koorts. S avonds had ze een dunne luier gehad. Maar goed gisteren en vandaag nog steeds koorts, rond de 39,1 bij opstaan. Na zetpil zakt het wel hoor, om vervolgens wel weer terug te komen. Ze voelt zich ook duidelijk niet lekker, wil alleen bij mama hangen.. Dus eigenlijk 2 vraagjes,hihi Hoeveel tijd zat er bij jullie tussen de eerste 2 tandjes? (ik lees dat die eigenlijk vrijwel direct na elkaar komen, hier dus niet) Kun je zulke hoge koorts krijgen van tandjes? Alvast bedankt!
Hier zat er 2/3 weken tussen. Onder tanden gingen gepaard met dubbele oorontsteking. Boven tanden hoge koorts en 2 weken later door de pijn helemaal niet meer eten, drinken en slapen. Klachten kunnen dus per keer variëren maar zoon heeft er veel last van en hij heeft er pas 4 helaas.
Bij mijn ene dochter zaten er 2 dagen tussen de eerste en tweede ondertandje. Zij heeft ook een paar dagen koorts gehad toen en veel spuitluiers dus dat herken ik wel. Mijn andere dochter heeft nu 1 tandje maar poept zoals normaal en heeft geen verhoging..
Hier ook koorts en hangerig bij het doorkomen van de tandjes. Het schijnt niet door de tandjes zelf te komen. Maar de weerstand is lager dan dus ze pikken sneller wat op. Sterkte, hoop dat ze snel doorkomen want dan is alles weer ok.
Bedankt voor jullie reacties! nog steeds hoge koorts en flink verkouden. Toch even de dokter gebeld omdat ze bekend is met oorontstekingen, moet straks even heen.
Dl heeft ongeveer 1,5 voordat ze haar eerste tandje kreeg ook een paar dagen hoge koorts gehad. Dit ging ook gepaard met een flinke verkoudheid. Blijkbaar is hun weerstand heel slecht als ze vooral de eerste tandjes krijgen. Hier zat trouwens maar een dag of 3 tussen haar eerste en 2e tandje. Die zijn nu helemaal doorgekomen. Maar voor de rest is er nog niks te zien van eventuele doorkomende boventandjes. Terwijl ze wel al een paar dagen flink van de wap is, en nu ook weer flink verkouden is. Wie weet.. Hopelijk kan de ha jou meer vertellen.. Sterkte en succes.
Zo,weer terug van de huisarts. Weer een oorontsteking, dus we hebben een kuurtje meegekregen.... Ben benieuwd of er ook nog een tandje achteraan komt...
Ah nee, wat sneu! Veel beterschap voor je kleintje! Hier zat er 2 weken tussen tandje 1 en 2. Bij de eerste relatief weinig last gehad, nummer 2 ging gepaard met een keelontsteking. De boventandjes komen er nu aan, en hij had de afgelopen dagen steeds hoge koorts. Toch maar naar hap gegaan gisteravond, en nu bleek hij bronchitis en een (dubbele?) oorontsteking te hebben. Weerstand wordt dus echt dramatisch verlaagd als die tandjes eraan komen. Hopelijk zijn ze gauw door, hoop bij jou ook, ts!
Niet lekker, dat kan, maar hoge koorts? Nee, niet door de tandjes. Net zo min als alle andere klachten (zoals ernstige diarree, kapotte billen etc) niet door doorkomende tandjes komen. Alles wordt maar al te snel op die tanden gegooid!! Dit is behalve mijn eigen ondervinding ook de mening van mijn huisarts die dus blijkbaar vind dat ouders van jonge kinderen zulke ernstige klachten te gemakkelijk afdoen als: "het zullen de tandjes wel zijn"..... Maar zo te lezen heb je inmiddels al antwoord en was het inderdaad niet van de tandjes, maar een oorontsteking. Beterschap!
Onze kinderarts vertelde dat de hoogte van de koorts niets verteld over de ernst van de aandoening. Kinderen kunnen rustig 40 graden koorts krijgen bij tandjes en maar 38 bij een longontsteking bijv. Hoge koorts bij tandjes kán dus echt wel... Beterschap!