Mijn oudste is afgelopen woensdag geopereerd aan zijn keelamandelen. Vorig jaar al aan zijn neusamandelen. Sinds we thuis zijn wil hij niet in zijn bed slapen. Als ik zeg dat we gaan slapen dan roept en schud hik hevig nee waarnaar hij met van de trap probeert weg te houden. Als we eenmaal boven zijn in het goed maar zijn slaapzak wil hij niet aan en die gooit hij in zijn bed en doet dat zijn deur dicht en loopt vervolgens naar onze kamer en wil daar op bed spelen. Met veel protest leg ik hem toch in bed waar ik bij hem blijf en vertel dat alles goed is en ik bij hem blijf. Ik herken mijn zoon niet meer. Hij ging altijd voorbeeldig slapen. Herkent iemand dit?
ja, ik herken het! Mijn dochter was na een operatie dan wel een stuk jonger, ze was toen 14 mnd oud, maar ook mijn dochter heeft een periode heel erg moeilijk slapen. Ze werd wel zes keer per nacht krijsend wakker, werd alleen stil in mijn armen en dan legde ik haar weer terug totdat ze weer begon. Ik heb toen van het ziekenhuis gehoord dat het slechte slapen "normaal" is. Je kind kan niet verwoorden wat hij/zij allemaal heeft meegemaakt en hij/zij zal dit toch wel moeten gaan verwerken. Zo klein als ze zijn doen ze dit in hun slaap! Geef hem even de tijd om alles te verwerken, bied hem veiligheid en regelmaat. Na een paar weken ging het huilen van mn dochter weer gewoon weg, gelukkig!
Paar weken???? Poehh dat klinkt lang. Als hij eenmaal slaapt gaat het wel goed. Met 12 mnd had hij nergens last van gehad en was hij het dezelfde middag al vergeten maar nu echt niet
Het kindje van een vriendin van me is ook geopereert, ik geloof met een maand of 11-12. Hij heeft maanden slecht geslapen daarna herinner ik me. Voor hem zat er wel ook een vervelende opname achteraan... Maar hij heeft echt tijd nodig gehad om alles te verwerken. Sterkte!
ja echt heel herkenbaar!!!! dochter is hier geopereerd aan neus&keel amandelen en buisjes.. nou echt drama erna zeg..jeetje.. wat een rampenplan was dat. idd absoluut niet willen slapen. midden in de nacht gillend wakker worden, om zich heen slaan en schoppen, we moesten haar dan echt met zn 2en vasthouden om dr kalm te krijgen(duurde echt een half uur ofzo-uur) riep dan ook " ik wil niet,ik wil niet " was echt zielig..elke nacht weer.. sinds de operatie is ze ook heel erg moe,nog steeds, 4 mnd later.. we hebben een heel ander kind terug gekregen.
Onze dochter is 1.5 week geleden ook geholpen aan haar neus en keel amandelen en ook wij hebben nu onrustige nachten. Wat ik ontdekte dat ze in eens "gegroeit" is, dus het avondritueel is veranderd. Geen slaapzak meer aan, ze wil nu zelf het luik dichtdoen, pakt een boekje om te lezen, gaan samen even lekker zitten lezen, daarna pakt ze een ander boekje en dat legt ze dan in haar bed. Dan kan ik haar in bedje beuren maar ze blijft staan en het duurt even voordat ze bereid is te gaan liggen. S'nachts wordt ze wel een paar keer huilend wakker, dan wrijf ik haar over haar rugje (vind ze fijn) en vertel dat ze gewoon thuis is, veilig bij papa en mama