Macrogol obstipatie

Discussion in 'De lounge' started by Koraal82, Jun 25, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 1981Mama

1981Mama VIP lid

Apr 8, 2015
    5,989
    1,439
    113
    Verder ben ik het eens met het standpunt dat dit met een arts besproken moet worden en niet zomaar iets doen ;) maar eigen inbreng naar een arts toe kan ook helpen natuurlijk

2. 1981Mama

1981Mama VIP lid

Apr 8, 2015
    5,989
    1,439
    113
    Ik vind antidiabetica zo'n vage term. Blijkt echt te bestaan dat het zo heet :eek:
    Ik vind de term antidiabetica niet juist want het is symptoombestrijding ;)

mum2be2 and Evanesco like this.
  3. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

Jul 17, 2013
    3,278
    1,441
    113
    Even over de "8" zakjes. In de bijsluiter staat dat 8 zakjes mag bij een fecale impactie. Mijn huisarts heeft het ook voorgeschreven (ik moest er 10 pakken) maar dat was gewoon voor 1x. Als laatste hoop zeg maar. Het lijkt mij dus dat dit om bijzondere situaties gaat en niet dagelijks.

Mijn huisarts heeft de zakjes voorgeschreven maar heeft gewoon gezegd pak er 3 en als het beter gaat 2 enz. Er zijn verder geen evaluaties ofzo. Zij gaat er gewoon vanuit dat ik stop als het in orde is. Ik merk dat ik het zelf vervelend vindt om steeds weer terug te gaan enz omdar ik de afgelopen periode al zo vaak er geweest ben.

In de bijsluiter staat niet genoemd.wanneer je ze moet pakken dus ik pak ze gewoon zodra het uit komt. Maar 2 uur na het eten kan ik zeker proberen.

Ysabella likes this.
  4. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

Jul 17, 2013
    3,278
    1,441
    113
    De zakjes zijjn weer door de huisarts voorgeschreven. Ben vorige week voor het eerst pas bij de mdl geweest. Die gaat met name kijken naar de poliepen en niet zozeer hierna. Toen ik daar was leek het ook net beter te gaan. Zij.heeft toen alleen gezegd dat ik als onderhoud dagelijks zo een zakje moet blijven pakken.

Evanesco likes this.
  5. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Ja maar dat laatste geldt voor heel veel medicijnen natuurlijk;). Het is wel gewoon de categorie medicatie waar het onder geschaard wordt.

1981Mama likes this.
  6. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

Mar 5, 2013
    4,611
    2,405
    113

En als je nou gewoon licht eten neemt, je weet wel dat wat je een week vantevoren mag eten voor zo onderzoek.

7. Overtherainbow

Overtherainbow Bekend lid

Jan 14, 2015
    781
    198
    43
    Voor een scopie moet je vezelarm eten, maar dat lijkt me juist niet fijn als er obstipatie speelt...

8. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

Mar 5, 2013
    4,611
    2,405
    113
    Het is soms raar, maar sommige gaan beter naar het toilet als je juist vezelarm eet.
    Mijn schoonmoeder heeft alles geprobeerd, maar kwam er toevallig achter als ze juist vezelarm eet. Ze wel naar de wc kan.
    En ze kon soms weken niet poepen.

Share This Page