Klopt inderdaad. Maar wat nog meer bizar is dat er überhaupt nul sporen of aanwijzingen zijn gevinden. Voor welke verklaring dan ook. Dit is niet 'zomaar' een ontvoering. Er is nog nooit zoveel aandacht en geld (miljoenen) besteed aan een kindontvoering als aan deze zaak. Zelfs Britse regering en speciale opsporingseenheden hebben zich mee bemoeid. Als het om een ontvoering gaat: je zou bijna denken dat een geheime dienst uiterst professioneel te werk is gegaan, en niet een semi-locale crimenele bende.
Wat ik vooral ook gek vind, is dat er die bewuste nacht een vrouw op straat loopt en aan iemand vraagt of ze haar nieuwe dochter al hebben gehaald. In de hele documantaire word dit tussen neus en lippen door verteld, maar verder word hier geen aandacht aan gegeven.
Ik ken dat deel niet, ik ga ook gewoon uit van een vieze pedo, maar wat zou het 'fijn' zijn als ze nu gewoon iemands dochter is.
In welke aflevering werd dit verteld? Is mij ook totaal ontschoten dan.. En mijn gok is dat het waarschijnlijk niks was. Alle mogelijke tips/insuaties zijn achter breed uitgemeten en nageplozen. Die privé detectives doe ingehuurd werden door miljonairs hebben op eigen houtje mensen gevolgd, geïntimideerd, sporen achterna gelopen. Britse politie heeft alle aanwijzingen van de ouders zelf nogmaals opgevolgd, zolang de ouders daar zaten. Als iemand toen iets had gemeld over een vrouw, was dat echt wel opgepakt.
Dat denk ik ook. Ik heb wel meer soortgelijke docu's gezien en in elk daarvan wordt wel eens zo'n 'los draadje' getoond. Ik heb het idee dat dat gewoon een stunt is van de makers om mensen te laten praten over het programma.
Ik kijk af en toe een stukje, ik vind het enorm interessant maar ook erg langdradig. Ik heb geen gedachtes over wie het meisje heeft meegenomen, ik denk alleen dat degene nooit gevonden zal worden mede door het knullige onderzoek in de belangrijke eerste fase. Of ze nog leeft, geen idee. Ik hoop voor de ouders dat ze ooit gevonden wordt want het niet weten is ondragelijk.
Ik vind het enorm fascinerend. Ik geloof niet dat de ouders er iets mee te maken hebben. Eerst dacht ik nog dat ze misschien zelf opgestaan kon zijn en buiten ergens in gevallen was ofzo. Een greppel naast het complex werd rond die tijd gedempt. Maar die hypothese onderzoekt niemand. Zal vast een reden hebben.
Dit dacht ik dus ook. En ik heb niks voorbij zien komen waarom dit niet kon. Er ging zoveel mis in het onderzoek dat ik twijfel of deze optie verder verkend is. Ik moest aan de jongen in de put denken.
Ja indd. 't is/was ook zo 'n slank meisje. Ik krijg het Spaans benauwd bij het idee. Al is er geen scenario van mogelijkheden die niet vreselijk is.
Ik begrijp alleen niet wat de McCanns tegen de documentaire hadden. Ze komen er zelf uiteindelijk goed uit en er is wel hernieuwde aandacht voor Madeleine als je de docu hebt gezien. Vreemde mensen toch.