nee dat wordt al snel Mayday Madee heb ik persoonlijk een nare bijsmaak van, ( dat was ooit een forumlid op een ander forum die mij terroriseerde) maar daar heb jij geen last van. Danae vind ik wel leuk
Danee vind ik leuker! Maar ben het met mijn voorgangers eens, ik zou Danae dan mooier vinden vanwege de "nee"
Ik vind de uitspraak heel moeilijk te bepalen zo geschreven, zonder accenten of wat dan ook. Ik denk dat je kind hier dan ook de rest van zijn leven last van zou houden, en het vaak verkeerd uitgesproken wordt. Madee, of spreek je dat uit als Maddie? Zo niet, dan zou ik er Madée van maken. Danee, als je dat niet uitspreekt als Danie, dan zou ik er Danae van maken. Verder heb ik geen voorkeur overigens, de namen zijn allebei niet mijn smaak.. als ik echt moet kiezen, dan Danee/Danae.
Madee, denk ik. Het is een close call, haha, bij Danée stoor ik me aan de 'nee' en bij Madée aan de vieze associatie 'maden'. Danée vind ik overigens met de spelling Danné mooier, maar daar wordt de naam ook weer ingewikkelder van. Moeilijk! Andere ideetjes: Lumée Amée Bodée Julée Imée Marée Nyree
Ik vind beide namen mooi. Ik wil wel even zeggen dat ik voor de schrijfwijze Danee zou gaan, want ik ging een keer op google kijken naar de naam Danae en de betekenis ervan... en toen kwam ik perongeluk op de site: DANAE Dissident Fashion en daar staan allerlei nep piemels ed. Ik zou persoonlijk dus zelf niet voor die schrijfwijze kiezen vanwege dit, maar dat is mijn mening!