Slapen overdag baby 10 maanden!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Caroline80, 6 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caroline80

Caroline80 Actief lid

9 jan 2011
    125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden, ik ben erg benieuwd naar hoeveel jullie kindjes van 10 maanden nog slapen? Mijn zoon is niet zo'n slaper, maar vind 2 uur per dag wel heel weinig! Vanmorgen een drie kwartier en vanmiddag ook weer! Dat is toch veels te weinig!

Gelukkig gaan de nachten wel goed!

Zou het tijd zijn om over te gaan naar 1 slaapje! Maar dat is toch ook nog heel jong?

Groetjes Carola

2. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Dochtertje is ook 10 mnd. Slaapjes overdag gaan erg wisselend. Soms een kwartier, soms een uur. Maar ik merk wel dat ze het nodig heeft, zowel 's ochtends als 's middags. Dus hier gaat ze nog wel slapen.
    Verders ga ik gewoon in op wat ze nodig heeft.

3. ellenvz1984

ellenvz1984 Actief lid

3 mrt 2012
    196
    54
    28
    mijn gezin :-)
    veluwe
    Hoi hoi
    Mijn dochter is bijna 10 maanden en slaapt nog maar 1 keer per dag. Ze was er al heel snel aan toe (met 8 maanden).
    Ze gaat tegen half 12 naar bed en slaapt dan gemiddeld 2,5 uur.

Groetjes ellen

4. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Met die leeftijd sliep mijn zoontje nog 3 x per dag. Maar het is echt per kind verschillend. Mijn nichtje sliep ook heel weinig.

Als je hem 's ochtends op bed legt, is hij dan ook echt heel erg moe? Of heb je het idee dat ie het nog wel even volhoud?
    Dan zou ik het proberen met 1 slaapje.

En anders toch bij die 2 keer houden.

5. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Meestal 2 slaapjes van elk 2 uur, soms 1 van van 3 uur maar kan ook zonder slaapje als we op stap zijn, tukt dan in de auto....de één heeft meer slaap nodig dan een ander.

6. Foxter

Foxter Niet meer actief

Mijn oudste sliep met 10 maanden 2 keer 2 uur en dan de hele nacht.
    Mijn jongste, nu 9 maanden, slaapt 4 keer 1 tot 1,5 uur. Heel vervelend! In een ander ritme dwingen hebben we geprobeerd, maar dat lukt niet. Dus nu hoop ik maar dat dit snel voorbij is, want het is echt heel vervelend. Ik kan nooit even wat doen, want het is eten, half uur spelen en dan begint ze alweer te wrijven in haar gezicht.

7. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Heel wisselend. De ene keer wil hij s morgens niet slapen. Maar slaapt hij s middags ruim twee uur. Of hij slaapt s morgens 45 min en s middags 1,5 uur. Ik laat t aan hem over. Kan m niet dwingen om te slapen.

8. JBG

JBG Fanatiek lid

6 nov 2010
    1.270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    Meestal twee slaapjes, van 10.30-12.00 en 15.30-17.00.. Maar vaak slaapt ze ook maar drie kwartier hoor... En ook slaat ze wel eens een slaapje over, dan wil ze niet terwijl ze onwijs moe is.. maar ja, kan het niet afdwingen., vind het ook best lastig, maar ze heeft nog wel een paar slaapjes per dag nodig.

9. quinten2011

quinten2011 Actief lid

5 sep 2011
    344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou niet terug gaan na 1 slaapje. Ze hebben t echt nog nodig al is t dan niet veel wat hij slaapt. Dan heeft hij toch zijn rust momenten anders komt hij je misschien t s nachts.

Succes ermee

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Voor mij klinkt met 10 maanden 2 slaapjes als best veel, aangezien hier rond die tijd al heel erg lang 1 dutje gedaan werd. Als we geluk hadden. En als ze dan sliep, dan moesten we haar na 1,5-2 uur wel wakker maken omdat ze anders 's avonds pas super laat naar bed ging.

11. nijntje1

nijntje1 Bekend lid

25 apr 2010
    951
    0
    16
    Limburg
    mijn dochter sliep toen met die leeftijd nog 2 keer en ruim 2 uur per slaapje.

mijn zoon is nu 8 maanden en slaapt 1 keer en max 1,5 uur. dus het is echt per kind verschillend.

12. Pipxx

Pipxx Lid

7 okt 2012
    62
    0
    0
    NULL
    Mijn zoontje is ook 10 manden. Hij slaapt nog 1 keer per dag en dan slaapt hij rond de 2,5 uur. Maar meestal valt hij overdag nog wel een kwartier/half uur in slaap.

13. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Toen mijn dochter 10 mnd was sliep ze gemiddeld zo'n 1,5 u per dag. Soms verdeeld over twee slaapjes, soms deed ze er maar ééntje. Nu is het ongeveer nog een uurtje of nog minder. Het is weinig, helaas voor mama ;), maar niet alle kindjes hebben evenveel slaap nodig.

14. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

met 10 maanden:

ochtend; 1,5 uur

middag: 2,5 uur

nacht: 12,5 uur

Pas met 14-15 maanden gingen beide kinderen over op één slaapje van 2-2,5 uur.

15. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Mijn uk doet al weken maar 1 grote slaap van 2/2.5 uur. Slaapt savonds van 20-8u. Kijk naar je kleine zou ik zeggen..

Deel Deze Pagina