Even een vraag of iemand dit herkend. Onze dochter is nu 10 maanden oud. En ze vindt het vreselijk om langer dan 15 minuten in de maxicosi te zitten (vanaf het begin al). Dan begint ze te mopperen en als we dan binnen 5 minuten niet over zijn begint ze te huilen. Verder is ze super makkelijk en huilt zelden. We zitten nu te twijfelen om een ander autostoeltje te kopen, maar omdat ze nog zo jong is moet ze nog achterwaarts vervoerd worden en zijn de stoeltjes erg duur. Op zich niet erg, maar we weten niet zeker of dit het probleem oplost. Is hier iemand met herkenning? En wat hebben jullie gedaan. En wie heeft een autostoeltje die zowel achterwaarts als voorwaarts kan vervoeren? Bedankt alvast
Krijg vast halve forum nu over me heen maar hier met 8 maandem over naar een goede gewone autostoel kreeg een heel ander kind inderdaad wat jij zegt t was hier eerst miepen en na paar minuten een groot drama moet wel zeggen mijn zoontje zat zelfstandig en was fors kwa formaat toen.. Het was uiteindelijk duidelijk zolang hij dingen zag ipv het plafond van de auto ginf het goed
Ivan vind het inmiddels ook niet meer zo leuk! Hij is nu 7 maand. In januari gaan wij kijken voor een achterwaarts gerichte autostoel. En ja ze zijn prijzig, maar veiligheid gaat bij ons voor alles... Dus hebben wij er wel 200 meer voor over.
Heel herkenbaar, onze zoon van 8 maanden vind de maxi cosi ook vreselijk. Omdat hij erg groot is en flink boven het gemiddelde zit, hebben we pas een opvolg autostoel gekocht. Hij zit er heerlijk in. Achterwaarts vervoeren tot 15 maanden is momenteel nog een advies en geen wetgeving. Buiten dat, in de babydump waar wij waren hadden ze maar 1 achterwaartse stoel de rest allemaal voorwaarts. Wij hebben een isofix stoel, deze is wat veiliger en zit stevig vast in de bank. Naar mijn mening kun je gewoon een opvolg stoel kopen. Succes!
Hier ook zo n dochter van begin vond ze mc niks. Buggy ook niet maar dat gaat wat makkelijker omdat kan verschillende staanden. We hebben mc pebble 2staanden en zelfs dat gaat niet. Ik denk zelf ze dat de houding niks vind plus vastgebonden worden. Ze zat tot 7mnd met inzet/verkleiner want zonder ging echt niet. Nu is due uit. We rijden niet zo veel dus ik ga nog niet op autostoel af. Ze huilt soms maar ja so its be
Ik wil niet lullig doen.. maar naar jou mening?!?! En op wat voor onderzoek baseer je die dan? Er zijn toch echt genoeg testen geweest die laten zien dat het gewoon echt niet veilig is.. dan heb ik toch liever een huilend kind dan een kind wat nooit meer kan huilen.. Ts ik zou dan kijken voor een achterwaartse stoel, die hoeven niet duurder te zijn als een voorwaartse moet je even in het topic achterwaarts vervoeren kijken. Mijn zoon is ook vorige maand overgegaan en vind het super om alles te bekijken.
Je doet wel lullig dus. Ze vraagt hoe anderen dit ervaren. En dus geef ik mijn mening. Tot een paar maanden terug was er nog geen sprake van achterwaartse stoelen, moeten alle mensen met voorwaartse stoelen en kinderen onder de 15 maanden dan nu ook een nieuwe stoel aanschaffen....
Probeer je kindje eens naast je voorin te zetten (met uitgeschakelde airbag!), zodat het jou kan zien. Dit wil vaak helpen. Anders is de kans groot dat het beter gaat (uitzonderingen daar gelaten, sommige kinderen hebben nu eenmaal een hekel aan autorijden), als het in een vervolg stoel komt waarbij het meer kan zien en rechterop zit. Achterwaarts is altijd minimaal 5x veiliger, dus ik zou dan idd eens kijken naar een achterwaartsgerichte vervolgstoel. Voor een overzicht van stoelen en alle informatie over achterwaarts vervoeren: www.achterwaartsvervoeren.nl.
