Ervaringen met stoomreiniger

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Ylona, 19 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ylona

Ylona Actief lid

31 jan 2008
    109
    0
    0
    Maar wij zijn in het bezit van meerdere huisdieren en graag ons huisje straks voor een eventuele kleine wel goed schoon willen kunnen houden vraag ik mij af of er mensen zijn die ervaring hebben met een stoom reiniger, op tv laten ze altijd van die mooie spotjes zien en zo maar is het nou daadwerkelijk echt zo goed?

We zouden straks natuurlijk het aller beste voor ons kindje willen!

groetjes
    Ylona

Edit moderator: Graag een duidelijke titel gebruiken. Titel is nu aangepast!

2. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Oehoeh, ik wil die stoomreiniger ook! Maar ja, ik kon er weinig info over vinden op internet. Maar als ie werkt, ga ik 'm ook halen. Al vraag ik me af wat het nut van zo'n ding is bij haren van dieren. Onze katten en hond lijken dat haar wel expres rond te strooien... Voor de kattenbak lijkt het me wel weer ideaal, maar dan wel door vriendlief laten doen he.

3. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    overdreven gaan schoonmaken schijnt helemaal niet goed voor de weerstand te zijn!

Wij hebben alleen een hond en ik moet toegeven dat ik na de bevalling wel veel meer ben gaan schoonmaken. Ik doe de vloer wel 2 keer per dag en stof veel vaker.
    Wat zou je met de stoomreiniger schoon willen maken dan? Heb je vloerbedekking?

4. Ylona

Ylona Actief lid

31 jan 2008
    109
    0
    0
    Het schijnt zo te zijn dat de stoomreiniger beter schoon maakt dan een dweil met een sopje, En je hoeft er geen reinigins producten voor te gebruiken. Wij heben nu laminaat, hier bne ik helaas niet over te spreken dus in ons volgende huisje komt vinyl.

Verder zou het makkerlijker zijn dan een emmer water waarin je iedere keer weer in vuil water met die doek schoon maakt

5. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    guppie; 2 keer per dag de vloer doen? :confused:

Nou ik heb 4 katten maar dat red ik echt niet hoor ;)

Die stoomreiniger, bedoelen jullie de H2O mop daarmee? Dat lijkt me een superding, maar ja, wie weet is het in het echt helemaal niks. Waarschijnlijk kun je hem over een paar maanden bij de blokker kopen voor niet al te veel geld.

6. Puck70

Puck70 Bekend lid

6 jan 2008
    759
    0
    0
    Ik heb er niet zoveel vertrouwen in. Als het te mooi lijkt om waar te zijn is het dat vaak ook.

En zoals guppie81 al zei, een kindje moet ook weerstand opbouwen. Tegenwoordig zie je zoveel dingen om alles uberschoon te maken (ook van die advertenties voor luchtreinigers op slaapkamers), dat ik me afvraag wat er gaat gebeuren als een kindje helemaal overbeschermd wordt en dadelijk naar de creche of kleuterschool gaat.

Wij hebben (binnen)katten en stofzuigen denk ik wat meer dan mensen zonder huisdieren, maar daar laat ik het bij. Tenzij dadelijk blijkt dat ons kindje asmatisch ofzo is, dan ga ik kijken of weer meer maatregelen kunnen treffen.

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.859
    113
    Ik heb jaren geleden wel eens zo'n goedkope stoomeend bij de Blokker gehaald. Werd er gek van, elke keer moet je wachten tot die stoom weer klaar is en na een paar maanden was alles volgens mij zo verkalkt dat het ding niets meer deed. Bovendien vloog het vuil echt nergens zo vanaf hoor, je moest je nog een ongeluk boenen.

8. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    hier wel een stomer, wij hebben plavuizen en dan werkt t perfect, en ook voor de ramen, aanrecht, badkamer, nouja alles doe ik ermee, gaat veel sneller als met emmertjes en sopjes en inderdaad geen schoonmaakmiddelen nodig. handig als je daar alergisch voor bent. ik weet trouwens niet of je ze op laminaat kan/mag gebruiken, dat zou ik eerst even navragen.... op vynil gaat wel, wij hebben boven vynil, en dat kan er goed tegen.

9. Vlinder84

Ik ben benieuwd naar de sharksteamblaster, heb jij die fioontje? Wij hebben namelijk ook plavuizen en dan gaat het vuil in de groeven zitten en van elke keer schrobben word ik ook gek.

