Ik zou graag wat info willen van mensen die een bakfiets hebben overwogen en niet gekocht welke reden/argumenten ? En welke wel, en dan waarom welk type ? Ik ben voor een bakfiets, maar de wederhelft is nog niet aan boord. Het gaat wat mij betreft tussen de volgende: Urban Arrow - Gazelle cabby - Cargobike long - Babboe city. Dus als er forum leden zijn met persoonlijke ervaring met een van deze fietsen + en - dan , graag een reactie
Wij hebben een bakfiets van het merk popal. Echt een super ding. Heel stabiel (3 wieler) en fiets echt super fijn. Is niet heel erg duur, maar wel echt een top ding. Het is zeker met meerdere kinderen ideaal.
Wij hebben een fietskar. Kan je achter je gewone fiets hangen en ook gebruiken om allerlei spullen te vervoeren (maar dat kan met een bakfiets ook). Scheelt wel ruimte en extra kosten, een extra fiets van flink formaat of een aanhangertje.
Wij hebben een johnny loco bakfiets, een driewieler en de lichtste in zijn soort. Bevalt heel erg goed. Is natuurlijk wel wat zwaarder trappen en dan met name met kinderen erin, maar vind het heerlijk. Op verschillende bakfietsen proefgereden. Tweewieler fietst meer als een gewone fiets, maar met op en afstappen kost balans houden meer moeite (denk ook aan stoplichten) een driewieler is lekker stabiel, ook handig bij stoplichten, voeten kunnen lekker op de trappers blijven. Persoonlijk voelde dit veiliger voor mij. De fietsen van bakfiets.nl zijn ook goed trouwens. De babboe fietsen vallen in het goedkopere segment. De driewieler van babboe fietst veel zwaarder dan mijn johnny loco (die vond ik er zelf ook het mooist uitzien, maar dat is smaak). Een fietskar is een goedkopere oplossing, maar persoonlijk wil ik mijn kinderen niet achter me hebben in een kar. Zeker wanneer ze zo klein zijn wil ik ze kunnen zien. Zou dus echt verschillende fietsen uittesten! Er zijn ook elektrische bakfietsen, handig al je hem echt heel veel gaat gebruiken en die iets grotere afstanden, wel een stuk duurder. Ik gebruik de fiets recreatief en niet voor woon-werkt verkeer, afstand is daarvoor vrij groot. Heb dan ook geen elektrische bakfiets. De grote bak is heel fijn, kan je veel in kwijt, zoals buggy en boodschappen etc. Als je googled kan je ook testrapporten vinden van bakfietsen en voor en nadelen van twee of driewielers. Succes met het maken van een keuze!
Waar woon je in het noorden? Stad groningen zit een zaakje met verschillende bakfietsen bijvoorbeeld. De gazelle cabby en de bakfiets.nl fietsen verhuren ze ook op schiermonnikoog, kan je er een leuk dagje van maken
Johnny Loco. Ik zweer erbij! Zou zeker ook proefritjes maken, ook met een JL. Krijg je echt geen spijt van.
Hi bedankt voor de reacties, Onze voorkeur gaat uit naar een tweewieler. Dit zijn mijn overwegingen: Urban Arrow : Dure fiets en ik heb er al een gezien met roest op de wielmoeren ? Eigenaar zei dat hij nou niet weg was van de reactie van Urban Arrow ( nmm vervangt een goede/serieuze producent dit gewoon kosteloos voor rvs, maar daar had de eigenaar zijn twijfels over ). Materiaal van de bak ? Hoe slijtvast is het ? er zitten kleine holtes in ik denk met een beetje gepulk van kinderen is het zo een gaten kaas ?,of met een impact.....en toch ik vind hem wel mooi ontworpen. Dus als iemand er een heeft graag wat + en -. Gazelle cabby: heb mijn twijfels over de bescherming in een drukke stad voor de kinderen. Dat doek houd volgens mij geen scherpe bumper tegen. En de standaard lijkt me ook niet zo stevig als van de cargobike en de UA. Wel weer handig is dat frame nummer en dat je de bak kan inklappen. Cargobike long : bak is een beetje grof maar lijkt me daardoor wel duurzaam en wel veilig. Babboe city lijkt me handig dat je hem in twee kunt delen voor incidenteel vervoeren. Maar wel een stuk minder ruimte dan CB en UA denk ik ? Van de driewielers lijkt me de JL inderdaad wel een goede maar zo als gezegd, als we er een nemen dan gaat de voorkeur uit naar een tweewieler.
Wat zijn je overwegingen dat je voorkeur uitgaat naar een tweewieler? Wat betreft roest, als je de fiets veel buiten hebt staan, gebeurd dat toch. Zo heb ik ook vaak roestige gazelle cabby's gezien. Mijn ervaring met service hij gazelle is overigens wel goed. Wat ik al zei, ik zou een aantal fietsen uitproberen, vond ik zelf erg waardevol. Zo ging mijn voorkeur ook uit naar een tweewieler en dan de cabby of die van bakfiets.nl. Nu toch voor een driewieler gekozen. Ik zou overigens niet voor babboe kiezen, roest los, is zwaar en gooedkopere fiets met goedkopere onderdelen. Leuk, maar kwalitatief niet heel goed. Succes met je keuze!
het lijkt mij leuk en handig, maar ik kan hem hier niet in de tuin/schuur krijgen omdat de draai te groot is om in de achtertuin te komen. Ook iets om rekening mee te houden, kan je hem goed stallen.
Toevallig heb ik vanochtend even met een Babboe Big gefietst, een driewieler dus. De kleine in de maxi-cosi in de bak. Het was even wennen, maar na drie bochten krijg je de smaak langzaam te pakken. Ik vind die dingen echt fenomenaal. Ik ben dol op fietsen, maar een kindje voor en achterop lijkt mij zelf wat zwaar en ongezellig. Zo'n bak vol kiddo's, boodschappen etc ziet er gezellig en reuze-praktisch uit! Ik ga in september voor een driewieler met babyschaal. Ik twijfel over tweedehands of een betaalbare nieuwe. Die van Cangoo zijn redelijk geprijsd en zien er wat mij betreft prima solide uit.