Op de kamer van mijn zoontje van 6 weken is het maar 17 graden.. Best wel koud.. Zeker met omkleden.. De verwarming staat wel aan maar hij slaat niet aan doordat het beneden waar de thermostaat hangt wel 21 graden is.. Ik vind het zonde en ook niet lekker om het hele huis tot 22 graden te stoken.. Iemand enig idee hoe ik de babykamer ook 20 graden krijg??
Alle radiatoren beneden dichtdraaien. Dan brult je ketel m vanzelf vlot naar de 20 graden... Of de verwarming zelf even een tikje omhoog geven zodat hij beneden ook weer wat opstookt en dan stookt hij boven ook direct wat hoger op.
Ik heb het zelfde probleem, dochters kamer zit aan de voorkant zonder zon, de woonkamer aan de achterkant en hier is het met de zon 22 graden! Heb trouwens de verwarming in de woonkamer half dicht gedraaid zodat hij warmer moet worden om het in de avond warm te krijgen, de verwarming op dochters kamer word dan ook warmer en ik heb s'avonds altijd de gang deur open zodat er meer warme lucht naar boven kan.
Je kind in de woonkamer omkleden? Doe ik ook, lekker voor de kachel. Voor die 10min draai ik niet de verwarming aan.
Ik heb begrepen dat de babykamer zo rond de 18 graden moet zijn. Mijn wijkverpleegkundige en ook de verpleging op de neo zeggen dat goede luchtdoorstroming van uiterst belang is. Dan zit jij er met 17 toch niet zo heel slecht bij?
Vind het wel meevallen hoor.... wat je wel kunt doen is zoiezo ff het bedje voorverwarmen met een kruik en zijn kleertjes ook over een kruik heen leggen als hij in bad gaat zodat hij in een lekker warm bedje gaat liggen en ook lekkere warme kleertjes aan hmm
Hier is juist vertelt dat een slaapkamer het best tussen 14 en 16 graden mag zijn en je beter de kleine warmer aan kunt kleding 's nachts. Aankleden doen we beneden in de warmte.
Verschonen en omkleden op het kamertje is nog wel te doen, maar na het douchen nemen we haar mee naar onze slaapkamer waar ze vlak bij de elektrische kachel op het aankleedkussen op ons bed ligt, lekkere voorverwarmde doeken erbij, we kunnen rustig aan doen met masseren en lekker even zonder luier, dikke pret heeft ze! Voor als het echt kouder wordt hebben we een soort warmtelampje voor boven de commode besteld - alleen de woonkamer heeft een "vaste" verwarming in de vorm van een gaskachel dus in de rest van het huis is het behelpen met elektrische kacheltjes. ow mbt het voorwarmen van kleertjes: pas op met metalen drukknopen, die kunnen loeiheet worden!
Mijn dochter is in de winter geboren en als het te koud op haar kamertje was , zetten we even een extra kachel aan. We hadden zo'n warm/koude ventilator. Deze stond dan in de gang en blies haar kamer in.
lekker bedje voorverwarmen met kruikjes , kleertjes erom heen rollen, als je toch in de kamer gaat verkleden...( of over de kachel hangen oid)
Ik vond 17 graden op de kamer ook vrij koud. We gebruiken sinds de geboorte met het koude weer een elektrisch kacheltje (oliebadradiator) Ideaal! Ik zorg er dan voor dat de kamer 20 graden is.