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wat jij zegt zou m'n moeder hebben kunnen zeggen: Die vind het ook ideaal, idd ook voor ramen, badkamer, keuken.. Lekker snel en geen heftige schoonmaakmiddelen meer.
    Ik hoor er eigenlijk bij vrienden etc alleen maar positieve dingen over. Maar ik weet niet hoeveel verschillende soorten er zijn enzo.

11. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @fioontje: welke heb jij dan? Wij zijn ook op zoek. Inderdaad vooral voor de plavuizen, die worden met dweilen echt niet schoon. En voor badkamer/wc en de ramen lijkt het me ook ideaal.

12. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    die van mij is van het merk alto, en die heb ik een paar jaar geleden bij wehkamp gekocht. ik denk dat je hem het beste kunt vergelijken met de dirt devil die ze nu hebben. ik heb ook zon stoomeend gehad, dat is een kleintje, maar die was eigenlijk alleen geschikt voor de wc :-s. ik denk dat het niet zoveel uit maakt wat je neemt, gewoon ff bij kieskeurig oid kijken wat de beste/goedkoopste/meest verkochte is. ik zag iig dat die dirtdevil maar 70 euro kost (mijne was indertijd nog iets van 300 )

@ athina, tja mijn moeder zou het ws ook zo zeggen haha. ik heb dat apparaat ook aangeschaft omdat mijn ouders ook zon ding hebben, en ik er dus al bekend mee was.

13. pienepien

pienepien Lid

12 jul 2007
    61
    0
    0
    ik heb de stoomreiniger van de aldi, superfijn apparaat. Voor plavuizen is het super!

14. Ylona

Ylona Actief lid

31 jan 2008
    109
    0
    0
    Ik was gister middag lekker vrij, dus ik heb ff wat speur werk gedaan op huishoud forums (wist niet dat het bestond) Nu kom is tot de conclusie dat het ideaal is zo een ding. Maar dat die van de aldi, lidl, en Kracher het beste schijnen te zijn uit ervaring.
    Verder kun je die van tv ook bij de kijkshop krijgen maar dan zo n 40 euro goed koper.

groetjes

ps, ik wacht de aanbieding van de aldi af heb ik ook de stofzuiger weg en nooit geproblemen met de apperatuur die ik daar weg haal

15. Vlinder84

Hey, laat je het me weten wanneer ze in de aanbieding zijn? Ik wil zo'n ding ook voor onze plavuizen.

En ik weet dat een beetje bacterieen geen probleem zijn voor een kindje hoor, maar ik vind het bv wel lekker fris om de kattenbak helemaal te stomen ipv te schrobben en dat er dan nog smerige dingen inzitten. En idd de groeven in de plavuizen, ook voor het zicht vind ik het fijner dat die mooi schoon is.

16. Puck70

Puck70 Bekend lid

6 jan 2008
    759
    0
    0
    Oh ja, dat is idd handig. Wij gebruiken plastic kattenbakzakjes onder in de bak. Ben ook blij dat ik van die smerige bak af ben.

17. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    denk dat ik dan ook maar eens de reclame's bij de aldi en lidl in de gaten ga houden. Wellicht nog even een blik werpen op die van de kijkshop.

18. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    Ik zag dus net op de TV ook zo'n filmpje voor een stoomreiniger. Hierin vertelden ze dat het ook op laminaat gebruikt kan worden.
    Wat zijn jullie ervaringen met de stoomreinigers, laten ze veel vocht achter op de vloer?

19. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    nee valt wel mee, niet meer als gewoon dweilen, minder zelfs (bij mij tenminste..)
    tja ze zeggen dat het kan met laminaat, maar ik zou het toch voorzichtig proberen, het is niet alleen vanwege het vocht, maar het is wel hete stoom, ik heb m een keer perongeluk op de plastic schrootjes gezet, en die vonden dat niet fijn, die gingen een beetje krom staan.... oeps .... naja, gelukkig niet in het zicht zeg maar.....

20. Alita

Alita Niet meer actief

Hoe poetsen jullie hier dan de ramen mee?
    Heb eczeem dus als ik zonder poetsmiddel kan poetsen zou ideaal zijn heb nu zo erg veel last!

Deel Deze Pagina