wij hadden het ook deze week. Bleekwater en kokend water in gedaan (ze kropen er ook uit!) Daarna heeft mijn man er grond opgedaan.. En het heeft geholpen! Als hij s geleegd maak ik hem helemaal schoon met bleek en water en daarna een zak erin (bij de action gekocht) en in die zak doe ik een laagje azijn.. Uit ervaring weet ik dat we dan maden proof zijn!)
Er zijn speciale zakken gemaakt van aardappelzetmeel. Je kunt ze bij bijna elke supermarkt wel krijgen. Action heeft ze ook.
die otto zakken vind ik erg irri had ze erin gedaan gooite er vuilnis in en die hele zak zakt zo naar beneden
Inderdaad gewoon even open zetten!!! Of gewoon even op een kiertje, dan ben je er zo vanaf Heb ze vorig jaar ook gehad in de grijze container. Ben flink in de weer geweest met chloor etc maar toen ik de deksel gewoon open deed waren ze zo weg.
je hebt ook van die zakken die je in de bruine/groene kliko kan doen. als ie dan geleegt wordt gaat ook de zak mee en blijft je kliko dus schoon. voor nu zou ik er idd iets in doen wat die maden niet fijn vinden en dan als ie vrijdag geleegt is goed schoonmaken en dan zo`n zak erin. succes ermee. liefs doris
Het is beter om in de zomer de deksel iets open te laten gek genoeg dan gaat het namelijk niet zo broeien. Als het nou zonnig is bij jou deksel open zetten ze hebben hekel aan zon. Motteballen aan een touwtje hangen nadat hij geleegd is
Heb van de week helaas kip weg moeten gooien. Deze heb ik eerst in een zakje gedaan en heel goed dichtgemaakt.
Ik heb van die gft-spray van HG tegen vliegjes, vieze beestjes en luchtjes, special voor in de vuilnisbak/kliko.
Chloor en dan kokend water erover! En preventief mottenballen. Ik heb ze standaard in de kliko hangen sinds we 2 jaar geleden een keer maden in de kliko hadden. Daarna nooit meer gehad. Ik heb mottenballen van roxasect. Ik knip van een oude panty het onderste stuk eraf en daar doe ik dan 5 van die balletjes in. Het stuk panty knoop ik dan aan het handvat van de kliko, dan hangt het als een netje aan de binnenkant van de kliko. Werkt perfect!
Goede tip, dank je wel! Ik zat me net af te vragen hoe ik die mottenballen het beste in de kliko kon doen! Ik houd mijn hart vast voor komende zomer, aangezien onze groencontainer nog maar eens in de twee weken geleegd wordt (vanaf dit jaar). Ik vrees dus met grote vreze... en aangezien ik twee konijntjes in de achtertuin heb wil ik nu echt geen maden.
Nou de gloor heeft niks geholpen heb zelfs zout op de buitenkant gedaan en de deksel open. Nog zitten die krengen erin bah! Zou zo blij zijn als het vrijdag is dan hup schoonmaken en de tip van de motteballen gebruiken! Die zakjes waar jullie het over hebben zal ik ook is na kijken.
ik had dat ook een keer, kwam terug van me werk zag ik een hele stoet maden chillen in me voortuin, en een lucht die niet te harden was. Bak was net geleegd, heb hem uitgespoten met de hogedrukspuit met kokend water.