Nee, ik zou ze ook nooit zonder babyfoon met camera achterlaten, maar goed, zij wel en dat maakt niet dat ik ze moordenaars of schuldig vind. Wel superachterlijk.
Hoe vreselijk moeten zij zich ook voelen dat ze dit totaaaal verkeerd hadden ingeschat, dachten dat het wel kon zo bij die appartementen, en dan dit... Mijn oudste loopt bv wel eens alleen naar school, kippe-eindje, maar ik zou het mezelf nooooit vergeten als haar dan iets overkomt. Nu vind ik dat wel verantwoord voor een 7-jarige, en een 3-jarige met haar nog jongere broertje en zusje alleen laten niet... maar het gruwelijke schuldgevoel zal niet anders zijn. En dat wens ik niemand toe, ook niet als hun keuze zeer onverstandig was.
Ja voor mij wel beetje schuldig, Of naja zoals ik zeg nalatig.. (is dat ook schuldig?) je had beter kunnen weten dat je je kinderen niet alleen had kunnen laten, maar natuurlijk niet de intensie om haar /ze echt kwijt te raken. Voor mij situatie dat je kind verzuipt in de zee omdat je niet oplette omdat je zat te Facebooken op je mobiel ofzo. Of de ouder die even een filmpje pakt in de bios terwijl het kind slaapt (het gebeurt helaas vaker dat ouders zo laconiek omgaan met kinderen, ook in Nederland) Super achterlijk sowieso...
Dit dus. Al begreep ik wel uit de verhalen dat heel veel mensen die daar op vakantie waren dit deden. En elk kwartiertje even kijken. Het zou mijn keus niet zijn maar schijnbaar was het daar wel normaal. Maar doen dan op zn minst de deuren op slot.
Ik vind het tot daar aan toe dat je het zonder babyfoon doet. Ik zou het zelf echt nooit doen, altijd bang zijn dat ze wakker worden en dat dus superzielig vinden :') maar echt, die deuren niet op slot doen. Damn. Ik durf hier s nachts de ramen niet eens open te laten
Ik geloof niet dat haar ouders er bij betrokken zijn. Ik vind t ook echt vreselijk dat er mensen zijn die haar ouders hier van verdenken . Ik denk dat ze een enorme verkeerde keuze hebben gemaakt, met helaas vreselijke gevolgen. Ik denk dat ze ontvoerd is geweest en misbruikt en vermoord óf ze zit nog steeds ergens in een kelder van een huis bij een gestoorde gek (zoals we helaas vaker hebben gehoord).
Nalatig..echt wel ja.. Zonder babyfoon of wat dan ook gezellig eten en borrelen..no way, in een vreemd land notabene! Of mensen het met me eens zijn of niet..ik vind het sowieso achterlijke mensen om kinderen op die leeftijd alleen achter laten. Neem dan geen kinderen
Hoe zat het ook alweer met die honden? Die hadden toch bloed en een lijklucht geroken in dat appartement of was dat niet betrouwbaar?
Ik ben nog halverwege aflevering 1. Ik lees hier dat de deur niet op slot was. De dag ervoor had ze al gemerkt dat haar ouders er even niet waren. Zou ze op zoek zijn gegaan naar ze? Er is ook wel heel veel water in de buurt.... Ik vind het echt een enorm slechte keuze om kleintjes alleen te laten. Maar ik vind een heel groot gat zitten tussen zo'n domme beslissing en daadwerkelijk je kind iets aandoen. Hoe dat meisje oogde op foto's en filmpjes. Ik kan het mij niet voorstellen.
Ik ben ermee bezig. Denk niet dat ik het af kan kijken. Ik vind de ouders ook nalatig. Ik zou dit zelf echt nooit doen, ergens gaan eten en kinderen alleen thuis laten. Sterker nog, wij hebben verjaardag van de buren en de opperden om te komen als ze slapen. Nou, ik vind het gewoon niet fijn, geen prettig idee. Ik ben ook bang dat ze niet meer leeft.
- kinderen de hele dagen in de kidsclub (3 jaar en 18mnd oud!); - s avonds 2 dreumesen en 1 peuters helemaal alleen laten; - geen babyfoon (al vind ik het MET ook niet kunnen); En als toppunt: toegangsdeur VANAF DE STRAAT open gelaten.
