Voetenzak maxi cosi

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Marley, 17 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marley

Marley Bekend lid

2 jun 2011
    598
    37
    28
    Ik verwacht eind mei mijn babietje. Is het dan nodig om een voetenzak voor in de maxi cosi aan te hebben?>

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

nee je kunt prima zonder! ik heb er nooit een gehad, niet bij mijn december baby en niet bij mijn augustus baby. Als je hem wel wilt kopen hangt het af of je hem eind mei kunt gebruiken van de temperatuur. Ik had bij dochter een lodger wrapper en bij zoon had ik genoeg aan een omslagdoek.

Maar in de herfst en winter zit je kindje natuurlijk ook in de maxi cosi dus dan heb je er wel wat aan. Maar ik had genoeg aan de wrapper in de winter die ik er als dekentje overheen deed.

3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Ik heb er ook nooit een gehad. Omslagdoek en/of dekentje voldoen ook.

4. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    Ik heb hem wel gekocht

5. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Voor mijn mei-zoon heb ik 'm niet nodig gehad, dan volstond een dekentje, voor de heel-veel-sneeuw-in-januari-dochter heb ik er wel één gehaald van MP.

6. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    ik heb er wel 1 gekocht via marktplaats
    of we hem gaan gebruiken geen idee,maar anders verkoop ik hem weer
    vind het wel fijn om het in huis te hebben voor het geval dat.......

7. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

nee niet nodig denk ik die dingen zijn loei warm.. ik had hem wel maar mijn ventje is dan ook in november geboren

8. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Ik heb m wel gebruikt bij mn zoontje (januari kindje) en heb m nu ook maar klaarliggen. Ben nu uitgerekend half mei. Het kan in de zomer erg warm zijn maar ook erg koel. Ik ben zelf eind juni geboren en die dag was het maar een graad of 8 buiten.. ok das wel heel extreem maar het kan alle kanten op!

Maar als je m moet aanschaffen zou ik het in eerste instantie niet doen: een dekentje of omslagdoek werkt ook. Heb je m toch nodig, kun je 'm altijd nog kopen.

9. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Is helemaal niet nodig. Als het wat frisjes is, gewoon lekker een badcape dubbel vouwen en over de beentjes leggen.

Ik had hem ook niet, tot het van de winter -15 was hier, toen heb ik een merkloze bij babydump voor 19 euro gekocht. Toen veel plezier van gehad, maar hij is al snel veel te warm.

10. juf85

juf85 Niet meer actief

ze staan heeel veel op marktplaats. Ook nog hele mooie. Allemaal van mensen die ze amper gebruikt hebben volgens mij (zomerkindjes).
    Ik heb ook een hele mooie via marktplaats gekocht. Eerst had ik hem in de maxicosi, nu in de fietskar. Maxi cosi heb ik nu een omslagdoek/wrapper (zelfgemaakt)

11. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Ik heb er wel een, van Koeka. Bij mijn eerste gebruikt en straks ook weer. Kraamzorg adviseerde het ook (zelfs in de zomer) onlangs tijdens het intakegesprek.
    Vind het zelf ook wel zo praktisch, geen geklooi met jasjes en is het te warm dan rits je hem makkelijk even open. Ik zou wel een op basis van katoen (bv koeka) nemen en niet zo'n hele synthetische (gaat zo broeien).

12. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Ik vind het juist erg fijn, veel makkelijker dan gerommel met dekentjes en zo. Ik heb een voetenzak van Wallaboo, heerlijk ding. Mijn zoontje is van augustus, dus wij gingen wel echt direct de winter in, maar hij zit er nu nog in, dus voor een mei-kindje zou ik hem zeker weer gebruiken. Die is toch ook pas een maand of 5 als je flink de herfst in gaat.

13. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Mijn dochter is van Augustus. Wij hebben hem wel veel gebruikt. Ik vind hem echt wel praktisch. Als het te warm was, dan deed ik hem volledig open en legde het deel dat te veel was onder onze dochter. Ook tijdens de winter hebben we hem veel gebruikt. Geen geknoei met dekentjes die afvallen of niet goed zitten. Wanneer je kindje ouder wordt gebeurd het wel eens dat ze een dekentje afstampen en dan ben je wel even in de weer. Voor een volgend kindje zouden we hem zo weer gebruiken. Maar als jij vindt dat je het niet nodig hebt, dan moet je hem niet kopen hé!

14. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Hier kindjes van 1 mei en 2 juni, maar ik heb toch veel aan de voetenzak gehad. Ze hebben allebei lang in de maxi cosi gezeten, (Jelle tot 15 maanden, Jitte tot 17 maanden) dus de voetenzak is zeker een hele winter gebruikt. Ik kreeg de MC met voetenzak gratis bij de kinderwagen (bij het babypark, daar hebben ze vaak van dit soort aanbiedingen) dus het was geen extra uitgave.

15. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.969
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij hebben een september kindje en we hebben hem veel gebruikt. Maar hij ging vaak zonder jas in de maxicosi. (Wel in de voetenzak dus.) Ik vond het makkelijker om hem in de mc te leggen zonder jas en dan de zak dicht te ritsen, dan om hem eerst in een (winter)jasje te worstelen en dan als een worstje in te snoeren in zijn gordeltjes.

Ik denk dat je de voetenzak voor een meibaby ook wel kunt gebruiken. Maar waarschijnlijk gebruik je hem niet zo lang en zo vaak als voor een najaarskindje of winterkindje. En die keren dat je hem gebruikt, kun je het waarschijnlijk ook wel oplossen mt bijvoorbeeld een vest en een dekentje.

16. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Dochter is van februari en deze komt als goed is in juli.
    Hier de vorige keer niet gemist. Ik had een wat dikker vestje ipv jas en het kleine stukje van en naar de auto gooide ik er een dekentje overheen. In de auto zelf is het toch snel te warm.
    Mocht ik 'm hier straks tegen de winter missen, kan ik altijd nog eentje aanschaffen.

17. LiittleOne

LiittleOne Fanatiek lid

25 nov 2010
    1.220
    1
    0
    wij hebben de voetenzak van maxi cosi pebble,
    er zitten twee knoopjes aan, geen gedoe met een rits aan de zijkant dus.
    een ontzettend handig ding en heeeerlijk zacht.

18. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    nog vergeten te vermelden: ik heb bij de babydump gevraagd of ze nog acties hadden met de voetenzakken en toen kwam een medewerkster met een aantal verschillende kleuren van de MC cabriofix en Pebbles voor de helft van de prijs.
    de voetenzak heeft ons 'maar' 30 euro gekost.

19. juf85

juf85 Niet meer actief

ik vind de voetenzakmet rits juist handig. Je kunt danook beide ritsen half dicht doen en hetbovenste stuk van de flap naar binnen vouwen, als het bijvoorbeeld niet superkoud is. Dan zitten de beentjes lekker warm. En hij heeft dan zn armpjes vrij om te spelen (knuffel vast te houden oid)

20. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    hier niet gehad en ook niet gemist. en waarom zou je voor in de maxi cosi een voetenzak moeten hebben?? in een wandelwagen ok. maar maxicosi is een autostoel en je gaat met maxi cosi aan je arm van huis naar auto en weer terug. dat overleven ze echt wel zonder voetenzak. anders even een dekentje. in de auto is het warm genoeg.

Deel Deze Pagina