Ik heb vandaag een draagdoek gekocht, of eigenlijk alvast gekregen voor mijn eerste moederdag en nu vraag ik me af of je deze mag gebruiken in de auto.. en of dit natuurlijk veilig is. weet iemand dit?
hoe bedoel je dat, gebruiken in de auto? je kindje in de draagdoek die je om hebt terwijl je rijdt of passagier bent? kan ik kort in zijn: nooooooit doen! ze hebben niet voor niets goedgekeurde kinderstoeltjes uitgevonden. je wilt er niet aan denken wat er anders bij een botsing of hard remmen kan gebeuren met de kleine....
Ja, dat bedoelde ik inderdaad (niet als je zelf rijdt, maar passagier bent, ik heb zelf geen rijbewijs) Maar ik las het net inderdaad ook op een andere site dat je dit beter niet kunt doen. Bedankt!
Geen draagdoek op de fiets of in de auto. Je wil er inderdaad niet aan denken wat er gebeurt als je een ongeluk krijgt. Gewoon gebruiken om lekker mee te wandelen enzo maar verder niet.
Zou het niet doen. Als je een ongeluk krijgt is hij nooit zo goed beschermd als in de maxi-cosi en stevig in de gordels.
Ik gebruik mijn draagdoek wel in de auto maar dan als dekentje in de maxicosi en nu autostoeltje. Nooit je kind bij jou in de doek doen en dan de gordel om ! Ben wel even nieuwsgierig welke doek je hebt gekregen.
Zou het ten eerste niet doen, ten tweede is het strafbaar. Je bent vanaf 0 jaar verplicht om een goedgekeurd kinderbeveiligingssysteem te gebruiken.
ik heb de tricot-slen gekregen, ben er een beetje mee aan het oefenen... voorlopig lukt het me nog even niet zo goed, Can zakt steeds heel erg onderuit.... ik doe vast iets fout
Ik heb zelf geen tricotslen maar wat ik ervan begrepen is is dat je hem strak moet knopen en dan je kindje erin doen. Op youtube staan ook filmpjes. En oefenen baart kunst.
Zoals wendyp aangeeft Je bent strafbaar omdat je niet aan de wet voldoet. "De regels komen er op neer dat kinderen kleiner dan 1,35 meter in een goedgekeurd ". Hier valt dus ook een pasgeboren baby onder. Wil je meer weten over de regels over hoe je je kind het beste kunt vervoeren in de auto en aan welke regels je moet voldoen kijk dan op http://www.autokinderzitjes.nl Dit is de site die door de overheid opgesteld is en onderhouden wordt. Met vriendelijke Jan Rooijackers Babyplezier
ik doe als we ergens heengaan de doek al om als we thuis vertrekken en de kleine gewoon in de maxi cosi dan heb je geen getaffel met een doek die je nog moet aandoen en hoef je de keine er maar gewoon in te doen als je op je bestemming bent.
je kind altijd in een goedgekeurd stoeltje vervoeren. Ik heb 1x gezien hoe een kindje eruit ziet die op schoot genomen was. Dat was geen prettig gezicht, zo ver buiten de auto en na de hand zo'n klein lijkenkistje. Blijf alsjeblieft veilig werken. Je kindje is het meest kostbare bezit wat er op deze wereld is. Ook niet je kindje op schoot nemen en dan samen in 1 autogordel, want dat overleefd je kindje ook niet bij een ongeval ivm inwendig letsel. Er komen bij ongevallen (ook bij lage snelheden) verschrikkelijk veel krachten vrij. Dat hou je echt niet. En jij kunt wel voorzichtig zijn, maar zijn de mensen om je heen in het verkeer wel zo voorzichtig.
Dat mag niet eens, dat is verboden bij de wet. Kost ook een behoorlijk pak centen, denk aan zon 300 euro.