Naast je zetten kan veel verschil maken! Maxi cosi is gemaakt om tot 1.5 jr in te zitten dus ik geloof echt niet dat zoveel kinderen hier uitgegroeid zijn met acht of tien maanden. Pas als oren er boven uit komen zijn ze toe aan een andere stoel. Sommige vinden het niet leuk, maar ja so be it. Als je aan alles toe moet geven als ze het er niet mee eens zijn wens ik je nog veel succes
Naast zitten hier helpt niet het ligt daar niet aan. Er zijn echt kinderen die gewoon de houding zelf niet leuk vinden. In mc wandelen doet ze ook niet in begin. Als ik haar maar inzet en de gordels vast maar van buggy of mc overstrekt ze zich al. Ik ga later ook niet achterwaards vervoeren. We hebben alles overwogen qua : auto/rijstijl/ervaring/of lange ritten zijn/ leeftijd etc en ze gaat gewoon in mc acces als ze pebble uitgegroeid is. Dat achterwaards veilig is geen discussiepunt maar zolang het voorwaards kan doe ik gewoon zo
Tja vroeger zaten we allemaal los in de auto! En ja ik weet toen was het minder druk, maar toen waren de auto's ook minder veilig. Ik ben er zelf ook nog. Mijn neefje en nichtje en 3.000.000 andere kinderen hebben jarenlang voorwaarts gezeten. En ook die zijn er nog. Tuurlijk kan het altijd mis gaan. Maar dat kan met een achterwaarts gedraaide stoel ook. Mijn mening is dat je moet doen waar je jezelf goed bij voelt ( dat is wat ik ook met bovenstaand bedoel). Jij weet als beste wat voor jou kind het beste is.
Ik vraag me af hoe groot je auto moet zijn voor zo'n achterwaartse stoel. Ziet er krap uit, en de passagiersstoel/ bestuurdersstoel lijkt wel helemaal naar voren te staan. Of lijkt dat alleen maar zo? Ook zie ik een hoop kindjes waarbij het hoofd boven de stoel uit komt. Lijkt me niet wenselijk bij een zijwaartse klap. Volgens mij zijn wij bij beide kinderen op die leeftijd over gegaan naar een volgende stoel. Meeste stoelen zijn toch vanaf 9 kilo. Weet natuurlijk niet hoeveel je kindje weegt?
Tja, bovenstaande ben ik het eigenlijk ook helemaal mee eens. En dat heeft niets met geld te maken zoals enkele mensen hier opperen. Ik wil gewoon het beste voor ons meisje. Maar als je de officiele adviezen moet geloven gaan we, of failliet of we moeten altijd binnen blijven. Ik denk dat ze nog maar even in de maxi cosi moet blijven zitten. Tegen de tijd dat de vakantie aanbreekt is ze wel groot genoeg voor een autostoel. Bedankt voor de reacties!
tsja piccolona, wij zijn ook met 9 maanden over gegaan naar een vervolg stoel, ook een voorwaartsgerichte! ieder zn eigen keuze toch? je kiest voor t gene waar jij achter staat, t is jou kind jou beslissing. er word hier gevraagd naar meningen en dit is onze mening. hier kreeg ons zoontje iedere keer koorts in de mc dus ook snel gezien met dat ding. sommige kinderen zijn dat ding gewoon een x beu. en dat ie tot 1.5 jaar is kan ook niet want dan passen de helft vd kinderen er al niet meer in. ik zou dus gewoon vervolg stoel proberen kijken wat ze daarin doet, of je oren uitzetten en je kindje laten huilen in de auto...
Onze dochter had het zelfde probleem in de maxi cosi. Ze was ook erg groot en met 8,5 maand kwam ze er bovenuit met haar hoofdje, dus overgegaan op vervolgstoel, de pearl op isofix, ze zat er keurig in en meteen vrolijk. We hebben hem nog wel altijd gekanteld staan. Dat er word gezegd maxi cosi mag tot de oren erbovenuit komen dit is niet waar, bovenkant hoofdje er bovenuit is over gaan. Zie site maxi cosi en dit is oom wat in meerdere babyspeciaalzaken werd gezegd.
Ik begrijp veel reacties hier niet hoor. Als je een ongeluk hebt, en je kind overleeft dit niet, dan zul je het jezelf nooit vergeven dat je je 10 maanden oude kind in een voorwaarts gerichte autostoel hebt gezet ("omdat dit goedkoper was") Ik wil gewoon het veiligste voor mijn dochtertje. En dat is zo lang mogelijk achterwaarts vervoeren. Ik weet ook wel dat wij vroeger los in de reiswieg lagen. MAAR we leven nu, in 2013, en nu zijn er oplossingen die 100 x veiliger zijn. Daarom heb ik beslist dat ik voor de veiligste oplossing ga.
Nou ik kan niet geloven dat ze met de 8-9 maanden al te groot zijn voor mc.. Mijn zoontje zit op de +2 lijn en is bijna 11 maand maar zit in de auto nog steeds in de mc..( en nee niet met hoofdje erbovenuit) Ik ga als hij 1 word over...
Ja, vroeger was alles beter. Lekker je kop in het zand blijven steken. Al die wetenschappelijke onderzoeken naar veiligheid zijn in jouw ogen dus klinkklare onzin. Elk beetje wat meer veiligheid schept voor jouw kindje is toch het beste? Je zult jezelf nooit vergeven als je niet voor wat meer veiligheid had gekozen. Als je kindje zou huilen, omdat het (ernstig) letsel heeft opgelopen doordat jij veiligheid niet zo belangrijk vindt. Als je kindje nooit meer zou huilen............... Het kan met een achterwaartse autostoel ook mis gaan. Ja, maar dan is de impact veel minder en de kans op ernstig letsel dus ook! Jij (en niet de wetenschap en talloze onderzoeken) weet het beste wat voor jouw kindje het beste is..........