Iphone

Discussie in 'De lounge' gestart door liefkleintje, 16 jun 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.779
    1.131
    113
    Vrouw
    Ik heb nu een Samsung s20. Heb al jaren Samsung gehad. Met dit toestel was ik echt niet tevreden. Batterij is waardeloos, al vanaf dag 1. Inmiddels heb ik hem ruim 2 jaar en moet ik hem soms wel 2x per dag opladen en wordt hij ook steeds warmer.

Ik overweeg nu een overstap naar Iphone, omdat ik ook overweeg over te stappen van Windows naar Imac.

Nu ben ik me wat aan het oriënteren, ook op een refurbished toestel. Als ik de Iphone 12pro en 13pro vergelijk lijkt daar weinig verschil in te zitten.
    Kan iemand mij advies geven als je zou moeten kiezen tussen 12pro, 13pro en 14pro?
    Prijzen zijn behoorlijk hoog....

En voor degene die ook overgestapt zijn van Samsung naar Iphone... moest je erg wennen?

2. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.009
    14.675
    113
    Vrouw
    Mijn man heeft een iPhone als werktelefoon. Verplicht vanuit het bedrijf.
    Hij kan er amper 2 jaar mee doen, dan is hij zo slecht dat hij geen hele dag meer kan met de batterij. Hij moet hem constant aan de lader hebben anders is hij voor het eind van de dag leeg.

3. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.876
    8.040
    113
    Ik heb ook een IPhone voor werk. Wat een vreselijk onding en inderdaad, batterij is in twee uur leeg. Geen idee welke IPhone het is overigens. Daarnaast moet deze ook heel vaak vervangen worden maar de batterij wordt er nooit beter op.

Om antwoord te geven op je vraag: ik kan er absoluut niet aan wennen, zelfs na al die jaren niet. Samsung is veel gebruiksvriendelijker.

Privé een Samsung S21 geloof ik en als ik hem elke dag oplaad tot 85% gaat hij een hele dag mee. En ik zit zo goed als de hele dag op dat ding.

Man heeft al jaren privé een Iphone en ook die batterij gaat snel leeg terwijl hij hem amper gebruikt. Maar even ergens naar toe navigeren en hij is al dood.

Zxcvb vindt dit leuk.
  4. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.779
    1.131
    113
    Vrouw
    Hmmm... dat zijn geen positieve ervaringen. Ik vind mijn Samsung nu ook echt waardeloos qua batterij.
    Had verwacht dat Iphone daar beter in was, maar dat lijkt dus niet zo....

5. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.876
    8.040
    113
    Geen idee of dat met alle telefoons zo is hoor. Man heeft een Iphone 13 zegt hij, die is dus bagger. Ook net een jaartje ofzo.

Maar mijn Samsung (het is de s21 of s22 als die bestaat) werkt dus wel als een tierelier met intensief gebruik. Misschien werkt het als je hem maar tot 85% laat opladen?

6. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Geen idee wat voor oude beestjes jullie gebruiken hoor. Of wat je zwaar rekenwerk je de telefoon laat doen. Maar ik heb een 12 pro en die gaat gewoon 2 dagen mee als het nodig is. Toestel is 2 jaar oud.

Het grote verschil zit met name in de camera. Die is is echt wel weet een stap beter bij de 13 dan de 12.

Ik gebruik als jaren een iPhone, sinds Blackberries niet echt meer mainstream waren. En zou niet anders willen.
    Het werkt gewoon fijn samen met mn apple-watch en Macbook.

Denk dat zowel Samsung als apple prima is. Gewoon kwestie van smaak en gewenning.

Paardenbloem, Liefje91, Suzy85 en 4 anderen vinden dit leuk.
  7. meisjemetdeparel

meisjemetdeparel Bekend lid

16 feb 2023
    594
    1.550
    93
    Ik zweer bij IPhone, al jaren. ik heb nu de IPhone 12, heel fijn en batterij gaat bij mij makkelijk de hele dag mee. En hij is nu al 2 jaar oud. Ik gebruik hem ook voor navigatie, maar zit niet de hele dag aan mijn telefoon vast geplakt.

Voor werk had ik tijdelijk een Samsung. Verschrikkelijk. Ben blij dat ik weer terug kon naar IPhone.

Liefje91, Iertje81, Milja en 3 anderen vinden dit leuk.
  8. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Nou de telefoon van je man is misschien bagger. Ik zou daar dus gewoon mee terug gaan naar de winkel. Als dat toestel zo snel leeg is is er misschien gewoon iets met de accu aan de hand. Ik hoor in mn omgeving echt niemand klagen over zn iPhone.

9. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.876
    8.040
    113
    Ik hoor iedereen op mijn werk klagen over IPhone :roflmao::roflmao:
    Het zullen altijd twee kampen blijven en denk dat de één niet beter is dan de ander. Ik zal altijd bij Samsung blijven en man altijd bij Iphone. Ook al is z'n batterij snel leeg.

