Maclaren Twin Techno en Babynestje

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Fransa, 2 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fransa

Fransa Niet meer actief

Hoop dat iemand me kan helpen;

Heb laatst een Maclaren Twin Techno gekocht (2e hands) en wil er graag nog een niet al te duur babynestje bij kopen zodat ik de komende tijd in voorkomende gevallen met m'n 2 kids tegelijk op pad kan.

Nu ben ik benieuwd of iemand mij kan zeggen of in deze buggy een universeel babynestje past.

Het babynestje van de Maclaren zelf kost namelijk meer dan dat ik voor de buggy heb betaald en dat vind ik eerlijk gezegd een beetje zonde voor de paar keer dat ik 'em ga gebruiken....

Ik hoor het graag!

2. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Volgens mij kun je inderdaad ook een universeel nestje gebruiken. Kun je nergens de maten van het Maclaren-nestje vinden en die vergelijken met een ander nestje?

3. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0
    Je hoeft er geen babynestjes in te gebruiken.
    Bij de buggy zitten 2 hoofdverkleiner (net als in de MC). De zitting kan helemaal plat en de baby kan er dan gewoon in liggen.

Ik leg Daan in een wikkeldoek/ omslagdoek (en nu trek ik hem een winterjas + sjaaltje aan) en dan gewoon in de buggy. Gordels vast en dan ligt hij prinsheerlijk.
    Voetenzak doe ik er ook op. Daar kan de bovenkant een stukje van omhoog, beschermd lekker tegen de wind.
    Ook de zonnekap doe ik helemaal omlaag, die komt dan heel ver.

Ik weet niet of een babynestje past, de buggy is best smal.
    Ik denk dat je een babynestje ook niet vast kan zetten en dan is het volgen mij alleen onveilig als hij eruit zou schuiven. De buggy ligt nl. wel plat maar niet 100% recht (snap je wat ik bedoel?).

Ik heb de buggy nu een maand of 2,5 in gebruik. Ik heb hem toen nieuw gekocht.

4. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    toevallig heb ik er ook eentje te leen omdta he tmaar kort is dta ik m nodig heb ws maar die van mij is van adventure en deze is ook nog verstevigd in de bodem dus lekker recht met zachte vulling ,kan er nog een dekentje inleggen of t matrasjes van mn wagen bak (heb ook nog een logder bunker) maar die past dus als je de voetensteutjes ook omhoog doet

5. Fransa

Fransa Niet meer actief

Bedankt voor de tips!

Marijntje, bij die van ons zaten de hoofdverkleiners niet. Maar had daar al een oplossing voor gezocht.
    Dan ga ik het binnenkort maar eens op die manier proberen.

Hoe groot (zwaar/lang) was je kindje ongeveer toen je 'em ging gebruiken?
    Ons mannetje is niet heel erg groot, dus vandaar dat ik er nog een beetje huiverig voor ben 'em zo te gebruiken....

6. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0

Ja kan ik me voorstellen. Toen ik nog zwanger was dacht ik er ook zo over. Maar toch vond ik het een mooie buggy. Ik heb hem nieuw voor de helft kunnen kopen omdat de prenatal in Den Bosch ging sluiten. Mazzeltje dus.
    Maar Daan was toen dus ongeveer 2 maanden oud. Was toen het zo sneeuwde. Ben maar aantal keer weggegaan toen. Hij is best flink dat wel; weegt nu al 7 kilo :(.
    Maar ik persoonlijk vind het een super stevige buggy en ik vind Daan er ook heel stevig inliggen. Lekker dekentje erover en hij slaapt prinsheerlijk.

Ik had eerst een hele oude phil&teds. Daar lag hij ook in zonder babynestje. Daar was ik ook huiverig voor maar toen hij een maandje oud was ofzo heb ik hem er voor het eerst ingelegd. Ook in wikkeldoek met dekentje erover en dekentje eronder (voor wat extra warmte).
    Hij heeft het echter zeker niet te koud en ligt ook helemaal niet in de wind.
    Zo ook niet in de MacLaren buggy.

Waarom ben jij huiverig? Alleen omdat hij niet zo groot is. Is juist alleen een voordeel want dan ligt hij er alleen maar verder in zeg maar (dan komt hij niet tot het voeteneinde).
    Ik zou ook niet weten wat het gewicht voor verschil zou maken....
    Je kan de riempjes zo maken zoals je zelf wil. Lekker strak vinden babies volgens mij best prettig en dan liggen ze lekker stevig. Daan vind het in elk geval prima.

Een babynestje kan je soms maar heel kort gebruiken. Daan is nu iets van 63 cm. Volgens mij past hij er al niet meer in. Dan zou ik hem echt maar heel weinig gebruikt hebben. Zou ik erg zonde hebben gevonden...
    Maar via MP vind je wel eens een goede deal en kun je ook weer doorverkopen... dus als je het zo bekijkt... ;)

Groetjes!

Deel Deze Pagina