Goeiemiddag dames Ik ben bezig met kleertjes kopen, ontzettend leuk natuurlijk maar... Nu heb ik 1 jasje maat 56 en een pyjama maatje 56 besteld. Daarnaast natuurlijk gewoon kleertjes in zowel maatje 50 en 56. Maar moet ik nu ook een pyjama en jasje in maat 50 kopen? Word helemaal tureluurs van al die spullen en maten.
Ik heb ook een jasje in maat 56 gekocht, en ben niet van plan ook nog een jasje in maat 50 te kopen. Ik beval als het goed is midden in de zomer, ik verwacht niet dat ze naast gewone kleren en een omslagdoek ook nog een jas nodig heeft. En mocht dat wel zo zijn dan doen we het jasje in maat 56 aan. In het begin zal het jasje nog wat te groot zijn, maar ze groeien zo snel dat ik het zonde vind om ook nog een jasje in maat 50 te kopen. Pyjama weet ik eigenlijk niet, ik kan me niet herinneren dat mijn eerste zo klein al echt pyjama's aan had.
Daarom twijfel ik ook zo..ze groeien zo snel en tsja zo een jasje kan je de mouwtjes nog van omslaan. ik ben in september uitgerekend dus dan is een jasje waarschijnlijk wel nodig.
Denk dat dat niet nodig zal zijn. De eerste tijd kan een baby ook in zn gewone pakje slapen. Die is toch ook heel zacht. En een jasje is denk juist lekker warm als die wat ruim zit. Dan vallen de handjes ook lekker in de mouwtjes. Krijgt ze ook geen koude handjes.
Ik had voor dl (geboren in oktober) zo'n berenpak. (Zo'n pak uit 1 stuk waar ook de voetjes inzitten) Ideaal! Ze lag er heerlijk warm in! Persoonlijk zou ik gaan voor zo'n berenpak ipv een jasje. Maat 50 zou ik niet doen. Dl heeft maat 50 nooit gedragen. pyama's vanaf maat 62 gedragen. De eerste tijd sliep ze in haar kleren. Ze vond het verschrikkelijk om omgekleed te worden.
` De meeste kindjes zijn rond de 50 - 55 cm, dus zou je kindje altijd goed in maatje 56 passen. Mocht je kindje meer richting de 50cm geboren worden; kun je het toch ook aan je kraam bezoek vragen? Mijn dochter was 44 cm, en wij hadden alleen een jasje in maat 56, dus nog wel maat 50 bij gehaald, met haar 44cm ging dat prima. (maatje te groot is dus geen probleem)
Ik heb ook in september een baby gehad en had geen jasje. Alleen een vestje van prenatal in 56.(je weet wel die witte dikke met oortjes Je hoeft dan echt niet in 50 te halen: onze gup heeft heel lang in 50 gezeten maar jasje gewon 56 aan. Jasjes kunnen ze altijd prima een maat groter aan is mijn ervaring. Buiten dat was het afgelopen jaar in sept t/m dec gemiddeld koud en lag hij ook nog in een koeka teddy in de wagenbak uit de wind....je moet ze ook niet TE warm aankleden. Binnen had hij het sowieso niet aan. Pyamaatjes doen wij pas vanaf maat 62 (nou ja daar zit hij nog steeds in In de eerste maanden slapen ze nog zoveel dat er amper verschil tussen dag en nacht zit en ze vinden omkleden al niet zo leuk. Buiten dat zijn de kleertjes lekker zacht dus geen probleem. Nu is er echt een ''ritueel'' om naar bed te gaan dus nu doen we hem wel een pyamaatje aan. (vindt hij nog niet leuk overigens
Bedankt dames. Ik hou het dus lekker bij maatje 56. En inderdaad mocht ik meer maatje 50 nodig hebben kan ik het altijd aan de kraamvisite vragen of vriendlief gaat maar even shoppen
Vind zowieZo jasje lastig eerste weken Hier lekker in wikkeldoeken gedaan. Om nu die armpjes in een mouw te wurmen...
Jasje maat groter vind ik hier juist fijn! Is iets makkelijker frummelen met de kleertjes door de mouwtjes Ik heb wel een lekker vest die ik als jas gebruik. Is zachter.