10. meisjemetdeparel

meisjemetdeparel Bekend lid

16 feb 2023
    594
    1.550
    93
    Heb je batterij conditie al eens gecheckt? Kan via instellingen.
    Als die goed is dan zou je batterij langer mee moeten kunnen dan 2 uur. Zelfs als ik tv kijk op mijn telefoon gaat dat ding niet in 2 uur leeg. Dus dan is er echt iets aan de hand.

11. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.887
    9.664
    113
    Vrouw
    Ik heb een iPhone 13 pro. Heel erg tevreden mee. Ik herken de verhalen eerlijk gezegd niet dat de batterij snel leeg gaat. Bij intensief gebruik, kan ik er gerust een hele dag mee doen. Wellicht dat het aan bepaalde apps ligt dan.

Ik heb een Nokia als werktelefoon en kan dus absoluut niet overweg met Android:roflmao:

Huismuisie, liefkleintje en mum2be2 vinden dit leuk.
  12. Meral

Meral Fanatiek lid

1 mrt 2014
    1.105
    606
    113
    Ik was jarenlang een verstokte Samsung gebruiker maar ben een paar maanden geleden overgestapt naar iPhone. Heb de iPhone 14. Moest een beetje wennen maar eigenlijk was ik zo gewend en de batterij gaat lang mee hoor en ik zit echt vastgeplakt aan het ding.
    Vind Android en iOS allebei wel te doen eigenlijk, geen problemen met de overstap. iOS ziet er wat strakker uit.

mum2be2 vindt dit leuk.
  13. Happymam

Happymam Fanatiek lid

7 feb 2009
    1.251
    306
    83
    Ik heb al jaren een iPhone. Ik heb nu een iPhone SE, ruim 2 jaar oud, werkt nog prima, accu nog 80% geeft hij aan maar hij gaat nog makkelijk een hele dag mee, gemiddeld 3 uur schermtijd per dag, incl video’s of navigatie.
    Voor m’n werk heb ik een Samsung, ook prima, alleen de camera slecht. Toestel gebruik ik al ruim 3 jaar, en was niet nieuw toen ik hem kreeg. Accu gaat ook makkelijk een dag mee.
    Ik vind ze beiden makkelijk te bedienen.

14. Happymam

Happymam Fanatiek lid

7 feb 2009
    1.251
    306
    83
    foutje

15. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.876
    8.040
    113
    Het is bij al mijn collega's, dus ik ga er vanuit dat het in die telefoons zit. Soms niet bereikbaar zijn is heel handig :roflmao::roflmao: Zolang m'n privé tel het doet vind ik alles prima.

Nu moet ik er wel bij zeggen dat teams wel echt batterij vreet. Dan is hij na een uur al zo goed als leeg.

meisjemetdeparel vindt dit leuk.
  16. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.462
    8.613
    113
    Vrouw
    Hier iPhone 13 en zeker heel tevreden mee. Vind het veel overzichtelijker dan een Samsung. Heb wel wat oude modellen in huis waarvan de batterij snel leegloopt, maar heb deze nu 1,5 jaar ongeveer en batterij gaat nog prima mee. Denk dus eerder pechgevalletjes die je hoort, maar niet een standaard probleem gelukkig.

liefkleintje vindt dit leuk.
  17. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.462
    8.613
    113
    Vrouw
    Dan ligt dat echt aan de accu ben ik bang. Ik had dat met mn oudere modellen op een gegeven moment ook wel, maar dan had ik ze wel al bijna 3 jaar.

18. Vergeten

Vergeten Fanatiek lid

1 dec 2019
    1.011
    1.722
    113
    Vrouw
    Na tot nu alleen maar Android (Huawei/samsung) telefoons te hebben gebruikt ben ik vorig jaar overgestapt op Iphone (13pro) en ben er wel tevreden mee. Went snel en zou volgende keer weer voor een Iphone kiezen. Ik heb hem hele dag door in gebruik en kijk er vaak iets op en vind het batterij wel goed mee gaan. Als ik hem ‘s nachts heb opgeladen, doe ik er sowieso de hele dag mee en volgende ochtend.

liefkleintje vindt dit leuk.
  19. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.876
    8.040
    113
    Het is m'n derde of vierde Iphone al. Allemaal hetzelfde probleem. Ik denk dat het vooral te maken heeft dat je hem voor werk anders gebruikt dan voor privé. Bijvoorbeeld teams, daar kan geen accu tegenop denk ik. Dat gebruik ik privé dan weer niet.

20. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.779
    1.131
    113
    Vrouw
    Gelukkig ook nog positieve ervaringen!
    Nu nog bedenken of ik dan voor de 12pro of 13pro refurbished ga of een 14pro.
    Het is nogal een uitgave...

Deel Deze Pagina