Macrogol

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Hopje, 21 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hopje

Hopje Actief lid

7 jan 2009
    172
    0
    0
    Hoi!

Ik heb enorm last van verstopping, en ben er gister dan maar mee naar de huisarts geweest. Hij heeft mij Macrogol poeder voorgeschreven. (twee keer per dag oplossen in water)

Heeft iemand hier ervaring mee?

2. karine26

karine26 Actief lid

7 jan 2009
    283
    1
    0
    onderwijzeres
    Bergen
    Hey, ik heb nog macrogol gebruikt in mijn strijd tegen de constipatie.... Hielp iets te goed, ik had er buikpijn van, maar zou bij de meesten (zonder zo'n gevoelige darmen) wel goed helpen!!

3. Hopje

Hopje Actief lid

7 jan 2009
    172
    0
    0
    Ik gebruik de Macrogol nu sinds afgelopen vrijdag, maar het heeft nog niet veel geholpen. Ik drink er ruim voldoende water bij (kom zeker aan 2 liter water, naast alle thee en sapjes). Ik heb wel veel lucht in mijn darmen, maar naar de wc kunnen... nee hoor.

Ik heb werkelijk alles geprobeerd, ik eet gezond, ik beweeg echt voldoende, kiwi's, lijnzaad, lauw water, etc etc. Mijn darmen blijven weigeren...

Heeft iemand nog een nieuw verfrissend idee wat te doen? :(

4. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    En anders magnesiumtabletten kopen ( van kruidvat of zo) of eigenmerk apotheek.

Werkt heel goed, en helpt ook nog eens tegen nachtelijke krampen in de benen ( mocht je er last van hebben)

5. karine26

karine26 Actief lid

7 jan 2009
    283
    1
    0
    onderwijzeres
    Bergen
    Ik heb ook zo gesukkeld.... ik kreeg overal lucht enbuikpijn van en 'natuurlijk' ging het niet. Is op een bepaald moment opeens gekanteld, nu eet ik ook wel elke morgen een appel wat precies helpt. Ik heb glycerinesuppo's gebruikt voor als het echt niet ging... Helpen wel, maar dan natuurlijk minder constructief... Ik heb dus ook geen tips, hopen dat het snel opeens weer vanzelf lukt....

6. Hopje

Hopje Actief lid

7 jan 2009
    172
    0
    0
    Eindelijk begint de Macrogol bij mij te werken. Dat is wel een opluchting. Ik hoop dat het inderdaad bij mij ook vanzelf weer wat beter gaat. In ieder geval ga ik nu van 2 naar 1 zakje per dag, even kijken hoe dat gaat.

Bedankt voor de magnesiumtip. Ga ik proberen!

Deel Deze Pagina