Ai dan reageert ze wel heel erg erop! Mijn dochter geef ik nu ook nog maar een half zakje per dag omdat ze enorme buikkramp kreeg. Nu met een half zakje gaat het goed en is de ontlasting mooi soepel. Maar sjee zoveel luiers op een dag is niet normaal hoor zeker niet als het allemaal diarree is die combi met slecht drinken is niet zo tof...
Oei dat is zeker niet normaal. Maar het lijkt me nu wel belangrijk dat ze weer wat gaat eten en drinken, dan komt de ontlasting ook vanzelf weer op gang met of zonder macrogol. Ik neem aan dat je dit wel hebt aangekaart bij het telefonisch consult. Wat zeiden ze?
Ik wacht nog op het telefoontje helaas. K3lly ja ze reageert er inderdaad sterk op. Ze heeft woensdag 3 zakjes gekregen, donderdag microlax en 4 zakjes, vrijdag 3 zakjes. Zaterdag kreeg ik niet meer in dan 2.5, zondag ook 2 zakjes en vandaag nog niks. Ik deed steeds 2 zakjes per bijna volle rietjes beker.
Als ze morgen nog zo weinig drinkt moet ze gezien worden. Zodra haar ontlasting weer vaster wordt moet ik 1 zakje per dag geven, tenzij het poepen goed gaat
wij moesten onze dochter ook macrogol geven en die zakjes gingen er echt niet in. wij hebben toen om de naturel poeder gevraagd, dit zit in een grote pot en is alleen de werkzame stof zonder smaak. je moet alleen zelf afmeten hoeveel poeder je nodig hebt. wij mengen dit met yoki (onze dochter hoeft het maar 1x per dag), maar je kan het overal mee mengen wat smaak heeft. succes ermee, ik hoop dat je dochter snel weer kan poepen.
Wij gebruiken het ook voor onze dochter. Aangezien zij ook heel slecht drinkt en dus echt amper er iets van binnenkreeg, strooien wij het nu in overleg met de kinderarts gewoon over het beleg van haar brood heen en krijgt ze wel alles binnen wat ze binnen moet hebben en heeft ze geen probleem meer met haar ontlasting.
Het slechte drinken valt opzich wel mee. Vergelijken andere kindjes drinkt ze wel slecht en op de opvang moeten ze soms dwingen ( water en melk vindt ze niet lekker ) Maar ze drinkt nu gewoon echt slecht, bijna niks en wat er qua drinken binnen komt, komt erin diarree weer uit. Ze heeft vandaag 0x geplast, ik weet het niet meer. Ik bel elke dag met de huisarts gister zeiden ze vandaag willen ze haar zien en vandaag is het we kunnen haar geen drinken geven. Diarree is wel stukke minder, gelukkig en ze heeft gegeten, nu nog erin blijven samen met het drinken en dan komt het vast goed.
Ik kan mij voorstellen dat als je zulke diarree hebt je ook geen trek hebt in eten. Je kan je daar goed ellendig van voelen. Ik heb voor mijn dochter nu drinken gehaald die ze anders nooit krijgt (wicky en fruit shoot) daardoor drinkt ze nu zo'n 500 ml op een dag. Misschien is dat nog een tip om haar aan het drinken te krijgen? Ik herinner mijn dochter er ook steeds aan. Heb je nu nog die macrogol gegeven? of helemaal niet meer.
Nee moest stoppen van de arts tot de ontlasting weer vast werd. Ik heb al een hele tijd drinken in huis wat ze nooit kreeg (taksi zonder suiker) en nu chocomelk en fristi. Chocomelk heeft ze twee bekertjes van op en knijpfruit. Meer is er niet ingegaan, wel is het eruit gegaan
Wat een gedoe zo hè. Je kan er zo mee aan zijn met die kleintjes. Hopelijk is alles weer snel normaal en heeft je kleintje nergens geen last meer van.
Nee moest stoppen van de arts tot de ontlasting weer vast werd. Ik heb al een hele tijd drinken in huis wat ze nooit kreeg (taksi zonder suiker) en nu chocomelk en fristi. Chocomelk heeft ze twee bekertjes van op en knijpfruit. Meer is er niet ingegaan, wel is het eruit gegaan
Sorry dubbel, zp lag er even uit bij mij 😕. Zeker gedoe! Eindelijk na een jaar weer vakantie en ben alleen maar aan het stressen
Hoop t ook ze had tot woensdag avond alleen maar diarree, dus hopelijk vandaag of morgen vaste ontlasting en anders 1 zakje per dag geven.