Ik heb de hele serie nu 2x gekeken. Ik denk niet dat de ouders er iets mee te maken hebben. Om redenen die ook in de docu genoemd zijn. Daarbij is een van de ouders anesthesist en beiden zijn arts, dus een fout maken met een verdovingsmiddel lijkt mij onwaarschijnlijk. Daarbij moet je zo gaan schuiven met rare scenarios, dat kan gewoon niet (als ze voor het diner al overleden was door een ongeval, hoe kan je dan rustig aan die tafel als ouders gaan zitten doen alsof er niets is? En er gaan echt geen 7 mensen daar een show opvoeren en doen alsof je kind is ontvoerd en tig jaar hun mond houden erover als ze weten dat ze dood is door jouw toedoen etc). Daarbij, probeer jij maar eens het lichaam van je per ongeluk overleden dochter weg te maken in een vreemd land waar je de omgeving niet kent, in de nacht... en als ze dat een maand later hebben gedaan, in welke vriezer (even serieus mensen, really?) hebben ze haar dan een maand lang kunnen verstoppen en vervolgens kunnen vervoeren met dat hele media circus achter ze aan 24/7??? Ik denk dat ze is ontvoerd. Door wie en waarom, geen idee. Of ze nog leeft? Zou zo maar kunnen. We hebben vaker gezien dat ontvoerde kinderen tientallen jaren later ineens ontsnappen en opduiken. Maar regelmatig blijken ze ook overleden, of we horen er nooit meer iets van. Het is heel zeldzaam dat kinderen door een vreemde worden ontvoerd. In 95% van de ontvoeringen gaat het om een bekende. Maar als een kind ontvoerd wordt door een vreemde die het wat aan wil doen, dan gebeurt dit meestal binnen 4 uur na de ontvoering (als diegene haar dood wilde hebben, was ze dus waarschijnlijk binnen 4 uur dood). Ik hoop dat ze ooit nog levend teruggevonden wordt. Het is echt gekmakend dat iemand weet wat er met haar is gebeurt en dat diegene dus niks zegt... verschrikkelijk.
Ik wilde na jullie reacties ook de documentaire kijken maar vond de eerste aflevering zo langzaam gaan dat ik gisteravond halverwege in slaap ben gevallen....
Ik heb hem helemaal uitgekeken en denk niet dat de ouders er iets mee te maken hebben. Dom om je kinderen alleen te laten, dat wel, maar meer niet. Trieste zaak. Persoonlijk denk ik dat ze ontvoerd is en ze nooit hadden verwacht dat deze zaak zoveel media aandacht zou krijgen en ik vraag me af of ze daarom nog leeft of ergens buiten de bewoonde wereld leeft waar ze weinig in contact komt met anderen/media enz. Dat oog is natuurlijk best opvallend. Bijna geen enkele vermissing is zo in het nieuws geweest als dit verhaal. Er is al vanaf het moment van de vermissing vanalles mis gegaan met het onderzoek. Dat rammelde aan alle kanten. En tegen de tijd dat die man van dat onderzoek is gehaald, waren ze al zoveel tijd verder, dat aanwijzingen die toen belangrijk waren die niet of nauwelijks onderzocht zijn daardoor zoveel tijd later gewoon aardig nutteloos waren geworden. Ik hoop dat ze haar nog eens vinden.
Naja buiten de slapenden kinderen om, als je van huis gaat, laat je de voordeur toch niet open? Dat is toch vragen om problemen? Goh wat raar dat er ingebroken is... De gelegenheid maakt de dief...
Doorgaans neemt een gelegenheidsdief geen kind mee Ik ga er van uit dat iemand het in de gaten heeft gekregen en dat ze is ontvoerd, ongewenst kinderloos paar oid, ik zou het ook niet weten. Natuurlijk stom om je deuren niet af te sluiten maar misschien wel gedaan omdat ze bang waren de kinderen wakker te maken als je hem steeds van het slot moet halen. Ik begrijp er ook de lol niet van om op deze manier te moeten gaan eten, ieder kwartier iemand van tafel om te checken, je zit dan toch ook niet lekker lijkt mij? Ik had gewoon of in de tuin gaan zitten, oppas genomen en anders gewoon de kinderen meegenomen, zo klein lagen ze hier doorgaans toch wel te slapen in de buggy. Ik denk dat het raadsel nooit zal worden opgelost.