Zwanger van een (monochoriale) tweeling

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door yngMama1, 25 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yngMama1

yngMama1 Lid

8 jan 2017
    18
    10
    3
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal.

Dit is mijn 3e zwangerschap en ik ben 31 weken zwanger van een eeneiige tweeling met gedeelde placenta. Ze zijn beide groter dan een gemiddelde baby en doen het boven verwachting goed.

Hiervoor twee spontane bevallingen met 40+2 en 39+0. Van mijn jongste zelfs vlot thuis bevallen. Maar nu heb ik natuurlijk een medische indicatie en de gynaecoloog kan me niet vaak genoeg vertellen hoe “anders” deze zwangerschap is en dat ik nu al een tas moet hebben ingepakt voor het ziekenhuis.

Mochten ze niet komen dan worden ze tussen 36-37 weken gehaald en ik begin hem een beetje te stressen om deze
    bevalling.

Ik maak me druk dat het toch nog een keizersnede wordt, dat de tweede het moeilijk krijgt als de eerste eruit is, dat ze niet zelf aan mijn borst kunnen drinken (kolven is mij nog nooit gelukt helaas) etc etc. Ik ben ook nog nooit eerder ingeleid dus geen idee hoe dat verder gaat.

Ik hoor graag ervaringen over tweeling bevallingen, hoe dit verliep en met hoeveel weken en hoe die laatste weken zwangerschap er een beetje uit zien (ik voel me nu al alsof ik in week 40 zit want ben slank gebouwd).

Mijn onderste baby ligt met het hoofd naar beneden en de bovenste in dwarsligging. Zo liggen ze al tien weken.

Dankjulliewel

2. Paris91

Paris91 Fanatiek lid

22 jul 2017
    1.384
    1.276
    113
    Vrouw
    Ik heb er geen ervaring mee, maar volgens mij had Kimberley van Newbornfitmama ook een tweeling met gedeelde placenta.
    Die is wel in haar 30ste week al bevallen.
    Zij vlogt veel, dus misschien is het leuk om haar te volgen op YouTube. :)

3. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Hier 5 jaar geleden bevallen maar wel veel te vroeg. Maar gezien je goede zwangerschappen en goede gewichten hebt moet je je niet zo druk maken hoor! De ‘dwarse’ kan draaien als de andere er uit is. Dus dat kan eerst hoofd of stuit. Anders kunnen ze ook nog helpen draaien. Vertrouw op je lichaam. Die heeft het al vaker gedaan. En ja het is een medische zwangerschap met risico’s maar daarvoor ben je dan ook bij de gynaecoloog. Meerendeel gaat gewoon goed. Het zij vaginaal of met sectio. borstvoeding hoeft ook geen probleem te zijn. Je kun 2 kids prima tegelijk voeden. Ik begrijp dat je eerder bv gaf, dan weet je lichaam ook daarin wat te doen. Echter zal het jou meer energie kosten want je moet herstellen en meer voeding maken. Vraag en aanbod. Veel rusten na je bevalling en goed eten en drinken. Zet vast je tas klaar en lees je in over vroeggeboorte en wat je dan kan verwachten. Ziekenhuis heeft vast wel voorlichtingsmateriaal.
    maar vooral vertrouw op je zelf en je gevoel!

4. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Gefeliciteerd met de zwangerschap!!

Ik ben vorig jaar op natuurlijke manier, wel dmv inleiding met 37 weken bevallen van mijn tweeling (j/m).

Allebei zijn ze met de vacuümpomp gehaald.
    Oudste kwam niet onder het schaambot door en de jongste omdat ze in nood kwam en er geen tijd meer was om naar de ok te gaan.

Ik was op, kon al weken bijna niet meer lopen en liep sinds week 30 paar keer per week in het ziekenhuis om aan de ctg te gaan omdat ik baby 1 bijna niet voelde.

Ik vond het een pittige zwangerschap omdat het al vrij snel zwaar werd. Maar vond het wel enorm mooi en bijzonder!!

Deel Deze Pagina