we hebben gister een auto gekocht voor 10.000. toen ik aan de verkoper vroeg of dit de uiterste prijs was, twijfelde hij en zei toen ja. We zijn hiermee accoord gegaan maar nu ben ik toch niet tevreden en heb spijt dat ik niet heb doorgevraagd. Het liefst wil ik er nog 100 of 200 vanaf. Zal ik de verkoper bellen wat er nog mogelijk is of zal ik het erbij laten? Ik heb wat rond gekeken op internet op het is geen slechte prijs.
allereerst gefeliciteerd met de aankoop! altijd leuk een nieuwe auto! ik denk dat het nu geen zin meer heeft om te gaan bellen, hij gaat er nu echt niks meer af halen. Dat is het lullige altijd van onderhandelen je weet nooit of je echt de bodem prijs hebt gekregen. ik twijfel daarna zelf ook altijd.Pas een nieuwe bank gekocht en daar heb ik 800 euro af gepraat! en nog denk ik wel eens misschien had het wel meer kunnen zijn. je moet je er maar gewoon bij neer leggen en genieten van de nieuwe aankoop, denk dat dat het beste is. xxx
Als de prijs al is afgesproken en de koper zou er bij ons nog op terug komen, kreeg die van mij de auto al gelijk niet meer (vooral als de prijs redelijk). Afspraak is afspraak, dan had je er gister maar beter over moeten onderhandelen.
dus jij zou zeggen, nou mevrouw laat de koop maar zitten? Ik denk dat je dan niet lang je baan zou behouden!
9000 gaat echt niet lukken! de auto heeft maar 38000 gelopen en is voor de rest goed in orde. Misschien er maar bij neerleggen dan!
Hmm ik begrijp eigenlijk niet dat je op zo'n bedrag moeilijk doet over 100 of 200 euro. Ik zou in ieder geval niet op de afgesproken prijs terugkomen.
ja het is gewoon voor mijn gevoel, ik weet dat het niet veel is maar vind het jammer dat ik niet op zijn twijfel in ben gegaan.
Ik ben een particuliere verkoper, niet een bedrijf, maar ja ik zou dat wel doen (en ik heb in de afgelopen 3 jaar al 6 auto's verkocht (oa van familie)).
Even ter verduidelijking, puur uit princiepe. Als mensen de dag na de gesloten afspraken al terug komen op wat er is afgesproken, daar kan ik gewoon niet tegen. Ik ben heel loyaal en ik snap best dat voor sommige 100 of 200 euro veel is (voor ons ook) maar ik vind dat je je aan je afspraken moet houden als er al een deal gesloten is.
Ik ben het met MissyM eens, mijn vriend werkt bij een auto bedrijf en ook bij hem hebben ze weleens een koper laten varen met zo'n reden, soms idd omdat je een afspraak maakt en je daar als verkoper ook niet op terug komt en soms omdat het gewoon niet lager kan. Maar meid als je weet dat je een nette prijs betaald hebt zou ik het gewoon zo laten, je kan je twijfels door laten schemeren en kijken of ze er nog wat bij gooien, maar ik zou geen extra korting vragen, eerder een extra beurt of iets in die geest, daar zijn ze meestal dan wel wat makkelijker in.
Geniet maar lekker van de auto straks en vergeet het! Het is een goed les voor de volgende x! En 100 of 200 euro valt toch in het niet bij 10000???
Je hebt toch de auto al gekocht ? De koop is toch al rond ? of lees ik het verkeerd ? Als het wel zo is dan kan je ( vind ik ) er niet nog op terug komen .. gekocht is gekocht ..
ik vind ook een deal is een deal, ik zou daar niet mee accoord gaan. Jij hebt nog wel 3 dagen bedenktijd, dus je kunt nog wel van de deal afzien.
Wist niet dat de wet was veranderd. Fuck, dan klopt mn laatste wetboek niet meer. Mot maar ff snel een nieuwe halen dan
Ik vind die paar honderd euro nou niet echt de moeite om nou opnieuw over te gaan onderhandelen. En je bent al akkoord gegaan met de prijs, dus veel kan je er ook niet meer aan doen!!