Waarvan te weinig na bevalling?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Lens, 25 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lens

Lens Actief lid

21 mei 2014
    281
    0
    0
    Nesteldrang.

Net dus alle babykleertjes staan tellen omdat ik bang ben niet genoeg te hebben als de kleine er straks is. Eerste kindje. Dus geen vergelijkingsmateriaal. Kleine loopt wel bijna precies op de curve, dus geen uitzonderlijk groot of klein kindje tot nu toe.

Mijn vraag: waarvan hadden jullie te weinig na de bevalling en wat je dus nog bij hebt moeten kopen?

2. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Wij hadden van alles voldoende (qua kleding enzo). Hangt een beetje vanaf, wat jij zelf voldoende vindt en hoe vaak je wilt wassen?
    Wil je je kindje elke dag twee keer een nieuwe outfit aantrekken of vind je 't prima om van outfit te wisselen als 't vies is?

Onze baby had reflux... dus dat waren veel outfitjes per dag... maar niettemin... voldoende in huis.
    Moesten alleen nagelvijltjes kopen van de kraamverzorgster, want die wilde niet knippen en vitamine D en K geloof ik, want dat waren we vergeten.

3. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

Zoon werd geboren in dec met dik pak sneeuw en kon zijn temperatuur niet zelf goed houden. Daarom op twee kerstdag mag naar prenatal voor van die extra warme pakjes van velours ipv tricot materiaal.

Verder niks te weinig, maar hier ook een reflux baby dus wel veel setjes gebruikt

4. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

Oja en warme slofjes die goed bleven zitten, uiteindelijk gebreid door oma

5. Spathiphyllum

Spathiphyllum Bekend lid

3 mei 2014
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    Iets waar ik voordat ik een baby had totaal niet over na had gedacht: pakjes die in dezelfde was kunnen. Dus niet alleen setjes van bijvoorbeeld een rood shirt en een wit broekje die niet samen in de was kunnen. Je gaat nu eenmaal niet elke dag een witte, een rood/roze en een donkere was draaien. Sowieso meerdere shirts en broekjes die met elkaar gecombineerd kunnen worden is heel handig!

6. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Ik gooi eigenlijk alle kleuren van T. haar kleertjes bij elkaar, doe ik ook met onze was, nog nooit problemen mee gehad tot nu toe :D

Ik had te weinig na de bevalling : Slabbetjes (Ivm melk teruggeven, zodat de kleertjes niet vuil worden), hydrofiele doeken ook altijd handig

7. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ik had babyshampoo te weinig :D
    Onze dochter bleek haren tot haar schouders te hebben maar had geen shampoo. Na 3 dagen babysmurrie in dr haar wilden we het toch wel wassen dus manlief had gelijk de grootste fles babyshampoo gekocht. Anderhalf jaar mee gedaan hihi.
    Nu heb ik babyshampoo en babygel in huis voor zoon-op-komst. ZUl je zien dattie kaal geboren wordt hihi

8. Anna25

Anna25 Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.049
    0
    0
    Ik heb bij allebei kleertjes in maatje 50 bij moeten kopen.
    En rompers kun je naar mijn idee nooit genoeg hebben ;)

9. Anna25

Anna25 Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.049
    0
    0
    Oeps dubbel :)

10. Droppie Drie

Droppie Drie Fanatiek lid

1 aug 2013
    1.735
    10
    38
    Hydrofiel-luiers. Ik had 2 pakken, maar die dingen gebruik je echt overal voor, dus nog 2 pakken bij gehaald in de kraamweek. De rest hadden we geloof ik wel.

11. Droppie Drie

Droppie Drie Fanatiek lid

1 aug 2013
    1.735
    10
    38
    Oh ja, hoezen voor het aankleedkussen, 2 is net wat te weinig, heb er nog 2 bij gehaald.

12. sennavt

sennavt Actief lid

18 feb 2015
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Rompertjes kun je naar mijn mening ook nooit genoeg hebben. Ik heb eigenlijk niks bij moeten halen qua kleding. Wel vitamine D, dat was ik vergeten.

