Gedrogeerd weten we niet. Maar het gaat niet alleen om dat de kinderen niet zelf weg konden. Omstanders hadden ze dan ook niet kunnen redden. Ik bedoel alleen te zeggen dat kinderen alleen laten, met deur open of op slot, sowieso geen optie zou moeten zijn.
Ik ga het niet kijken maar ik geloof de ouders, ik denk echt niet dat ze het hebben gedaan. En ik vind echt dat je de ouders niet zo kunt afstraffen op basis van een foute inschatting. Ook de ouders op dit forum maken een foute inschatting (er zijn zóveel situaties waarbij iets mis kan gaan), en dan moeten we ons op de dader(s) storten en niet op de ouders.
Hihi inderdaad, je wil niet weten hoeveel ouders hun kinderen een slokje hoestdrank voor het slapen geven
Ja maar dit doen heel veel ouders. Dat is toch niet drogeren? Een paracetamol kan al dezelfde uitwerking hebben, geef mij er twee van 500 Mg en ik val als een blok in slaap. Ik doe het overigens niet bij mijn eigen kinderen
Ik vind het echt heel...uhm...bijzonder zal ik het maar noemen dat er mensen zijn die dit een gevalletje “eigen schuld, dikke bult” vinden omdat ze de kinderen alleen hebben gelaten. Vind je dat ook van een jong meisje met een kort rokje dat seksueel misbruikt wordt? Of van een jongen die opkomt voor een ander en dan zelf slachtoffer van een mishandeling wordt? Ook situaties die je had kunnen voorkomen als je een andere inschatting had gemaakt. Zou ik mijn kleuter alleen thuislaten op een vakantielocatie om ergens te gaan eten en geen babyfoon gebruiken en de deur open laten? Nee, ik zou mij daar niet senang bij voelen. Maar niet omdat ik bang zou zijn dat mijn kind ontvoerd zal worden, dat vind ik namelijk zo ongeveer het meest onwaarschijnlijke scenario dat kan plaatsvinden. Het lijkt mij heel vervelend om constant te moeten leven met de angst voor enge mannen die uit bosjes springen en je kind meenemen. Ik heb die angst totaal niet. De ouders van Madeleine waarschijnlijk ook niet. En dan gebeurt zoiets tóch. Dat is onverteerbaar en ik kan mij voorstellen dat deze ouders grootse wens zou zijn dat ze de tijd konden terugdraaien. Maar de schuld moet wat mij betreft 100% gelegd worden bij de daders van het meenemen van dit meisje en niet bij de ouders bij wie zo’n scenario waarschijnlijk niet eens opgekomen is.
Eigen schuld dikke bult vind ik ook echt niet toepasselijk in dit geval. Maar als ze daadwerkelijk ontvoerd is (wat ik dus absoluut niet geloof) dan hebben de ouders daar wel schuld aan. Natuurlijk moet je van ander mans kinderen afblijven, dat staat boven kijf. Maar even goed boven kijf staat bij mij dat je je kinderen nooit en te nimmer op zo'n afstand alleen laat. De ouders zijn dus zeker nalatig geweest. Ouders die hun kind aspirine of hoestdrank geven zodat ze lekker rustig slapen (en dus niet omdat ze ziek zijn) die moeten wat mij betreft strafrechtelijk aangepakt kunnen worden.
Ik heb de documentaire bijna uit en ik vind het maar een vreemd verhaal. De ouders vind ik oliedom, maar ik denk niet dat ze schuldig zijn. Een beetje inbreker/ontvoerder heeft na een dag of 2/3 door dat er kinderen alleen in het appartement zijn. Ik gok dat het een gevalletje verkeerde tijd, verkeerde plek en zonder toezicht is geweest. Ik hoop, als ze nog leeft, ze ontvoerd is door iemand die zelf geen kinderen kon krijgen zodat ze nog enigszins een aardig leven heeft. Al denk ik dat ze toch echt dood is... Ik word wel achterdochtig van deze serie, ik kijk om de 5 minuten op de babyfoons of ze nog in hun bedjes liggen
De bedoeling van de medicatie was niet om pijn of ongemak van ziekte weg te nemen maar de in slaap te krijgen en te houden Dat vind ik geen normale gang van zake en drogeren. Tenzij het slaappatroon zo verstoord is een een arts slaapmedicatie voor schrijft vind ik dat zeer raar en verdacht.
Dat is nog steeds geen drogeren met paracetamol. Ik heb overigens wel veel vaker gelezen dat mensen dat doen. Ik vind het nog steeds stom, je geeft niet zomaar iets ook al is het maar paracetamol, maar verdacht? Nay.
Ik vind dat echt wel onder drogeren vallen. Bovendien, van 1 pcm vallen mijn kinderen echt niet extra diep in slaap als ze niet ziek zijn, dus wellicht is die kinderen een hogere dosis gegeven dan aanbevolen? Zeker gezien de 2 kleintjes niet wakker worden nadat een heel politieteam binnen geweest is. Nu heb ik gedacht aan een fatale val van Madeline die later een cover up werd. Maar misschien is zo'n dosis haar wel fataal geworden?
Ik lees echt regelmatig dat kinderen gewoon een zetpil krijgen, een normale, 1, omdat ze dan beter doorslapen.