13. LaRambla

LaRambla Actief lid

15 jan 2015
    292
    4
    18
    West-Brabant
    Hydrofielluiers, washandjes, Spuugdoekjes, verschoonkussenhoezen ennn rompers en kleertjes want madam was wel erg klein en mager dus moesten nog 44 en heeeeel veel 50 kopen.

Bij mij was het ook de eerste dus ja hoeveel moet je van alles kopen? In mijn geval dus meer dan dat ik had gedaan :) lang leve de Hema!

14. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Ik heb Balneum moeten halen voor het badje. Mijn dochters handen en voeten waren erg droog en dat is vettend. Let erop dat badschuim voor een newborn is. Sommige soorten mag je niet meteen gebruiken.

Een wrapper voor in de maxi cosi heb ik ook op het laatste moment gekocht en met een winterbaby geen moment spijt van gehad.

15. Wij bleken echt veel te weinig spuugdoekjes te hebben.. Meisje had reflux en er gingen er per dag echt wel 8 doorheen. Die hebben we snel bijgekocht dus.

Verder werd ze groot geschat en bleek ze bij de geboorte een poppetje van 43 centimeter te zijn. Alles was dus véél te groot en hoewel het prima kan, is het gewoon niet leuk om je kleintje constant in veel te grote kleertjes te moeten kleden. Ik was zo blij toen we na een week een paar setjes in maat 44 hadden!

16. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ik had van alles best veel geloof ik. Maar goed, geen reflux dus dat scheelt enorm!
    We wasten zoveel dat eigenlijk alles bijna dezelfde dag alweer schoon was.
    Rompers maat 56. Denk dat ze gemiddeld allemaal 3x gewassen zijn en toen paste ze ze al niet meer.

koop niet teveel. Hema zit volgens mij bij iedereen dichtbij en wat je tekort komt is zo bijgekocht.

Oh wat ik wel tekort kwam. .. borstpads... enorme lekkage had ik! Bah:)

17. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Voornamelijk kleine kleertjes. Er was ons een redelijk groot kind beloofd dus had maar 2 pakjes in 50. Daarin verzoop hij met zijn49 cm en 2840 gram. En ik vind te grote kleren echt geen gezicht. Hele berg kleertjes in 44/46/48 gekocht die hij best lang kon dragen. Ook een hoop 50 bijgekocht omdat hij daar ook best lang nog in paste.
    Verder nog extra hysrofielen. Die gebruikte in overal voor en met reflux erbij ging t helemaal hard. Waste elke dag zo ongeveer maar leek toch altijd tekort te komen.
    Goede flesjes waren ook zoiets. Kleine man dronk zo moeizaam dus heb elk merk wel gehad geloof ik. Daar heb ik een fortuin in gestoken

18. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Extra slabbetjes. Worden snel vies en/of nat. Vooral als baby veel teruggeeft
    Ook had ik nog wat kleertjes en rompertjes in maatje 50 bij moeten kopen. DL bleek nog een tijdje na geboorte in maatje 50 te kunnen.
    Slofjes van het merk lodger blijven heel goed zitten, je hebt ze in heel veel kleurtjes. Ik heb 2 paar. Zijn geld waard.

19. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Ik had maar 3 setjes kleding voor de bevalling in huis in maat 50/56 maar al na de eerste dag heeft ml de hema geplunderd want dat was echt te weinig. En hydrofiele luiers hebben we bij gekocht. 12 zijn al snel te weinig.
    2 sets lakens voor het bedje is ook kielekiele als je geen droger hebt.

20. Melanie2014

Melanie2014 Actief lid

16 sep 2014
    131
    0
    16
    Kleertjes in maat 50 bijgehaald heeft onze kleine toch zeker 4 weken in gezeten, en rompers met Lange mouwen hadden alleen korte mouwen gehaald.

Deel Deze Pagina